کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود تحقیق مراحل تولید شکر در کارخانه گشت و صنعت کارون

اختصاصی از کوشا فایل دانلود تحقیق مراحل تولید شکر در کارخانه گشت و صنعت کارون دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 67

 

 

گزارش کارآموزی

واحد شوشتر

دانشکده : علوم انسانی بخش مدیریت

مکان : کشت و صنعت کارون - کارخانه

موضوع : مراحل تولید شکر در کارخانه گشت و صنعت کارون

استاد کارآموزی : سید ضیاء موسوی

تهیه کننده : اسماعیل دیلمی

نیمسال اول سال : 87-86

مقدمه

کشت و صنعت نیشکر کارون شوشتر

شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون بزرگترین واحد کشاورزی-صنعتی در سطح جهانی است که در جهت گسترش صنایع قند و به زیر کشت در آوردن بخش دیگری از زمینهای خوزستان احداث گردید.

اولین قلمه نیشکر در تاریخ یکشنبه 20 مهرماه 1354 پس ازاینکه 200 روز از فعالیتهای تسطیح و عملیات خاکی سپری میگشت در خزانه کارون کشت گردید.

محل انتخاب شده برای طرح عظیم کشت وصنعت کارون اراضی آبخور رودخانه های کارون و در واقع در محدوده ی دیمچه که در دوازده کیلومتری شوشتر و پنجاه کیلومتری دزفول است.

آب مورد نیاز مزارع از شبکه های آبیاری گتوند (کارون) ودز تامین میگردد. هدف اصلی این طرح احداث مزارع نیشکر به وسعت 25000 هکتار و تولید حدود 200000 تن نیشکر ودر نهایت علاوه بر تامین تقریبی یک چهارم شکر مورد نیازمملکت (25000 تن شکر سفید ) در تولید محصولاتی مانند غذای دام- نئوپان - الکل سرکه - کاغذ - فورفورال نقش اساسی داشته باشد .

تاریخچه نیشکر و شرکت کشت و صنعت کارون

کشت نیشکر در خوزستان سابقه چند هزار ساله ای دارد . و عقیده پاره ای از مورخان کلمه خوز به معنی نیشکر و خوزستان بمعنی نیشکرستان می باشد . این صنعت در دوران ساسانیان کشت و تولید نیشکر در نواحی جنوبی ایران بخصوص منطقه خوزستان رواج کامل داشته و مردم ایران خوبی این گیاه و خواص آن را می شناسند ولی پس از اعراب و سقوط سلسله ساسانیان و بعدها نیز به دلایل سیاسی و طبیعی کشت نیشکر در ایران متروک شد . اولین اقدام برای احیای این صنعت بین سالهای 1318-1316 صورت گرفت در ان زمان 200 تن قلمه از هندوستان و مصر به ایران اورده شد و درخوزستان کشت گردید .

ولی شروع جنگ جهانی دوم موجب توقف این فعالیت گردید .

از سال 1329 تا سال 1336 در نهایت فعالیت توام وزارت کشاورزی و سازمان برنامه و موسسه خوار وبار کشاورزی جهانی و شرکت عمران و منابع با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان منجر به آغاز اولین بهره برداری کارخانه نیشکر هفت تپه در سال 1340 گردید .

شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون بزرگترین واحد کشاورزی – صنعتی در سطح جهان است که در جهت گسترش صنایع قند و به زیر کشت در آوردن بخش دیگری از زمینهای خوزستان احداث گردید .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق مراحل تولید شکر در کارخانه گشت و صنعت کارون
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.