دانلود رساله کامل معماری راه آهن با فرمت ورد با تخفیف ویژه 60 درصدی اورمیاباکس
فرمت : Word(قابل ویرایش) شامل تصاویر و توضیحات تکمیلی و ...
1-1.حرکت و مفهوم آن
در فیزیک حرکت زمانی اتفاق می افتد که جسمی از نقطه ای به نقطه دیگر تغییر مکان یابد . ولی شاید مفهوم فیزیکی حرکت تنها جزئی از مفهوم حرکت در هنر باشد . حرکت در هنر وسیله ای است برای درک فضا تمامی هنرها وجود خود را از طریق خلق فضا به دست می آورند . حال که این فضا خلق شده است وسیله ای لازم است تا آن را درک نماییم و حرکت اولین چیزی است که در این میان خود نمایی می کند .
حرکت در فیزیک یعنی جابجایی یک جسم دریک محیط که تماماً از جنس ماده است ؛ جسمی مادی در محیطی مادی از نقطه ای مادی به نقطۀ مادی دیگری انتقال می یابد . اما حرکت در هنر یعنی پرواز روح ، یعنی خروج از دنیای ماده و سفر به دنیای خیال ؛ خیالی که می تواند در محیطی مادی اتفاق بیفتد . انسانها متولد می شوند ، رشد می کنند و می میرند . و این ذات هستی است . در اصل آنها از ابتدایی خاص به انتهایی خاص می رسند .
نمودار1-1.
تمام هستی در حرکت است و ما نیز جزئی از آن به شمار می رویم . فضای هستی وجود خود را مدیون حرکت است . سیاراتی که به دور ستارگان می چرخند و منظومه هایی را تشکیل می دهند و آنها نیز به دور خود در چرخش هستند و الی آخر .
می توانیم بگوییم حرکت جوهرۀ درک هر فضایی است . حرکت می تواند به شکل فیزیکی ، بصری و یا خیالی با شد .
حرکت فیزیکی : یعنی جابجایی جسم فرد در فضایی که توسط عناصر مادی قابل درک شده اند .
حرکت بصری : حتی وقتی که در نقطه ای از فضا به صورت ثابت ایستاده ایم . چشمها حرکت داشته و از نقطه ای به نقطه دیگر تغییر مکان دهند .
حرکت خیالی : گاهی روح انسانها درفضای خاصی از تن جدا می شود و خیالاتی را در ذهن متبادر می نماید و در اصل انسان را از جهانی به جهانی دیگر سوق می دهد و این حرکت ، حرکت خیالی است .
باید نکته ای را ذکر نمود ، هر حرکتی در ذات خود دارای سکونهایی نیز می باشد . به زبان ساده تر سکون و حرکت در کنار یکدیگر بوده و و در کنار هم است که هر کدام معنی پیدا می کنند . حرکت بی سکون و سکون بی حرکت معنایی ندارد . آیا می توان گفت پایانی بی آغاز یا آغازی بی پایان داریم ؛ حرکت تغییر حالتی است که ابتدا و انتهایش سکون است .
آنچه که در این چند خط ذکر شد خلاصه ای از مفهوم حرکت بود . و یا شاید تغییر دیدگاهی نسبت به آن . در اصل در این مورد می توان گفت هرگاه ذهن انسان از فضایی خاص جدا گردد و به فضایی دیگر ورود نماید ؛ این حرکت بوده است که چنین تغییر مکانی را امکان پذیر کرده است . حرکتی که می تواند از جهانی مادی به جهانی مادی و یا غیر مادی . یا از جهانی غیر مادی به جهانی مادی و یا غیر مادی رخ دهد …………………..
