فرآیندهای کسب و کار را میتوان با شناسایی نقاط ضعفشان بهبود داد. بنابراین سازمانها نیازمند روشی نظامیافته برای شناسایی و اصلاح نقاط ضعف و بهبود فرآیندها هستند.
اغلب سازمانها در این مورد به دانش و تجربه کارکنان خود وابسته هستند که مسلما دارای محدودیت است. فرصت بزرگی خواهد بود، اگر سازمانها قادر باشند تا از دانش و تجربه انباشتهای برای رویارویی با چالشهای مشابه استفاده کنند.
چنین رویکردی منجر به ایجاد و توسعه مدلهای مرجع شده است. مدلهای مرجع فرآیندی ساختارهای سلسله مراتبی هستند که با مشارکت سازمانهای مختلف و به عنوان پیشنهادی برای سازماندهی فرآیندها (یا حتی به عنوان بهترین تجارب) در بنگاهها قابل استفاده هستند.
تعداد صفحات گزارش: 75
بخش اول : معرفی استاندارد BPMN در مدلسازی فرآیندهای کسب و کار. 1
1-2- بررسی روند شکلگیری استاندارد BPMN.. 2
1-4- عناصر اصلی در رسم یک BPD.. 3
1-4-1- اشیاء جریان(Flow Objects) 4
1-4-2- اشیاء ارتباط دهنده(Connecting Objects) 5
1-4-3- خطوط شناوری یا مسیرهای جریان(Swim lanes) 6
بخش دوم : معرفی استاندارد EPC در مدلسازی فرآیندهای کسب و کار. 8
2-1- مقدمهای بر مدلسازی در نرم افزار ARIS. 8
2-6- مثالی برای اشیاء موجود در BPMN 12