کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق در مورد سوپاپ هیدرولیکی

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق در مورد سوپاپ هیدرولیکی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق در مورد سوپاپ هیدرولیکی


تحقیق در مورد سوپاپ هیدرولیکی

 

 

 

 

 

 



فرمت فایل : word(قابل ویرایش)

تعداد صفحات:21


فهرست مطالب:
روش ازمون مجموعه سوپاپ هیدرولیکی سیستم ترمز خودروها
هدف
دامنه کاربرد
دستگاه ازمون
نمونه‏های ازمایشی
دستگاه ازمون و دستورالعمل
 
 

چکیده:
بسمه تعالی
پیشگفتار
 استاندارد روش ازمون مجموعه سوپاپ هیدرولیکی ترمز خودروها که بوسیله کمیسیون فنی مربوطه تهیه و تدوین شده و در سی و چهارمین کمیته ملی استاندارد مکانیک و فلزشناسی مورخ 67/9/27 مورد تائید قرار گرفته , اینک باستناد ماده یک قانون مواد الحاقی به قانون تاسیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب اذر ماه 1349 بعنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می‏گردد .
 برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی در زمینه صنایع و علوم , استانداردهای ایران در مواقع لزوم مورد تجدیدنظر قرار خواهند گرفت و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدیدنظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد .
 بنابراین برای مراجعه به استاندارهای ایران باید همواره از اخرین چاپ و تجدیدنظر انها استفاده نمود .
 در تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه حتی‏المقدور بین این استاندارد و استاندارد کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود .
 لذا با بررسی امکانات و مهارتهای موجود و اجرای ازمایش‏های لازم این استاندارد با استفاده از منبع زیر تهیه گردیده است :
SAE J 1118 1983
Hydralic valves for motor vehicle brake systems test procedure
 
 
 
 
  روش ازمون مجموعه سوپاپ هیدرولیکی سیستم ترمز خودروها
  1 ـ هدف
 هدف از تدوین این استاندارد تعیین روش ازمون مجموعه سوپاپ 1 در دستگاه ترمز خودروها اعم از سوپاپهای تولید تجارتی و بازرسانی شده می‏باشد این روش ازمون جهت حصول اطمینان از عملکرد رضایت‏بخش مجموعه سوپاپ می‏باشد .
  2 ـ دامنه کاربرد
 این دستورالعمل جهت مجموعه سوپاپ هیدرولیکی ترمز خودروهای سبک و سنگین که از مایع ترمز طبق استاندارد ملی ایران به شماره 363 استفاده می‏کنند می‏باشد , این استاندارد شامل سوپاپهای اخطار تفاضلی 2 نگهدارنده 3 یا متعادل کننده 4 و یا ترکیبی از انها می‏گردد .

  3 ـ دستگاه ازمون
 به استثنا ازمونهای جریان ( بند 5-2) نگهداری ( بند 5-4-2) و متعادل کردن ( بند 5-4-3) دستگاه ازمون باید مطابق مدار نشان داده شده در شکل شماره یک یا معادل ان باشد تمام لوله‏ها و اتصالات هیدرولیکی نباید از اندازه قطعاتی که در وسیله نقلیه مورد استفاده قرار می‏گیرد کوچکتر باشد دستگاه ازمون باید مطابق دستورالعمل زیر و در صورت نیاز مطابق بند (5) مورد استفاده قرار گیرد .
 3-1- راه‏انداز فشار هیدرولیکی ـ غیر از مواردی که دستورالعمل دیگری داده شده راه‏انداز فشار هیدرولیکی باید قادر به اعمال فشار 1380±245 کیلو پاسکال در ثانیه به سوپاپ هیدرولیکی و ازاد کردن ان باشد . برای عملکرد به صورت انفرادی دستگاه مزبور باید قادر به تولید فشاری تا KPa 20680 باشد ضمنا باید دارای سیستم تنظیم کننده‏ای باشد که فشار را در حال سکون بعد از هر بار ترمز کردن روی 138 تا 20680 کیلو پاسکال ثابت نگهدارد . جهت عملکرد به صورت سیکلی ( متعدد ) دستگاه راه‏انداز فشار باید قادر به تولید فشارهایی تا 6900 کیلو پاسکال باشد و نیز دارای تنظیماتی باشد که بتوان از ان فشارهای 3450 و 6900 کیلو پاسکال را دریافت نمود . دستگاه باید فشار را به طور یکنواخت در مدت 1/6 تا 2 ثانیه به حد مزبور برساند . راه‏انداز فشار در زمان رها کردن ترمز فشار هیدرولیکی را به طور کامل باید ازاد نماید , دستگاه راه‏انداز فشار سیکلی باید دارای تنظیماتی باشد که بتوان به کمک ان ترمز را با سرعت 1000 سیکل بر ساعت گرفته و رها نماید .
 3-2- قید نیرو ـ قید نیرو نشان داده شده در شکل شماره 2 باید دارای تغییر مکان   میلیمتر در هر محفظه نیرو بوده در حالیکه افزایش فشار در سیلندر چرخ در محدوده نشان داده شده در شکل شماره 3 باشد , قید نیرو باید سیلندرهای ترمز چرخ را همانگونه که روی دستگاه ترمز اتومبیل نصب می‏شوند در خود جای دهد .
 یاداوری ـ به جای استفاده از دستگاه ازمون فوق می‏توان از مجموعه‏های ترمز واقعی طبق استاندارد ملی ایران به شماره 363 یا معادل ان استفاده نمود طوری که نیازهای ازمایش بند 5 را براورد سازد .
 3-3- ابزارهای اندازه‏گیری ـ برای هر بخش از مجموعه سوپاپ باید از فشارسنج هیدرولیکی یا دستگاه اندازه‏گیری دیگر و یک سوپاپ قطع جریان استفاده گردد . یکی از فشارسنج‏ها که فشار سنج ضعیف به شمار می‏رود باید دارای مقیاس صفر تا 207 کیلو پاسکال و دیگری که فشارسنج قوی محسوب می‏گردد باید دارای مقیاس صفر تا 34500 کیلو پاسکال باشد . هر دو فشارسنج باید از نوعی باشند که تغییر مکان هیدرولیکی قابل اغماض داشته باشند طرح‏های اندازه‏گیری فشار به غیر از فشارسنج‏های بکار رفته باید دارای دقت ±0/5 درصد باشد . برای شمارش تعداد ترمز کردنها باید از دستگاه شماره‏انداز , مکانیکی یا الکتریکی استفاده گردد . در زیر هر یک از نقاط اتصال مجموعه سوپاپ باید یک ظرف نشتی‏گیر قرار داد . این طرف باید دارای حداقل سطح تماس با هوا را داشته باشد تا تبخیر سطحی به حداقل برسد در مدار هیدرولیکی باید از یک لوله قائم به ارتفاع 610 میلیمتر مطابق شکل شماره یک استفاده شود . به کلیه لامپ اخطار باید به ولتاژ 12 تا 14 ولت DC متصل نمود تا با روشن شدن لامپ از اتصال کنتاکتهای کلید اطلاع حاصل گردد .


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.