لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"
فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:6
مخوفترین اتومبیلهای پلس در گذر زمان
نوشته مهندس بروز سیاسی
کشورهای اروپایی سالهاست که برای کنترل ترافیک در بزرگراههای خود، استفاده از تعداد محدودی از اتومبیلهای اسپرت را مدنظر قرار دادهاند. به کارگیری این خودروها به رانندگان خودروهای قدرتمند این موضوع را تفهیم مینماید که در جادهها تنها نیستند و در صورت بروز خلاف، پلیس پا به پای آنها حرکت کرده و قانون را به مورد اجرا در خواهد آورد. در این مقاله که حاصل ساعتها تلاش و مطالعه نگارنده است، سعی خواهد شد که تاریخچه این قبیل خودروها مورد بررسی قرار گیرد.
آلفارومئو 2000 SPRINT (1961)
این آلفارومئوی زیبا توسط طراح اتومبیلهای رویایی دهه 60 یعنی شرکت «برتونه» طراحی شد. 2000 SPRINT دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 1975 سیسی بود. ابعاد کوچک و وزن سبک آن، این خودرو را به پلیس کوچک و چابک خیابانهای ایتالیا تبدیل کردند. حداکثر سرعت آن 175 کیلومتر در ساعت بود که برای انجام مأموریتها کافی به نظر میرسید.
فراری 250 GTE (1962)
این فراری زیبا که یکی از طرحهای «پینین فارینا» بود نیز به دست پلیس ایتالیا سپرده شد. این خودرو که دارای موتور 12 سیلندر خورجینی به حجم 1953 سیسی بود میتوانست تا حداکثر 230 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. این میزان سرعت در سال 1962، رعب و وحشت زیادی در میان رانندگان خلافکار ایجاد مینمود. این خودروی پلیس مشکی رنگداری قدرت موتور 235 اسب بخار بود و به شکار سیتروئنها و فیاتهای کوچک میپرداخت!
روی درهای این خودرو شماره تلفن تماس پلیس 555.555 نوشته شده بود اما علامت این اتومبیل پلیس که به صورت یک برچسب سبزرنگ روی گلگیرهای جلو چسبانده شده بود، یک یوزپلنگ سیاه در حال حمله را نشان میداد که در زیر آن کلمه POLIZIA (پلیس) نوشته شده بود.
پورشه 912 Targa (1996)
پورشه در دهه 60 مدل 912 را بر اساس 911 عرضه کرد. این مدل که دارای پیشرانه 4 سیلندر با قدرت 90 اسب بخار بود، یکصد هزارمین پورشه تولیدی 912 بود که در تاریخ 21 دسامبر 1966 در اختیار پلیس آلمان قرار گرفت. این اتومبیل کروکی دارای یک چراغ گردان بود که از کنار ستون بیرون آمده بود به علامت یک بلندگو روی در موتور که فرمان ایست و توقف پلیس را به اتومبیل پشتی میرساند.
مقاله درباره مخوفترین اتومبیلهای پلس در گذر زمان