-بازاریابی یعنی انجام فعالیتهایی مثل خرید و فروش کالا، حمل و نقل و انبار کردن آن
- بازاریابی به مجموعه ای از فعالیتهای بازرگانی اطلاق می شود که جریان کالاها یا خدمات را از تولیدکننده تا مصرف کننده یا استفاده کننده نهایی آن هدایت می کند.
-بازاریابی عبارت است از فرایندی که طی آن افراد و گروهها، از طریق تولید و مبادله کالا و فایده با دیگران، خواسته ها و نیازهای خود را تامین می کنند.
•بازاریابی در بازرگانی پیشرفته به معنی طیف وسیعی از فعالیتهای تحقیقاتی، طراحی،تدارکات، تولید، بیمه، کنترل کیفیت، انبارداری، آماده سازی برای مصرف، تعیین قیمت، تعیین عوامل فروش، شناسایی مشتری، بسته بندی، فروش و خدمات پس از فروش است به طوری که توزیع وانتقال کالا به مصرف کنندگان دور و نزدیک را تسهیل نماید.
•
1- دریافت کالا و خدمات مطابق با نیاز خود
2- دریافت کالا و خدمات مطابق با مشخصات مورد نظر خود
3- دریافت محصولاتی عاری از هرگونه عیب و نقص
4- قیمت مناسب ومتعادل در مقایسه با قیمت محصولات موسسات رقیب
5- مرغوبیت وکیفیت برجسته و قابل اطمینان
6- تحویل به موقع و سریع کالا از ناحیه فروشنده
7- ضمانت لازم و ارائه خدمات مطلوب بعد از فروش
بازارداری
§ مدیریت ارتباط با مشتریان
§ ایجاد مراکز نظرسنجی و ارتباط با با زار
§ صدای مشتری
§ باشگاه مشتریان و هواداران
§ ارتباط با انجمن ها
§ ارتباط با توزیع کنندگان
§ الگوشناسی و الگویابی
§ ممیزی بازاریابی
§ ارزیابی جدول اهمیت / عملکرد و شاخص رضایت مشتریان
دانلود پاورپوینت مدیریت بازاریابی2- 90 اسلاید