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
مقدمه
فهرست مطالب
فصل اول: مبانی نظری
1-1.حرکت و مفهوم آن.. 1-3
1-2.بررسی تعاریف حرکت… 3
1-2-1.حرکت فکر. 3
1-2-2.حرکت فیزیکی.. 3-4
1-3.بررسی حرکت در معماری.. 4
1-3-1.حرکت ذهن در خودش… 4
1-3-2.فرمهای پویا : 5
1-3-3.دفرمه شدن : 5-6
1-4.حرکت ذهن در نسبت به معنا 6
1-5.حرکت ناشی از نیروهای محیطی: 6
1-6.عوامل ایجاد حرکت… 6-7
1-7.«زمان فرزند حرکت است» 7-8
1-8.بررسی تعدادی از مفاهیم معماری از دیدگاه حرکت… 9
1-8-1.انتظار. 9
1-8-2.معماری و حرکت… 9-10
1-8-3.کلیات و سیر تحول.. 10
1-8-4.حرکت… 10-14
1-9.نتیجه گیری.. 15-16
فصل دوم: شناخت ایستگاه های راه آهن
.2اهداف مورد نظرازایجادایستگاه18……….……….
.2-2علل انحراف ایستگاه ها از مسیر مستقیم19…….. ..
.2-3-2علل احداث ایستگ19-23…..…………………..
.5-2عوامل موثر بر انتخاب محل ایستگا23-27..…………
.1-6انتخاب محوطه برای ساخت ایستگاههای راه آهن: 27….
.1-6-2تملک زمین 27….…..………..……………
2-6-2حدود و حریم ایستگاه28…………………….
.1-3-6حریم ایستگاهها28-29…………………………
.8-2نیازمندی های ایستگاه راه آهن.……..…….. 29-32
.9-2انواع ایستگاه های راه آهن32……..…………..
.2-9-2طبقه بندی ایستگاه های راه آهن 32…………….
.3-9-2طبقه بندی ایستگاه ها از نقطه نظر عملیاتی…… 32-34
.4-9-2طبقه بندی ایستگاهها از نقطه نظر خدمات34….…..
.5-9-2طبقه بندی ایستگاهها از نقطه نظرموقعیت ایستگاه در شبکه34-35….…………………………………
.6-9-2طبقه بندی ایستگاههااز نقطه نظر پلان ایستگاه نسبت به موقعیت ساختمان مسافری35…..….………………
.7-9-2طبقه بندی ایستگاه ها از نقطه نظر اهمیت 35……
2-9-8- طبقه بندی ایستگاه ها از نقطه نظر موقعیت ایستگاه نسبت به بلاک35………..…..………………….
فصل سوم: نمونه های مشابه
.1-2-3ایستگاه تهران37-41…………………………-3ایستگاه های بندر ترکمن و بندر گز42-44…………….
.3-3ایستگاه های های قزوین و زنجان45-47…….……….
.4-3.ایستگاه قطار لهاسا، تبت ، 200648-50…….………
.5-3ایستگاه قطار ساوترن کراس ملبورن50-55…….……..
فصل چهارم: برنامهریزی کالبدی ایستگاه راه آهن
.1-4برنامه ریزی فضایی57-58…….…………………
.2-4چگونگی طبقه بندی فضاها58-59……….…………
.3-4ساختمان های اصلی59…………………………
.1-3-4ساختمان ایستگاه مسافر59-60…………………
.5-4انواع ایستگاه های مسافری60-62…..……..……..
.1-5-4ایستگاه های بین شهری62-64………………….
.2-5-4ایستگاههای حومه ای 64-67……………………
.3-5-4ایستگاه های چند منظور67-68…………………
.4-5-4ایستگاه های ترکیبی باری-مسافری68…..……….
.6-4ابعاد و ظرفیت ساختمان ایستگاههای مسافری 68-69……
.7-4جانمایی ساختمان ایستگاه درون محوط69…………
.1-7-4تعیین فرم و جهت استقرار ساختمان69-70…………
–
فصل پنجم: ضوابط و استانداردهای طراحی ایستگاه های قطار
5-1-اهداف در طراحی ایستگاه72………………….
1.-1 -5مفهوم سرعت و جریان حرک72…………………
.2-1-5کاهش کارایی ایستگاه73…………..…….….
.3-1-5ماتریس فضا74………………….…………
.4-1-5 برنامه ریزی برای بهره برداری عادی74…………
.5-1-5طراحی برای نگهداری74-75………..……….…..
.2-5ساختمان ایستگاه75……………………….…
.1-2-5خدمات مسافری75-76………………..…………
.1-1-2-5سالن های انتظار76-78….…………..……….
