کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پایان نامه دانش‌آفرینی در سازمان‌های رسانه‌ای با استفاده از مدل نوناکا مورد مطالعه خبرگزاری ایسنا

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پایان نامه دانش‌آفرینی در سازمان‌های رسانه‌ای با استفاده از مدل نوناکا مورد مطالعه خبرگزاری ایسنا دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه دانش‌آفرینی در سازمان‌های رسانه‌ای با استفاده از مدل نوناکا مورد مطالعه خبرگزاری ایسنا


دانلود پایان نامه دانش‌آفرینی در سازمان‌های رسانه‌ای با استفاده از مدل نوناکا مورد مطالعه  خبرگزاری ایسنا

چکیده

دانش‌آفرینی یا مدیریت دانش مشتمل بر طیفی از استراتژی‌ها و الگوهای اجرایی است که در یک سازمان بمنظور شناسایی، خلق، ارائه ، متمایز ساختن و قادر ساختن پذیرش بینش‌ها و تجربیات مورد استفاده قرار می‌گیرد. چنین بینش‌ها و تجربیاتی دانش را شکل می‌دهد که می‌تواند هم در اشخاص و یا در سازمان‌ها به عنوان رویه‌ها و یا الگوهای اجرایی قرار داشته باشد. با توجه به اینکه دانش‌آفرینی به عنوان رمز بکارگیری دانش و ایجاد مزیت رقابت‌پذیری در کلیه سازمان‌ها و همچنین سازمان رسانه‌ای محسوب می‌گردد، این تحقیق به بررسی دانش‌آفرینی در سازمان‌های رسانه‌ای می‌پردازد. مساله اصلی در این تحقیق، دانش‌آفرینی در سازمان‌های رسانه‌ای با استفاده از مدل نوناکا می‌باشد که به صورت خاص خبرگزاری ایسنا را هدف قرار داده است.

هدف اصلی این تحقیق تعیین وجود یا عدم وجود ساز و کارهای مرتبط و کارآمد جهت تحقق ارکان این مدل و همچنین تعیین تحقق‌پذیری این مدل در یک سازمان رسانه‌ای (خبرگزاری ایسنا) بود. پژوهش حاضر براساس ماهیت و روش، تحقیقی توصیفی است که بصورت پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی خبرنگاران شاغل در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بود و با توجه به محدود بودن جامعه آماری در این تحقیق، تمام شماری صورت گرفت. به منظور جمع­آوری داده­های خام و تجزیه و تحلیل آنها از پرسشنامه استفاده شد.

در فصل نهایی، به پرسش­های پژوهش بر اساس آزمون فرضیه­ها جواب داده شد که بر طبق آنها فرضیه اصلی تحقیق مبنی بر انطباق فرآیند دانش آفرینی در خبرگزاری ایسنا با مدل دانش آفرینی نوناکا تأیید قرار نگرفت. همچنین نتایج مرتبط با آزمون فرضیه­های فرعی دوم، سوم و چهارم نشان داد که در فرآیند دانش آفرینی در خبرگزاری ایسنا، فرآیندهای بیرونی سازی، ترکیب و درونی سازی وجود ندارد.

 

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق.. 1

1-1) بیان مسأله. 2

1-2) اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق.. 3

1-3) گزاره­های تحقیق.. 4

1-3-1) اهداف تحقیق.. 4

1-3-2) سوال های تحقیق.. 4

1-3-3) فرضیه­های تحقیق.. 5

1-4 )شرح واژه ها و اصطلاحات بکار رفته در تحقیق.. 5

فصل دوم:پیشینه تحقیق و مبانی نظری.. 7

2-1) دانش.... 8

2-1-1) داده، اطلاعات و دانش... 8

2-1-2) انواع دانش سازمانی.. 15

2-1-3) منابع دانشی سازمان. 20

2-1-4) خصوصیات دانش... 20

2-2) مدیریت دانش.... 21

2-2-1) تعاریف مدیریت دانش... 22

2-2-2) عناصر مدیریت دانش... 24

2-2-3) دسته‏بندی ابزارهای مدیریت دانش... 25

2-2-4) مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده 26

2-2-5) سازمانهای دانش محور 29

2-2-6)موانع توسعه مدیریت دانش... 33

2-2-7) دلایل موفقیت مدیریت دانش... 34

2-2-8) مبانی نظری مدیریت دانش... 35

2-2-9)مدل های مختلف مدیریت دانش... 40

2-3) پژوهش های مرتبط با تحقیق.. 54

2-3-1) تحقیقات مرتبط داخلی.. 54

2-3-2) تحقیقات مرتبط خارجی.. 58

2-4) چارچوب نظری تحقیق.. 62

فصل سوم:روش­شناسی تحقیق.. 67

3-1) روش تحقیق.. 68

3-2) جامعه آماری.. 69

3-3) روش نمونه‌گیری.. 69

3-4) روش و ابزار گردآوری اطلاعات... 69

3-5) اعتبار (روایی) پرسشنامه. 71

3-5-1) اعتبار (روایی) محتوا 71

3-6) پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه. 71

3-7) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات... 72

فصل چهارم: یافته های تحقیق.. 73

4-1) ویژگیهای جمعیت شناختی.. 74

4-1-1) جنسیت خبرنگاران. 74

4-1-2) سن خبرنگاران. 74

4-1-3) سطح تحصیلات کارکنان خبرگزاری.. 75

4-1-4) سطح سازمانی کارکنان خبرگزاری.. 76

4-1-5) سابقه شغلی کارکنان خبرگزاری.. 77

4-2)آزمون فرضیات تحقیق.. 78

4-2-1) فرضیه اصلی.. 78

4-2-2) فرضیه­های فرعی.. 79

فصل پنجم: نتیجه­گیری و پیشنهادها 83

5-2) پاسخ به پرسش­های تحقیق.. 85

5-3) پیشنهادهای تحقیق.. 88

5-3-1) پیشنهادهای کاربردی.. 88

5-3-2) پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی.. 89

5-4) محدودیتهای تحقیق.. 89

منابع.. 90


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.