جاده حمل ونقل اطلاعات
35اسلاید
راهی است با روسازی آسفالت یا بتن برای عبور سریع وسایل نقلیه موتوری که دارای معابر رفت و برگشت جدا از هم (مجزا) و شامل حداقل 2 خط عبور در هر جهت است ورود به آن و خروج از آن فقط از محلهای معین که برای این منظور اختصاص یافته و تحت شرایط خاص از نظر زاویه ورود وخروج امکان پذیر می باشد.تقاطع همسطح در آزادراه وجود ندارد و مسیرهای متلاقی دارای تقاطع غیر هم سطح (تبادل) می باشند.
بزرگ راهی است که به عنوان راه با سرعت بالا با حداقل 4 خط (2 خط در هر جهت ) تعریف شده است و می تواند یا با دسترسی محدود یا با دسترسی جزیی و مختصر باشد.
راهی است با روسازی آسفالت یا بتن که برای عبور وسایل نقلیه موتوری و به ندرت وسایل نقلیه غیر موتوری و پیاده در نظر گرفته می شود و جزیی از شبکه سراسری و ملی است . راه اصلی در بسیاری از حالتها ،به دو خطه دوطرفه عمل می کند ولی در مواردی می تواند به چهار خطه پیوسته ویا مجزا توسعه یابد. تقاطعها معمولاً هم سطح است .
راهی است با روسازی آسفالت یا بتن برای عبور سریع وسایل نقلیه موتوری که دارای معابر رفت و برگشت ،شامل حداقل دو خط عبور است تقاطع های مهم بزرگراه معمولا از نوع غیر مسطح است. ورود به بزرگراه و خروج از آن با محدودیت نسبی انجام می گیرد.
راهی است دو طرفه با حداقل دو خط عبور با سواره رو به عرض 3.65 متر برای هر خط عبوری و شانه های طرفین به عرض حداقل 1.85 متر.
راهی است با سواره رو به عرض 7 متر با اضافه شانه های طرفین به عرض حداقل 1 متر
راهی است که ارتباط مراکز جمعیت و تولید داخل یک منطقه را برقرار می کند و جزیی از شبکه داخلی آن است.راه فرعی معمولا به صورت دو طرفه عمل می کند.
راهی است با حداقل 2 خط عبور با سواره روی روسازی شده به عرض3.25 متر برای عر خط باضافه شانه های طرفین.
راهی گفته می شود با دو خط عبور سواره رو به عرض 5.5 متر باضافه شانه های طرفین.
ماخذ سالنامه آماری کشور
پاورپوینت تحقیق درباره جاده حمل ونقل اطلاعات