مدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک:
مدیریت استراتژیک ابتدا با تحلیل مسائل پیرامون محیط داخلی و خارجی سازمان، شکل میگیرد و پس از پیشنهاد استراتژیها و راهبردهای ممکن و تحلیل آنها، یک یا چند راهبرد بهینه انتخاب میشود.
اخلاق:
اخلاقیات در دو زمینه به کار میروند،
اول: تشخیص فردی (خوب از بد)
دوم: روشهای رفتاری
علم اخلاقیات، مجموعه اشکال مختلف خُلق و خوی یک شخص، تعریف کننده یک رفتار. اخلاقیات اغلب به یک سنت آرمانی وابسته است که بین چیزی که هست و چیزی که باید باشد، تمایز ایجاد میکند، در حالیکه آداب و رسوم وابسته به یک سنت مادی گرا است که تنها به دنبال پیشبرد واقعیتهای موجود برای دستیابی به خوشبختی همگانی، از طریق رفتار منطقی است.
اساس اخلاق کسب و کار،مسئولیت پذیری در قبال ذی نفعان ، مشتری، جامعه و مردم است
مفهوم اخلاق اداری:
عوامل تاثیرگذار بر رفتار اخلاقی کارکنان را میتوان در سه طبقه کلی جای داد:
الف)سطح کلان
ب) سطح میانی
ج)سطح خرد
فاکتورهای سطح کلان اثر گذار بر رفتار اخلاقی:
فرهنگ
اقتصاد
محیط سیاسی
تکنولوژی
مذهب
قانون
رابطه اخلاق با استراتژی:
رسیدن به اهداف سازمان مستلزم تصمیمگیری براساس مسائل اخلاقی و نگرشهای فلسفی میباشد.
رابطه اخلاق با کسب و کار:
اخلاق کسب و کار به صورت اخلاق کاربردی باید به شکل اخلاق و زمینه کاربردی آن نشان داده شود
اخلاق خوب و بد-کسب و کار خوب و بد:
هنگامی که بین خواسته های شخصی و جمعی در هر سطحی اختلاف به وجود آید مشکلات سازمانی به وجود می آیند و اختلاف رباره ی مفاهیم بنیادین خوب و بد به نتیجه ای مشابه منتهی می شود.
منشور تفکر اخلاقی:
عمومی ساختن اخلاق سازمانی
معرفی اصول اخلاقی
بازرسی اجرای اصول اخلاقی
مدیریت فرایند تصمیم گیری اخلاقی
پاسخ به بررسی های ویژه ی اخلاقی
تطابق با نص صریح قانون
بررسی وضعیت
برگزاری کارگاههای آموزشی اصول اخلاق
درخواست نظریات اخلاقی
وضع قوانین و مقررات مربوط به آنها
موافقت با برخی مسائل بر مبنای تصمیم گیری اخلاقی و کنار گذاشتن قانون
گام برداشتن در جهت حداقل کردن افشاگری اخلاقی
شامل 16 اسلاید POWERPOINT
دانلود پاورپوینت تفکر استراتژیک و مدیریت تحول - کسب و کار و اخلاق