کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تجارت الکترونیکی

اختصاصی از کوشا فایل تجارت الکترونیکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 22

 

1 – تعاریف

تجارت الکترونیکی چیست ؟

تمام ابعاد تجارت و فرایند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی وب انجام داد تجارت الکترونیکی می گویند .

تجارت الکترونیکی به عنوان فروش مستقیم در شبکه

با یک تعریف دقیق تر تجارت الکترونیکی یعنی انجام معاملات از طریق شبکه یا خرید و فروش محصولات و خدمات از طریق فروشگاه های اینترنتی در Web ، محصولات مورد معامله ممکن است دارای ماهیت الکترنیکی باشند ، مانند نرم افزار یا فیزیکی باشند مانند اتومبیل یا خدمات باشند مانند برنامه ریزی مسافرت ، مشاوره پزشکی و یا آموزش راه دور باشند .محصولات غیر فیزیکی از قبیل محصولات الکترونیکی است که خود نیز شامل اطلاعات ، اخبار ، صوت و موسیقی ، فیلم ، بانکهای اطلاعاتی ، نرم افزار و انواع فراورده های فکری است که این نوع تجارت روز به روز توسعه بیشتری پیدا کرده است . به نظر می رسد تجارت الکترونیکی شبیه خرید از طریق کاتالوگ یا خرید در منزل و از طریق تلوزیونهای کابلی باشد .

فضای بازار الکترونیکی چیست ؟

فضای بازار الکترونیکی نماد مجازی از بازارهای فیزیکی است . به طور کلی ، فعالیتهای اقتصادی تحت این فضای الکترونیکی ، اقتصاد الکترونیکی را ارائه می دهد . فضای باز الکترنیکی شامل بخشهای زیر است :

بازیگران بازار ، یعنی کارخانجات ، بازرگانان ، عمده فروشان ، واسطه ها ، فروشندگان و مشتریان .

کالاها و خدمات

فرآیندهای تامین ، تولید ، بازاریابی ، رقابت ، توزیع ، مصرف و غیره .

تفاوت دو بازار فیزیکی و الکترونیکی این است که در فضای بازار الکترونیکی حداقل بعضی از ترکیبات یا عناصر ، الکترونیکی ، دیجیتال ، مجازی ، مستقیم و یا از طریق شبکه می باشند . برای مثال ، یک بازیگر بازار الکترونیکی دارای پست الکترونیک و یک صفحه web است .

ممکن است یک کالای الکترونیکی مانند CD ROMدر یک فروشگاه فیزیکی عرضه شود . کسی که کالاهای فیزیکی را در فروشگاه فیزیکی ارائه می کند ممکن است اطلاعات تجارت خود را از طریق شبکه به مشتریان برساند و مشتریان از طریق شبکه اینترنت کالاهای مورد اشاره را جستجو کنند ، اما تولید ، سفارش ، پرداخت و توزیع به شیوه سنتی انجام گیرد .

بازار الکترونیکی روی شبکه ای بودن تمام این حلقه های فعالیت تاکید دارد . اگر یکی از فرایندهای تجارت یا مصرف الکترونیکی باشند قبلا“ بخشی از فضای بازار الکترونیکی ایجاد شده است . به این ترتیب اکثر بازیگران تجارت از قبل در فضای بازار الکترونیکی بوده اند.

2- انواع تکنولوژی تجارت الکترونیکی

گرچه انواع زیادی تکنولوژی تجارت الکترونیکی وجود دارد ، اما در این جا بهترین آنها ذکر می شود

تجارت الکترونیکی تاجر با تاجر .

مدریت ارتباطات مشتری .

شیوه های مدریت منابع اطلاعات .

آموزش راه دور برای سازمانهای اقتصادی جدید .

پست الکترونیک .

شیوه های طراحی منابع سازمانها .

خودکار کردن اهرم فروش .

تحول مراکز تماس : به هم پیوستن شبکه ها موجب افزایش قابلیتهای خدمات مشتری شده است .

خدمات شبکه ای مدریت شده .

تجارت الکترونیکی یک محیط فعال کاربرد تکنولوژی برای آسان کردن تغییر اطلاعات تجارت و خودکار کردن مبادلات بازرگانی است . تجارت الکترونیکی باعث تغییر انواع اطلاعات ، از جمله مبادلات بازرگانی از طریق شبکه است که به آن E-Commerce می گویند . از این رو بازاریابی از طریق شبکه اینترنت ، معروف به ((تاجر با مشتری)) تنها یکی از پدیده های بستر تجارت الکترونیکی است . تجارت الکترونیکی موجب تغییرات عمیق و اساسی در ساختار و عملکرد تجارت و مبادلات بین تاجرها ، معروف به (( تاجر به تاجر )) شده است . تاجر به تاجر در تجارت الکترونیکی شامل انواع تکنولوژی کاربردی و شبکه ای برای خودکار کردن و بهینه سازی مبادلات بین بخشهای مختلف تجارت است .

2-1 مدریت ارتباطات مشتری


دانلود با لینک مستقیم


تجارت الکترونیکی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.