لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 10
بحث در مورد موفقیت انسانها در کار و زندگی و به طور کلی در زمان حیات خود
فرد موفقی کسی است که به آرزوهای خود برسد و در درون رضایت خاطر احساس کند که این امر خود حاصل تلاش و کوشش مداوم در زندگی است.
موفقیت به دو بعد است: 1- بعد فردی که شخص به تنهایی و بدون در نظر گرفته عوامل بیرونی به مقصد و هدف خود میرسد. 2- بعد سازمانی یا گروهی است که تنها تلاش و کوشش فرد به تنهایی نیست بلکه تلاش و کوشش اطرافیان و همکاران فرد است که در موفقیت و سرافرازی افراد سهیم هستند، نکته قابل توجه اینکه رسیدن به هدف یکی از معیارهای اصلی موفقیت به حساب میآید.
حال منظور از هدف همان نقطه و وضعیتی است که میخواهیم به آن برسیم و عوامل آن نیز عبارتند از 1- الگوبرداری از افراد موفق تعیین اهداف بزرگ- پرورش خلاقیت- حداکثر استفاده از زمان- اشتیاق – پشتکار داشتن- اعتماد به نفس و خیلی چیزهای دیگر که انسان را به مقصد و آن نقطه اوج میرساند.
حال برای قدم برداشتن به سوی موفقیت باید تعیین شغل و یا مسیر کرد. بین این دو (تعیین شغل و تعیین مسیر) تعیین اهداف شغلی گاهی هوشمندانه به سوی موفقیت به حساب میآید در واقع اهداف شغلی هدف نهایی تمام فعالیتها اعم از تحصیل کار در شرکت و یا سازمانهای دولتی است که شما در حال حاضر به آن دست میزنید و نیز از طرفی فردی که محصل و یا دارای مدرک است و علاقه به تحصیل و نیز کسب و کار میباشد البته در کنار تحصیل مشغول میشود در آینده برای خود کسب کار ایجاد میکند و به موفقیت میرسد حال فایده این کسب و کار شخصی آن است که برنامة مربوط به شغل و کسب و کار به عهده شخص می باشد و خود فرد تصمیم میگیرد که چه کار را باید بکند و چه کار را نباید بکند که موفق باشد. پس این تصمیمگیری را به صورت درختی که در زیر شکل آنرا میبینید ترسیم میکنیم.
اما توضیح در مورد شاخه چهارم یعنی خویش فرما به کسی گویند که برای خودش کار میکند و در استخدام شرکت یا سازمانی نیست به قول امروزیها خودم آقای خودم هستم و به کسی کاری ندارم.
کسب و کار خانگی: اینترنتی، شناخت انواع کسب و کار
به طور کل هدف از راهاندازی کسب و کار این است که شخصی به این نتیجه برسد که می تواند از طریق تولید کالا، وارد کردن کالا از خارج از کشور یا خدمات و فروختن انواع کالا به مردم، سود کسب کرده و نیز از طرفی به جامعة خود خدمت کند.
کسب و کار به دسته تقسیم می شود 1- کسب کار بزرگ مانند: شرکت مخابرات ایران که افراد شاغل آن بیش از 500 نفر میباشد 2- کسب و کار متوسط مانند فروشگاههای زنجیرهای که افراد شاغل آن بین 50 تا 500 نفر میباشد 3- کسب و کار کوچک مانند مغازهای در محله که افراد شاغل آن کمتر از 50 نفر میباشد.
نوع دیگر کسب و کار، خانگی است که در سالهای اخیر به آن اهمیت زیادی داده میشود چونکه از نظر ایجاد شغل، نوآوری در عرضه محصول یا خدمات موجب تنوع و دگرگونی زیادی در اجتماع و اقتصاد هر کشور میشوند و فایده و مزیتهای بسیار زیادی نسبت به کسب و کارهای دیگر دارد مانند: آزادی و استقلال عمل بیشتر – ساعات کاری انعطاف پذیر- پائین بودن میزان ریسک – پائین بودن هزینه برای راهاندازی – داشتن فرصت و زمان بیشتر- عدم نیاز به مجوز و غیره
نوع دیگر کسب و کار اینترنتی میباشد که به فروش محصولات و یا خرید کالا و یا خدمات در اینترنت گفته میشود که راهاندازی این کسب و کار نیازمند مراحلی است که عبارتند از : 1- ثبت اسم اینترنتی 2- طراحی سایت 3- استخدام یک طرح حرفهای سایت حال چگونه سایتی را طراحی می کنیم که موفقیت آمیز باشد:
1- سایت باید به سادگی در دسترس باشد.
2- مطالب و محتوای سایت سودمند باشد.
3- امکان ارتباط دو طرفه با مخاطبان را دارا باشد.
مقاله در مورد بحث در مورد موفقیت انسانها در کار و زندگی و به طور کلی در زمان حیات خود