مبانی نظری و پیشینه کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط
66 صفحه
همراه با منابع
2-1- مقدمه.................................................................................................................... 14
2-2- شرکتهای کوچک و متوسط:........................................................................................ 16
2-2-1- مفهوم شرکتهای کوچک و متوسط.............................................................................. 16
2-2-2- چالشهای شرکت های کوچک و متوسط........................................................................ 18
2-2-3- جایگاه شرکتهای کوچک و متوسط............................................................................. 20
2-3-کارآفرینی............................................................................................................... 23
2-3-1- تاریخچه کارآفرینی................................................................................................. 23
2-3-2- مفهوم کارآفرینی.................................................................................................... 24
2-4- کارآفرینی سازمانی..................................................................................................... 26
2-4-1- تعاریف کارآفرینی سازمانی........................................................................................ 26
2-4-2-کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط............................................................ 30
2-4-3- مزایای کارآفرینی سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط................................................... 31
2-4-4- مدلهای کارآفرینی سازمانی....................................................................................... 33
2-4- 4-1- مدل کوراتکو و همکارنش...................................................................................... 33
2-4-4- 2- مدل کوین و سلوین.............................................................................................. 34
2-4-4- 3- مدل وینکر و همکاران.......................................................................................... 35
2-4-4- 4- مدل لامکین و دس.............................................................................................. 36
2-4-4- 5- مدل کوین و میلز................................................................................................. 36
2-4-4-6- مدل کارآفرینی سازمانی شاکر زهرا (مدل تحقیق).............................................................. 36
2-4-4-6-1- نوآوری........................................................................................................ 37
2-4-4-6-2-تجدید استراتژیک............................................................................................. 40
2-4-4-6-3-توسعه کسب و کار............................................................................................ 42
2-5- تفاوتهای سازمان های کوچک و بزرگ........................................................................... 44
2-6- بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط.............................................................................. 48
2-6-1-آمیخته بازاریابی...................................................................................................... 54
2-6-2- تاریخچه آمیخته بازاریابی........................................................................................... 56
2-6-3- تعاریف آمیخته بازاریابی کارآفرینانه.............................................................................. 59
2-6-3-1- ترفیع.............................................................................................................. 60
2-6-3-2- قیمت.............................................................................................................. 63
2-6-3-3- شخص............................................................................................................ 65
2-6-3-4- توزیع (مکان)...................................................................................................... 67
2-6-3-5- محصول........................................................................................................... 68
2-6-4- آمیخته بازاریابی کارآفرینانه در عمل.............................................................................. 70
2-7- پیشنه تحقیق............................................................................................................. 72
2-7-1- پیشینه داخلی......................................................................................................... 72
2-7-2-پیشینه خارجی........................................................................................................ 74
2-8- نتیجه گیری و ارائه مدل مفهومی تحقیق............................................................................... 76
مبانی نظری و پیشینه کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط