فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:72
فهرست مطالب:
چکیده ۶
در این جهت هدف تحقیق حاضر عبارتست از : ۷
مقدمه. ۸
کلیات.. ۱۰
بیان موضوع. ۱۳
اهمیت موضوع. ۱۵
اهداف تحقیق. ۱۶
محدودیت های تحقیق. ۱۸
تعریف اصطلاحات.. ۱۹
ادبیات تحقیق و مبانی نظری.. ۲۱
تعریف قیمت، اهمیت آن و اهداف قیمت گذاری.. ۲۱
تعریف قیمت : ۲۱
اهمیت قیمت.. ۲۵
اهداف قیمت گذاری.. ۲۹
مبانی اقتصادی قیمت گذاری و روش های تعیین قیمت.. ۳۲
مبانی اقتصادی قیمت گذاری.. ۳۲
اقلام بهای تمام شده. ۳۲
سود و فروش مورد انتظار. ۳۲
نوع محصولات یا خدمات.. ۳۲
نوع صنعت.. ۳۲
شهرت یا اعتبار واحد تجاری.. ۳۲
خط مشی دولت.. ۳۳
روش مدیریت.. ۳۳
فعالیتهای رقبای تجاری.. ۳۳
نوع بازار. ۳۳
روند عمومی اقتصاد. ۳۳
سایر عوامل. ۳۳
رقابت کامل. ۳۵
رقابت ناقص…. ۳۵
انحصار کامل. ۳۵
رقابت چند قطبی.. ۳۵
قیمت گذاری در شرایط رقابت کامل. ۳۵
برای این که یاراری واجد شرایط رقابت کامل شناخته شود باید شرایط زیر را دارا باشد : ۳۵
کالاهای مورد مبادله ، همگن باشد ۳۵
شرکت کنندگان در بازار ( تولید کنندگان و خریداران ) چنان زیاد باشد که هر یک به تنهایی نتواند با فعالیتهای خود تاثیری بر قیمت محصولات محصولات بگذارد. ۳۵
منابع تولید ، آزادانه به بازار وارد یا از آن خارج گردد. ۳۵
خریداران ، فروشندگان و صاحبان منابع تولید ، اطلاعات کامل و کافی درباره قیمتها و بهای تمام شده منابع داشته باشد . ۳۵
قیمت گذاری در شرایط غیر از رقابت ناقص ، انحصار کامل و رقابت چند قطبی. ۳۷
سایر متغیرهای موثر بر قیمت گذاری.. ۴۱
سود قابل قبول. ۴۱
نظارت ارگانها یدولتی.. ۴۱
محدودیت های مدل. ۴۱
محصولات نا مرغوب.. ۴۱
سود قابل قبول. ۴۲
روشهای تعیین قیمت : ۴۷
قیمت گذاری براساس شرایط رقابتی : ۵۱
- تعیین قیمت براساس قیمت جاری : ۵۱
- قیمت گذاری با ارائه پیشنهاد : ۵۲
قیمت گذاری بر مبنای هزینه به اضافه چند درصد : ۵۳
قیمت گذاری مبنای هدف : ۵۹
مراحل قیمت گذاری بر مبنای هدف : ۶۱
تفاوتهای دو روش قیمت گذاری هزینه به اضافه درصدی سود با قیمت گذاری هدف : ۶۴
جایگاه قیمت در استراتژی بازاریابی. ۶۶
استراتژی های قیمت گذاری.. ۶۶
خط مشی های قیمت گذاری.. ۶۹
خط مشی های قیمت گذاری کالا های جدید ۶۹
فمرست منابع و ماخذ : ۷۰
چکیده:
تحقیقی که گزارش نهائی آن در صفحات بعدی ارائه شده است به منظور بررسی مشکلات قیمت گذاری در صنعت پرس سازی سفارشی برای دستیابی به مدلی مناسب جهت قیمت گذاری انجام شده است .
رقابت بر سر قیمت کالا و قیمت گذاری یکی از با اهمیت ترین مسائلی است که شرکتها با آن روبرو هستند .
تصمیمات قیمت گذاری ممکن است تحت تاثیر عوامل داخلی مانند اهداف بازاریابی ، ترکیب عناصر بازاریابی ، اقلام بهای تمام شده و سود مورد انتظار ، و عوامل خارجی مانند قیمت محصولات رقبای تجاری ماهیت بازار ، تقاضا و یا سیاستهای ارگانهای دولتی قرار گیرد .
این عوامل که اغلب آثار متقابل نیز بر یکدیگر دارند بر تصمیمات قیمت گذاری یک واحد تجاری – تولیدی اثر می گذارند .
در این میان مدیران از میان روشهای مختلف که برای ، قیمت ذاری محصولات و خدمات وجود دارد عمدتاً از روش قیمت گذاری بر مبنای هزینه به اضافه چند درصد استفاده می نمایند که در آن بسیاری از عوامل فوق الذکر در نظر گرفته نشده اند .
این در حالی است که مدلها و روشهای مختلف دیگری امروزه مطرح می باشد که می توان به چند نوع آن اشاره نمود از جمله : مدل قیمت گذاری بر مبنای هدف ، قیمت گذاری براساس قیمت خریدار ، قیمت گذاری براساس شرایط رقابتی و .
.
.
در این جهت هدف تحقیق حاضر عبارتست از :
شناخت مشکلات قیمت گذاری و حصول به یک نتیجه کاربردی جهت افزایش کارائی نحوه تصمیمات قیمت گذاری محصولات سفارشی ساز بعنوان یکی از روشهای اصلی و موثر در راهبرد سازمان بر همین اساس سوالات تحقیق به شرح زیر تدوین شد :
1.
عوامل اصلی تاثیر گذار بر تصمیمات قیمت ذاری کدامند ؟
2.
اهمیت عوامل اصلی تاثیر گذار بر تصمیمات قیمت گذاری در صنعت پرس سازی سفارشی به چه میزان است ؟
3.
آیا عوامل اصلی که در تصمیمات قیمت گذاری صنعت پرس سازی سفارشی مهم می باشند توسط مدیران در حمل مورد توجه قرار می گیرند ؟
4.
مشکلات عمده این صنعت در ارتباط با این عوامل چیست ؟