ارائه شده به:درس تدوین مدلهای کسب و کار
یک یا چند مدل تجاری:
پیاده سازی و اجرای بیش از یک مدل تجاری کار مشکلی است و اغلب از آن به عنوان یکی از دلایل شکست استراتژی یاد میشود اما آیا در دنیای کسب و کار امروزی می توان با یک استراتژی بر رقبا فائق آمد ؟
استراتژی هایی مانند :
ورود به بازار جدید
استفاده حداکثری از دارایی ها
به حاشیه راندن رقبا و ...
مورد بررسی شده :
خطوط هوایی LAN مستقر در شیلی
LAN Airlines
مدلهای تجاری شرکت های حمل و نقل هوایی :
معمولا شرکتهای هوایی دارای دو مدل تجاری :
1- مدل تجاری بسیار لوکس برای مسافرین بین المللی با غذا گرم ، تختخواب و نوشیدنی رایگان
2- مدل تجاری ارزان برای پروازهای داخلی که فاقد موارد فوق است
اما تفاوت بزرگ LAN Airlines:
1- حمل ماهی آزاد از شیلی
2- حمل گل از اکوادور
3- حمل کالاهای فاسد شدنی از آمریکای جنوبی به آمریکا و اروپا
4- حمل کالاهای گران قیمت مانند موبایل و کامپیوتر از آمریکا و اروپا به آمریکای جنوبی
استفاده LAN از 3 مدل تجاری :
LAN توانسته با استفاده از 3 مدل تجاری بالا ( دو مدل عمومی به اضافه مدل حمل بار ) تعداد پروازهای بیشتری را با برد بالاتر برقرار نماید و همین باعث کاهش قیمت بلیط مسافر در مقایسه با سایر شرکتهای حمل و
نقل مشابه مانند Delta شده است .
به عبارت دیگر تقاضای بالای حمل بار باعث کاهش قیمت بهای بلیط مسافر گردیده است .
در حال حاضر LAN بزرگترین سهم بازار در شیلی و پرو را دارد.
منافع LAN از 3 مدل تجاری :
1- استفاده حداکثری از منابع فیزیکی :
بطور مثال پرواز میامی به سانتیاگو در ساعت 5 صبح به مقصد رسیده بلافاصله برای حمل بار به سایر شهرهای آمریکای جنوبی رفته و سپس به سانتیاگو برمیگردد تا مسافران را به آمریکا ببرد .
سایر شرکتهای رقیب که حمل بار انجام نمی دهند مجبور به توقف در فرودگاه در طول روز می باشند .
شامل 22 اسلاید POWERPOINT
دانلود پاورپوینت وقتی تنها یک مدل تجاری کافی نیست