کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پاورپوینت درباره خشکسالی

اختصاصی از کوشا فایل پاورپوینت درباره خشکسالی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره خشکسالی


پاورپوینت درباره خشکسالی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 فرمت فایل:powerpoint (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  تعداد اسلاید:6

—خشکسالی حالتی نرمال و مستمر از اقلیم است . گرچه بسیاری به اشتباه آن را واقعه ای تصادفی و نادر می پندارند . این پدیده تقریباً در تمامی مناطق اقلیمی رخ می دهد ، گرچه مشخصات آن از یک منطقه به منطقه دیگر کاملاً تفاوت می کند . خشکسالی یک اختلال موقتی است و با خشکی تفاوت دارد چرا که خشکی صرفاً محدود به مناطقی با بارندگی اندک است و حالتی دائمی از اقلیم می باشد .
—  خشکسالی جزء‌ بلایای طبیعی نامحسوس است . گر چه تعاریف متفاوتی برای این پدیده ارائه شده لیکن در کل حاصل کمبود بارش در طی یک دوره ممتد زمانی معمولاً یک فصل یا بیشتر می باشد . این کمبود منجر به نقصان آب برای برخی فعالیت ها ، گروهها و یا یک بخش زیست محیطی می شود 
—  یکی از  مهمترین  کاربرد  شاخص  خشکسالی  تهیه  گزارش دوره ای  شدت  و وسعت  خشکسالی  است . شاخص  خشکسالی  وسیله ای  است  که با خلاصه  نمودن  اطلاعات  خشکسالی  بصورت  دوره ای  ،  این اطلاعات  و شرایط  رطوبتی  محصول  در منطقه  گزارش  می گردد .
—  اینگونه  اطلاعات  که در آن  پیشرفت  و رشد  محصول  و جنبه های  تولید  مورد نظر  است ، بطور  شدید  مورد نیاز  موسسات  دولتی  و گروههای  دیگری  که علاقه  یا مسئولیتی  در قبال  یک ناحیه  وسیع  یا در سطح  ملی  دارند  می باشد .
—  گروههای  زیادی  به مجموعه  اطلاعاتی  از  این  قبیل  علاقه  دارند که بسهولت  در دسترس‌تان  قرار نمی گیرد .
—  بنابراین  دو استفاده  ابتدایی  از  شاخص  خشکسالی  کشاورزی  وجود دارد  که اولی  اغلب  در  مقایسه  یک ناحیه  با نواحی  اطراف  خسارات  خشکسالی  را بررسی  می کند  و دومی  وسعت  و شدت  خشکسالی  را روی  یک منطقه  بصورت  دائمی  یا  بصورت  دوره ای  ارزیابی  می نماید . در هر  دو مورد  روشهایی  مورد نیاز است  که بتوان  بصورت  واقعی  میزان  متوسط  آب  ورودی  منطقه  و میزان  خروجی   آن را  بدست  آورد  . اگر  بخواهیم  بطور  واقعی  تغییرات  مهم  هوا  را منعکس  کنیم  بایستی  ارزیابی  هر چند  روز  یکمرتبه  صورت  گیرد . بررسی  یکماهه  کافی  نیست  زیرا  در یک ماه  اتفاقات  زیادی  برای  محصول  رخ  می دهد . بررسی  یک روزه  بسیار  ایده آل  است  ولی  جزئیات  زیاد  بصورت  تکرار  در  می آیند  . بنظر  می رسد  بررسی های  5 تا 10 روزه  مناسب تر  می باشند .
—

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره خشکسالی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.