لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 5
جلوگیری از تداخل رادیویی
2- تعاریف :
1-1-2- قابلیت انطباق الکترو مغناطیسی : توانایی یک خودرو یا یک سییستم و یا یک یونیت تکنیکی برای کار کردن رضایت بخش در محیط الکترومغناطیسی در آن محیط
2.1.2. اغتشای الکترومغناطیسی :
هر پدیده الکترومغناطیسی که عملکرد یک خودرو و یا سیستم یا یک یونیت را کنترل میدهد . یک اغتشای الکترومغناطیسی ممکن است الکترومغناطیسی یا یک سیگنال ناخواسته باشد .
3-1-2 : ایمنی الکترو مغناطیسی :
توانایی یک خودرو و یا componet یا یک یونیت فنی مستقل برای عمل کردن برون کاهش کیفیت در حضور اغتشاشات الکترو مغناطیسی مشخص .
4-1-2 محیط الکترو مغناطیسی :
تمام پدیده های الکترو مغناطیسی موجود در یک پیکان
2-2-6 محدودیت مرجع با ند گسترده خودرو
21-2-6 : در اندازه گیری داده شده در قسمت Annex با فاصله 10to2m بین آنتن و خودرو محدودیت های مرجع تابش بدین قرار است : 34Db nv در فرکانس (50 180MV/M) 34-45db MV/ m 30-75MHZ در فرکانس 75 تا 400MHZدر فرکانس 1000MHZ تا400MHZ مقدار ثابت 180MV/M
2-2-2-6 در اندازه گیری توضیح داده شده در قسمت Annex
فاصله آنتن و خودرو = 3_+0/05
در فرکانس 75MHZ تا 30 محدود (160MV/M) 44-Dbmv/m در فرکانس های 400MHZ تا 1000MHZ مقدار ثابت 180MV/M
2-2-2-6 : در اندازه گیری توضیح داده شده در قسمت Annex IV
فاصله آنتن خودرو = 3_+0/05
در فرکانس های 75MHZ تا 30 محدود (160MV/ M ) 44-db MV/m
در فرکانس های 400MHZ تا 75 محدود 55db mv/m تا ( 160 562MV/m) 44
فرکا نس های بالای : 400MHZ محدود 55db MV/m
3.6 : مشخصات مربوط به باند . باریک الکترومغناطیسی تابش نشده از خودرو
6.3.1 روش اندازه گیری :
تابش الکترو مغناطیسی تولید شده باید با روش توصیف شده در Annexv بر اساس فاصله اندازه گیری شود .
که انتخاب روشهای ممکن توسط سازنده انجام می گیرد .
6.3.2 : محدودیتهای مرجع باند باریک باند خودرو
6.3.2.1 : در روش اندازه گیری Annex v مشخصات بصورت زیر است
فاصله آنتن تا خودرو =10_+0/2m
از فرکانس (16mv/m ) 26db mv/m : (MHZ) 75 30
از فرکانس 75 تا 400 MHZ : (15- 56MV/M ) 35 db mv/ m 24
در فرکانسهای بالاتر از 75 MHZ این مقتدیر به صورت لگاریتمی اضافه می شود
فرکانس 400 MHZ تا 1000 MHZ محدودیت به صورت ثابت 35 db mv/m میباشد
6.3.2.2 فاصله آنتن تا خودرو = 3+_ 0/05m
از فرکانس 30 تا 75 MHZ : ( 50MV/ M ) 34 db mv/m
از فرکانس 30 تا 75MHZ : ( 50 MV/M ) 34 db mv /m
از فرکانس 400 تا 1000MHZ به صورت ثابت 45 db mv / m
6.3.2.3 مقاذیر اندازه گیری شده باید حداقل 2 db کمتر از محدودها می باشد
6.4 : مشخصات مربوط به ایمنی خودرو برای تابش الکترو مغناطیسی
6.4.1 : روش تست
روش تست باید بر اساس روش توضیح داده شده در Annex VI صورت گیرد
6.4.2 محدودها ی ایمنی خودرو
6.4.2.1 در روش اندازه گیری Annex VI سطح مرجع ( اندازه میدان ) در 90%از فرکانسهای 20 تا 1000MHZ برای 24 VOLTS/m ( موثر) وئر تمام باند فرکانس 20 تا 1000 MHZ برابر 20VOLTS/M ( موثر) باید باشد .
6.5 کشخصات مربوط به تداخل الکترومغناطیسی باند پهن حاصل از ESA
6.5.1 روش اندازه گیری
پرتو الکترو مغناطیسی تولید شده توسط ESA باید طبق روش توضیح داده شده در Annexvil اندازه گیری شود .
6.5.2 محدودهای مرجع باند گسترده EAS
6.5.2.1
طبق روش توضیح داده شده در Annex Vil
برای فرکانس 30 تا 75MHZ برابر 65 تا (500 1600MV/m ) 54db mv/m
یعنی در این باند به صورت لگاریتمی کاهش پیدا میکند –
و برای فرکانس 75 تا 400MHZ برابر 54 تا 65 db mv/ m میباشد( 1800mv/m 500) یعنی در این باند به صورت لگاریتمی افزایش پیدا میکند .
در فرکانس های 400 تا 1000MHZ برابر عدد ثابت 65 db mv/m میباشد .
6.5.2.2
تصاویر اندازه گیری شده باید 2db کمتر از محدوده های مشخص شده باشد .
6.6 مشخصات مربوط به تداخل الکترو مغناطیسی باند فابریک حاصل از ESA
6.6.1 روش اندازه گیری طبق روش توضیح داده شده در Annex Viii می باشد
Annex Iv :
مقاله درباره جلوگیری از تداخل رادیویی