کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحول در روان درمانی

اختصاصی از کوشا فایل تحول در روان درمانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 19

 

تحول در روان درمانی

افسردگی یک سلامتی در دنیاست. بقدری توسعه پیدا کرده که آنرا سرماخوردگی اختلالات دماغی نامیده اند، با این حال تفاوت ظریفی میان سرماخوردگی و افسردگی وجود دارد. افسردگی کشنده است. با توجه به تحقیقات به عمل آمده در سال های اخیر آمار خودکشی حتی در میان کودکان و پا به سن گذاشته ها رشد تکان دهنده یی داشته؛ و این در شرایطی است که انواع داروهای آرام بخش و ضد افسردگی که شمارش از میلیارد گذشته، در دهة جاری برای درمان افسردگی تجویز شده است.

به راستی تأسف انگیز است. اما برای آنکه افسرده تر شوید، باید بدانید که افسردگی نوعی بیماری است و بنابراین لازمه زندگی سالم نیست. و مهم تر آن که می توانید به کمک روش های ساده بر این بیماری چیره شوید. اخیراً گروهی از روان پزشکان و روان شناسان دانشکده پزشکی پنسیلوانیا به پیشرفت های بزرگی در زمینة درمان اختلالات روانی دست یافته اند. این عده که از روش ای مرسوم درمان افسردگی ، به آن جهت که در شفای بیماران از سرعت لازم بی بهره است دل خوشی نداشتند، روش تازه ای برای درمان افسردگی و سایر اختلالات احساسی ابداع کردند. پژوهش های اخیر ضمن تأیید موفقیت روشهای جدید درمان افسردگی ، بر سرعت و اثر بخشی بیشتر آن نسبت به دارو درمانی و یا روان درمانی مرسوم مهر تأیید زده است. نام این شیوه درمانی انقلابی را «شناخت درمانی» گذاشته اند.

شخصاً در این تحول نقشی داشته ام و کتاب حاضر نخستین اثری است که روش های آن را به مردم معرفی می کند. کاربرد منظم و ارزیابی علمی آن در درمان افسردگی های بالینی از دکتر آرون بک نشأت می گیرد که در اواسط دهة 1950، نظرش به موضوع جلب شد.

در پی اهتمام دکتر بک در دهة گذشته، تحقیقات گسترده یی در زمینة سلامت روانی صورت گرفت و روش های «شناخت درمانی» مرکز پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا و بسیاری از دستاوردهای مؤسسات علمی از بوته آزمایش گذشت.

شناخت درمانی را می توان تکنولوژی سریع رسیدن به شادابی دانست؛ مفاهیم سادهیی دارد که می توانید یاد بگیرید و آنها را در مورد خودتان به کار برید. به کمک آن می توانید از شر افسردگی نجات پیدا کنید؛ به شادابی برسید و به جنگ ناراحتی های روان و افسردگی های آتی بروید .

با استفاده از روش های ساده و مؤثر شناخت درمانی:

حالتان به سرعت و به طور منظم بهتر می شود. در افسردگی های خفیف تر ، در مدت دوازده هفته آثار بهبودی را مشاهده می کنید.

از علت افسردگی خود آگاه می شوید و یا به عبارت دیگر، به سرچشمه احساسات ناخوشایند می رسید و با تفاوت گذاشتن میان احساس طبیعی و غیر طبیعی ، شدت ناراحتی را ارزیابی می کنید؛

با تسلط بر احساسات خویش با مشکل پیش آمده برخورد منطقی می کنید . بدین منظور برنامه ساده و حساب شده یی را در این کتاب عرضه کرده ام؛ به کمک این برنامه بر اعصاب خود مسلط می شوید و اختیار احساسات را بدست می گیرید.

با ارزیابی مجدد ارزش ها و طرز تلقی های مسبب افسردگی، به رشد شخصی و ثبات احساسی دست می یابید. سعی کرده ام شما را با ارزیابی مجدد و برخورد درست با برخورد از فرضیه های مرسوم دربارة ارزش انسان آشنا کنم.

روش های پیشنهادی حل مسئله و برخورد با ناملایمات چنان طراحی شده اند که همة بحران های زندگی امروزی، از ساده هایشان گرفته تا آنها را که به فرو پاشی های احساسی منجر می شوند در بر می گیرند. مشکلات مهمی مانند طلاق، مرگ، شکست و ناکامی و مسایل مزمن و ریشه داری که به ظاهر علت خارجی ندارند و از جمله فقدان اعتماد به نفس، احساس تقصیر و همدردی و دلخوری، همه و همه مد نظر قرار گرفته اند.

چه بسا پیش خود بگوئید: باز هم دارند یک خود آموز روانشناسی به خوردمان می دهئد. باید بدانید که شناخت درمانی یکی از معدود روش های روان درمانی است که سودمندی اش در تحقیقات علمی به اثبات رسیده است. شناخت درمانی را معتبرترین مراجع عملی روان شناسی تأیید کرده اند؛ تنها یک خودآموز و یک روش خودیار نیست، بلکه گام بلندی است که بخش مهمی از تحقیقات روان درمانی امروزی را به خود اختصاص داده است؛ اساس و زیربنای علمی آن به اثبات رسیده و در آینده اهمیتش از آنچه هست بیشتر خواهد شد . بر خلاف اغلب روش های مرسوم روان درمانی، رمز و رازگونه و استدلال ناشدنی نیست، بر عکس علمی و قابل لمس است ، می توانید از آن به سود خود استفاده کنید.

نخستین اصل شناخت درمانی این است که حال انسان نتیجه شناختها و تفکرات اوست. همه چیز بستگی به نگرش شما دارد؛ برداشت ها، طرز تلقی


دانلود با لینک مستقیم


تحول در روان درمانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.