فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:21
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
مقدمه----------------------------------------------------
کارگزینی--------------------------------------------------
دایره ثبت حضور و غیاب-----------------------------------------
سیستم حقوق و دستمزد------------------------------------------
انواع سیستم پرداخت کننده حقوق------------------------------------
فیش حقوقی------------------------------------------------
سیستم حقوق و دستمزد در بخش حقوقی-------------------------------
کنترل ها--------------------------------------------------
ثبت پرداخت حقوق--------------------------------------------
نتیجه و پیشنهادات---------------------------------------------
چکیده:
دلایل انتخاب موضوع:
از آنجا که انسانها به صورت اجتماعی زندگی میکنند وجهت رفع نیاز های خود به تنهایی نمی توانند خود آن ها را بر طرف سازند پس احتیاج به همیاری و مساعدت همدیگر نیاز دارند برای مثال یک فرد نمی تواند هم کار کشاورزی نماید و هم تهیه آرد و سپس نان نماید، لذا در این روال اگر مروری نماییم خواهیم یافت که انسانها برای تهیه نان که یک قلم کالا نیاز و مصرف روزانه است نیاز به همکاری برای جیره ی غذایی روزانه ی او دارد. پس به صورت خیلی ساده مشخص می شود برای سایر معاملات و دادوستدها می بایست از یک طرف خود تولید نماید تا بتواند مصرف کننده باشد یعنی باید نیروی کار خود را به کار گیرد تا حقوقی دریافت نماید و از طرف دیگر جهت خرید کالا و مواد مورد نیاز خود از محل دریافتی خود هزینه نماید، پس در یک کلام و به صورت خیلی ساده مشخص می شود که یک در آمد روزانه یا ماهانه است و یک هزینه در صورت سر به سر بودن یعنی هزینه برابر با در آمد، گاهی هم مازاد که به عنوان سود در شرکتها و پس انداز در جامعه ی خانواری با این مقدمه مشخص می شود که چه در اقتصاد خرد و چه در اقتصاد کلان مسئله ای به نام حقوق و دستمزد یا در آمد مطرح می شود.
دلایل انتخاب در این شرکت :
یکی از دلایلی که این سازمان را انتخاب نمودیم یکی سیستمی که استفاده میشد هم از طریق کامپیوتر وهم از طریق دستی انجام می گرفت سیستم نسبتا وسیعی بود و یکی از دوستان مسئول امور مالی آن قسمت در سازمان میباشد و از آن طریق این سازمان را انتخاب نمودیم تا با سیستم حقوق و دستمزد دولتی نیز آشنایی نسبی کسب نماییم.
مشکلات:
الحمدالله در طی تهیه ی این پروژه با مشکلی مواجه نشدیم،تقریبا تمامی اطلاعاتی را که می خواستیم بدست آوردیم، و از تمام قسمت امور مالی سازمان تقدیر و تشکر می نماییم که ما را در تهیه ی این پروژه یاری نمودند.
کار گزینی
نیروها:
به طور کلی نیروی پرسنلی در مؤسسات دولتی به سه بخش تقسیم می شود.
الف) نیروی رسمی:
کارکنان رسمی به کارکنانی گفته می شود که تا قبل از مدت بازنشستگی باید در آن اداره یا سازمان یا شرکت باقی مانده و در صورت اخراج آن ها باید تمامی سابقه های آنها را به ایشان بدهند. این کارکنان دارای حقوق و مزایائی هستند که با نیرو های قرار دادی دارای اندکی اختلاف می باشد.