کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پاورپوینت مدیریت دانش - 55 اسلاید

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت مدیریت دانش - 55 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت مدیریت دانش - 55 اسلاید


دانلود پاورپوینت مدیریت دانش - 55 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

دانش برخلاف داده ها و اطلاعات شامل قضاوت نیز می شود .

 

دانش دارای قابلیت حرکت در مسیر عکس خود است و به داده تبدیل می شود .( دانش زدایی بدلیل حجیم شدن دانش )

 

دلیل ارزشمند بودن دانش ، عملی تر بودنش در مقایسه با داده و عملیات است .

 

دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ریشه می گیرد .

 

تبدیل اطلاعات به دانش بعهده خود بشر است .

 

دانش برخلاف محصولات جدید و کارایی ، می تواند موجب مزیت پایدار باشد .

 

 

فقط منابع دانش ، تفکرات دارای استعداد نامحدودی برای رشد هستند .

 

بر خلاف سرمایه های مادی ، ارزش سرمایه ای دانش با استفاده ای که از آن می شود افزایش می یابد .

 

دسترسی به دانش ارزشمند بوده و ارزش آن با افزایش دسترسی بالا می رود .

 

عدم انتشار دانش موجب دوباره کاریها و استفاده از راه حلهای تکراری برای مشکلات تکراری است.

 

فناوری اطلاعات تنها وسیله ای برای تبادل دانش است و سازنده دانش نیست .

 

 عوامل محدود کننده و تاثیر گزار در دانش سازمانی : 

 

- پراکندگی جغرافیایی

- ساختار سازمانی ، بوروکراسی ، تمرکز گرایی و تاکید بر سلسله مراتب

- فرهنگ سازمانی ، باورها و اعتقادات

- عدم استفاده مطلوب از فناوری اطلاعات

- عدم حمایت کافی مدیران ارشد سازمان

- عدم تخصیص منابع کافی

- عدم ایجاد انگیزه در سازمان برای تسهیم دانش

- عدم وجود معیارهای کمی و کیفی برای ارزشیابی برنامه های دانش

- عدم توجه به شبکه های غیررسمی تبادل کننده دانش در سازمان

- انجام مهندسی مجدد در فرایندهای سازمان و تخریب شبکه های رسمی و غیررسمی

- ابهام در قیمت گزاری دانش در سازمان

 

انواع دانش :

- صریح ، کلی ، مبتنی بر قوانین

- مکتوم ، غنی ، پرورش یافته : کسب شده به مرور زمان ، گنجانده شده در ذهن ، غیر قابل گنجایش دراسناد و مدارک ، غیرقابل تمیز بودن قوانین آن از الگوهای رفتار فردی ،در اثر تمرین و تجربه و غیرقابل عرضه  : برقراری ارتباط با افراد دارای این دانش کارسازتراز قالب بندی ومکتوب نمودن این دانش است .  

 

نقشه دانش   :

- منبع دانش نیست
- نشانی محل مراجعه برای کسب دانش درسازمان و راههای دسترسی
- عدم قابلیت نمودارسازمانی برای تعیین راههای دسترسی در مقایسه با نقشه دانش
- عبور از مرزهای قراردادی سازمان برای طرح نقشه دانش
- عدم انعکاس واقعی مهارتها و تخصصها در عناوین شغلی و شرح وظایف
- وجود اطلاعات پراکنده و غیرمستند
- پیچیدگی در اثر پیچیدگی ساختار دانش
- وضوح و روشنی هدف ، دقت ، قابلیت دسترسی و سهولت استفاده ، بعنوان خصوصیات نقشه خوب
- بعد سیاسی داشته و مدارک سیاسی سازمان تلقی می شود

 

هدف استفاده ازفناوری دانش در مدیریت دانش :

- رشد واقعی کاربردها کمتر به داده ها و بیشتر به مدیریت دانش ، تخصص ، مدارک و اسناد حاوی آنها بستگی دارد
- ارتباط کاربردهای مبتنی بر مباحثه به لوتوس نوتز( اینترانت )
- ارتباط کاربردهای مبتنی بر متن به وب و اینترنت ( ارتباط با بیرون سازمان و دست یابی به مطالب و اطلاعات گوناگون )
- کاربردهای دانش مبتنی بر شبکه های جهانی
- ارتباط سامانه های مدیریت پایگاههای اطلاعاتی ، ابزارسندیاب و شبکه های ارتباطی بطور یکپارچه

 

فناوری های دانش   :

- محیطهای دانش متمرکز( ادامه ) :

   - سامانه های مبتنی بر محدودیت :

       - متناسب برای مواجهه با سیل داده ها ( البته نه در حد شبکه های عصبی )

       - قادر به حل مسایل محدود مثل تعیین ویژگی های محصول و یا قیمت گذاری

       - موانع موثر در تصمیم گیی های پیچیده را دریافت کرده و چاره اندیشی می نماید

       - آسانی تغییر در این سامانه ها در مقایسه با سامانه های کاردان

       - عدم لزوم انجام تعاملهای پیچیده

       - مثال : ترکیب اجزای یک بویینگ در میلیونها شکل

 

راهنمای پیاده سازی برنامه دانش :

  - شروع کار با دانش دارای ارزش بالا

  - شروع با یک طرح آزمایشی متمرکزمثل مسایل تجاری ،         وسپس دریافت تقاضا برای طرحهای بعدی

  - فعالیت در چند جبهه ( فناوری ، سازمان ، فرهنگ )

   - چاره جویی سریع برای مشکلات احتمالی

  - پی گیری چند مقوله در چند جبهه فنی ، سازمانی و فرهنگی

    بجای تمرکز بر یک مقوله

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت مدیریت دانش - 55 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.