.2-1-2-5فروش بلیط78-80…..………………………
.3-1-2-5ورودی ها و خروجی ها80-81…..………………
.4-1-2-5راه های دسترسی و مبادله81-82……..………..
.5-1-2-5حرکت در جهت قائم(پله، پله برقی، رمپ، آسانسور82-83)
.6-1-2-5اطلاع رسانی8385-………….………………
.7-1-2-5کنترل بلیط85-86……….…………………
.8-1-2-5سالن ها و مکان های استراحت86-87…….………
.9-1-2-5خدمات توشه و حمل بار مسافران87……………
.1-3-5خدمات جانبی ایستگاه88………………….…
.2-1-3-5سرویس های بهداشتی88…………………..…
.3-1-3-5امکانات برای معلولان88-89….….…………..
.1-4-5سایر خدمات جانبی 89-90…..…….………….
.1-1-4-5نکاتی در مورد تقاضا و خدمات جنبی ایستگاه90……
.2-1-4-5ضوابط و معیارهای طراحی ایستگاه برای معلولین وسالخوردگان و نیازسنجی آن ها90-91…….………..
.3-1-4-5دسترسی به سالن فروش بلیت و سکو:91-93………
.4-1-4-5مصالح و پوشش کف ایستگاه93-95……………..
.5-1-4-5علائم حسی برای نابینایان: 95-96……………
.1-5-5خدمات اداری و فنی96-97……………………
.2-5-5خدمات ایمنی و حفاظتی97-…………………
.3-5-5خدمات ایمنی و حفاظت در برابر آتش سوزی سوانح97
.4-5-5خدمات ایمنی97………..…………………
.5-5-5محوطه سکوها97………..…………………
.1-5-5-5س97-99….….….………………………
.2-5-5-5پل های هوایی100….……………………..
.3-5-5-5زیرگذرها (تونل های دسترسی به سکوها) 100-101…..
.4-5-5-5سایه بان سکوها101-102….…………………
.6-5-5طراحی سکوها102-103…………………………
.1-6-5-5استاندارد کامپساکس 103-104……..………….
.2-6-5-5طول سکوها104……….…………………..
.3-6-5-5ارتفاع سکوها104-106………..……………..
.4-6-5-5عرض سکوها، پله ها و سطح سکوها106…….……
فصل ششم : مطالعات بستر طرح
6-1- مطالعات هواشناسی و اقلیم شناسی: 108…..……..
6-3-اقلیم استان مرکزی: 108.…………………
6-3-1-آب وهوای استان : 108-109……………………
6-3-2-ویژگی های معماری بومی مناطق سرد109-110…………
6-3-3-جهت قرارگیری ساختمان110…………………………
6-4-تهویه 110-111……………..………………
6-4-1- فضاهای پر و خالی111-112………..…………
6-4-2- ارتفاع ساختمان112-….….………………
6-5- مطالعات اقلیمی اراک : 112…………..… –
6-5-1- اقلیم 112……….……………………
6-5-2- دمای هوا 112-114.……..…………………
6-5-3- رطوبت هوا 114……….…………………………
6-5-4- بارندگی 114-115…………………………
6-5-5- تابش 115-116……….……………………………
6-5-6- وزش باد117-118………………………………..…
6-6-2- نتیجه گیری118-120……….………………
6-7- جهت استقرار ساختمان 120-121…..….…………
6-7-1- تعیین جهت استقرار ساختمان نسبت به وزش با121-122
فصل هفتم: سازه پیشنادی
.1–7سقف دال بتن124……………………………
-1-1-7عملکرد حرارتی ………….…………… 124
-2-1-7 طراحی 125……………………………
–3-1–7عملیات ساخت 125-128………..………………
-2-7معرفی سقف 128-129……………………………
-1-2-7روش اجرا129-131………….…………………
1-8اسپایدر131……..…………………………
-1-1-8اسپایدر با سازه خرپافلزی 131-135…….………
توجه : با تخفیف ویژه 60 درصدی اورمیاباکس
پس از انجام مراحل خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود تمامی مراحل را تا دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید ؛ اگر نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و دوباره اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال می شود.
دانلود رساله معماری راه آهن با فرمت ورد با تخفیف ویژه 60 درصدی اورمیاباکس