نویسنده: ژان بقوسیان
مجله موفقیت 306
روند انفجاری اینستاگرام:
اگر اکانت اینستاگرام دارید، آیا اینستاگرام را بیشتر چک میکنید یا ایمیلتان را؟ روز به روز بازاریابی با ایمیل سختتر میشود. البته منظورم این نیست که قدرتش را از دست داده یا باید کنار گذاشته شود. هنوز اصلیترین روش ارتباط در بازاریابی اینترنتی همان ایمیل است. ولی اطلاعرسانی، جلبتوجه مخاطب و بازاریابی از طریق رسانههای اجتماعی هر روز آسانتر میشود. دلیل آن است که رسانههای اجتماعی برای مخاطب خیلی بیشتر از سایت ما یا حتی ایمیل شخصی جذاب است.
جای هیچ شکی نیست که اینستاگرام توانسته رتبه اول را در تمام رسانههای اجتماعی موبایل به خود اختصاص دهد. اینستاگرام بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر دارد که بیش از ۲۰۰ میلیون از آنها کاملا فعال هستند. یعنی مطالب جدید را میبینند. جالب است بدانید هماکنون بیش از ۲۰ میلیارد عکس در اینستاگرام وجود است، یعنی تقریبا به ازای هر فردی که روی کرده زمین زندگی میکند ۳ عکس وجود دارد!
اگر بتوانیم از اینستاگرام درست استفاده کنیم و ترفندهای آن را بدانیم به راحتی میتوانیم برندمان را محبوبتر کنیم و همچنین محصولات و خدمات را بفروشیم. شما حتی اگر سایت نداشته باشید باز تا حدی میتوانید از روشهای بازاریابی اجتماعی استفاده کنید. اگر فرصت بازاریابی با رسانههای اجتماعی را از دست بدهید، یک ابزار تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند را کنار گذاشتهاید.
هنگامی که تعداد فالوورهای اینستاگرام سایت مدیرسبز حدود ۱۰۰۰ نفر بود، حدود ساعت ۸ عصر پنجشنبه یک کوپن تخفیف در اینستاگرام گذاشتم و نوشتم فقط تا ۲۳:۵۹ امشب. یعنی آن کوپن فقط برای ۴ ساعت معتبر بود. فقط در آن ۴ ساعت چند میلیون تومان فروش ایجاد شد. اگر همین کار با ایمیل انجام میشد قطعا به این سرعت نتیجه نمیداد. برای دیدن این مورد واقعی میتوانید در اینستاگرام modiresabz را جستجو کنید.
اگر میزان کل فروش را به تعداد دنبالکنندهها تقسیم کنیم میبینیم در این مورد خاص مالی هر فالوور حدود ۴۰۰۰ تومان میشود. یعنی هر دنبالکننده برایمان میتواند ۴۰۰۰ تومان فروش ایجاد کند. بنابراین حتی ارزش دارد بر تبلیغاتی سرمایهگذاری کنیم که نتیجه آن افزایش تعداد هواداران ما شود.
مدل جدید بازاریابی اینترنتی که روز به روز در حال رایج شدن است، هدایت افراد سایت به رسانههای اجتماعی است. پس از آنکه بازدیدکننده دنبالکننده یکی از رسانههای اجتماعی شد، به او دسترسی داریم و میتوانید پیامهای بازاریابی را از این طریق برایش ارسال کنیم.
در ادامه به بررسی ۷ ترفند میپردازیم که میتواند عملیات بازاریابی شما را در اینستاگرام بهبود بخشد.
۱. استفاده بهتر از آدرس سایت در پروفایل
در اینستاگرام شما میتوانید آدرس وبسایت را در پروفایلتان وارد کنید. اگر وبسایت ندارید بهتر است آن قسمت را خالی نگذارید. مثلا میتوانید آدرس پروفایل لینکدین خود را وارد کنید. اگر سایت دارید بهترین حالت آن است که به جای وارد کردن آدرس صفحه اصلی سایت، افراد را به صفحه فرود خود هدایت کنید. صفحه فرود صفحهای است که در آن ایمیل مخاطب را دریافت میکنید و به ازای آن یک هدیه به او میدهید. هدیه میتواند یک کتاب الکترونیکی رایگان، آموزش صوتی، فیلم یا هر اطلاعات جذاب دیگر باشد.
۲. ایجاد توقف بر عکسها
از عکسهایی استفاده کنید که باعث کنجکاوی شود. اگر عکسهایی بسیار معمولی و حتی با کیفیت عالی منتشر کنید هیچ انگیزهای برای توقف بر عکستان ایجاد نمیکنید. افراد اغلب با عکسهای زیادی مواجه هستند و تنها چیزی که باعث توقف بر یک عکس خاص میشود حس کنجکاوی است. برای ایجاد کنجکاوی روشهای زیادی وجود دارد. مثلا میتوانید از یک محصول از فاصلهای بسیار نزدیک عکس بگیرید که به راحتی قابل حدس زدن نیست. ایده دیگر گرفتن عکس از زاویهای نامتداول است. کمی وقت بگذارید و بر خلاقیت عکسها کار کنید و ببینید چقدر بیشتر موردتوجه قرار میگیرند.
شامل 11 اسلاید POWERPOINT
دانلود پاورپوینت 7 ترفند بازاریابی با اینستاگرام