در عصر حاضر از انوع طراحی نوری برای ایجاد روشنایی روزمره استفاده می شود که قسمتی از این طراحی نوری در اختیار طراحان گرافیک قرار گرفته است. امروزه نور در زمنیه ی گرافیک چنان تنوعی یافته است که کمتر کسی را می توان یافت که برای تبلیغات محیطی از نور پردازی استفاده نکرده باشد. اما طراحان زیادی هستند که تجربه و آگاهی لازم را در مورد خصوصیات و ویژگی های نور ندارند. این مسئله باعث می شود که ایده های خلاقانه آنها به هنگام استفاده و اجرا جلوه ی واقعی خود را نداشته باشد. بنابر این بهتر است که طراح قبل از شروع نور پردازی با ویژگی های و خصوصیات نور و تجهیزات آن آشنا شود تا نور بتواند باعث خلق یک اثر هنری شده و جلوه ی خود را به طور معجزه آسا نشان دهد.
در این تحقیق سعی شده است که طراحان با نور پردازیها و کاربرد آنها در تبلیغات و استفاده درست از وسایل نور پردازی در جایگاه مناسب با خصوصیات خاص آن آشنا شده و در رشته ی کاری خود حضور مثبت یابند و کارهای نفس به جا گذارند.
عناوین اصلی ابن پایان نامه 75 صفحه ای عبارتند از :
فصل اول- کلیات تحقیق
- مقدمه
- بیان موضوع
- اهداف تحقیق
- اهیمت و ضرورت موضوع
- تعریف مفاهیم و اصطلاحات کلیدی
فصل دوم
- پیشینه تحقیق
- نور و انواع آن
- تاثیرات نور
- تأثیر نور بر روی جسم انسان
- ارزش و زیبایی نور
- منابع روشنایی
- جنبه های فیزیکی و روانشناختی نور
- جهت نور
- کیفیت نور
- کمیت نور
فصل سوم
- نورپردازی
- ایجاد جلوه در اشیاء به وسیله نورپردازی
- متداولترین نورپردازی
- نورپردازی شاعرانه
فصل چهارم
- پروژکتور
- LCD ها . شناخت LCD . سیستم LCD . ساخت بزرگترین LCD انعطاف پذیر
- LED ها و کاربرد آن . ویژگیهای LED ها . استفاده از LEDها در تبلیغات
- DLP ها
- دستگاه ویدئو پرژکتور
- ساختار و سیستم دستگاه ویدئو پرژکتور میزان درخشش میزان دقت اندازه تصویر تفاوت سیستم LCD و DLP از لحاظ کیفیت و کنتراست رنگ
- جایگاه سیستم تبلیغات
فصل پنجم
- نتیجه گیری و پیشنهادات
- فصل ششم
- منابع و مأخذ