کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق درباره برنامه SQL Server

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره برنامه SQL Server دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

برنامه SQL Server

مقادیر قابل قبول   انواع داده

  مقادیر عددی 

مقادیر اعداد صحیح از 63^2- تا1-63^2      bight

مقادیر اعداد صحیح از 31^2- تا 1-31^2      Int

مقادیر اعداد صحیح از 15^2- تا 1-15^2      Smallint

مقادیر اعداد صحیح از 0 تا 255      Tinyint

مقادیر اعداد صحیح با ارزش 0 و 1     bit

مقادیر مقیاس با دقت ثابت شده از 1+38^10 تا 1-38^10     decimal

مقادیر  Decimal همچنین می تواند تعریف شود به صورتNumeric  ، دامنه مقادیر یکسان می باشد.

مقادیر Monetary (مالی) از 63^2- تا 1-63^2 (مقادیر Money تا 0.0001 از هرواحد دقت دارد). Money

مقادیرMonetary از 3648 . 748 . 214- تا 3647 . 748 . 214 می باشد Smallmoney

(مقادیر Small Monetary تا 0001/0 واحد دقیق می باشد).

مقادیر صحیح شناور (متغیر) از 308+E1.79- تا 308+E1.79 (مقادیر Float فقط تقریبی می باشد) Float  

مقادیر صحیح شناور متغیر از 38+E3.40- تا 38+E3.40 می باشند (مقادیر real فقط تقریبی می باشد) real 

مقادیر تاریخ و زمان از 1.1753 ژانویه تا 31.9999 دسامبر می باشد datetime  

(مقادیر Date Time تا 3 هزارم ثانیه یا 3.33 میلی ثانیه دقت دارد)   Smalldatedtime  

مقادیر تاریخ و زمان از 1 ژانویه و 1900 تا 6 ژوئن و 2079 می باشد (مقادیرSmalldatetime  تا 1 دقیقه دقت دارند)

 مقادیر کاراکتری  

مقادیر حرفی کدگذاری نشده با طول ثابت با طول حداکثر 8000 حرف می باشد.    Char

مقادیر حرفی کدگذاری نشده با طول متغیر با طول حداکثر 8000 حرف می باشد.   Varchar

داده کدگذاری شده با طول متغیر با طول حداکثر 1-31^2 (647 . 741 . 073 . 1) حرف می باشد. Text

داده کدگذاری شده با طول ثابت با طول حداکثر 4000 حرف می باشد     Nchar

داده کدگذاری نشده با طول متغیر با حداکثر طول 4000 حرف می باشد       nvarchar

داده کدگذاری شده با طول متغیر با حداکثر طول 1-30^2 (823 . 741 . 073 . 1) حرف می باشد ntext

  مقادیر باینری (1 و 0)

داده باینری با طول ثابت با حداکثر طول 8000 بایت می باشد    binary

داده باینری با طول متغیر با حداکثر طول 8000 بایت می باشد     Varbinary

داده باینری با طول متغیر با حداکثر طول 1-31^2 (647 . 783 . 147 . 2) بایت می باشد Image  

  مقادیر دیگر

یک مرجع مبناء برای یک Cursor می باشد (یکCursor  یک ماهیتی است که یک مرجع مبناء را برای یک سطر مشخص در یک Result Set نشان می دهد.    Cursor 

یک شمار واحد پایگاه داده است که به هنگام می شود هر زمانی که یک سطر به هنگام شود. (نوع داده  rowversion در نسخه قبلی از Timestamp SQL Server نامیده می شود) rowversion

مقادیری از هر نوع غیر از text ، ntext ، rowversion (timestamp) و sql - variant می باشد. یک معرف واحد کلی GUID می باشد.  Uniqveidentifier

guid

 

Guid که از GloballyUniqueIdentifier گرفته شده، یک مقادیر باینری (1 و 0) 16 بایتی می باشد که هیچ کامپیوتر دیگری در دنیا نخواهد مقدار آن را تولید کند. نوع داده uniqueidentifier برای ذخیره کردن Guids استفاده می شود. SQL Server به طور خودکار مقادیر Guid را از همان راهی که مقادیر Identity ایجاد می شود، فراهم نمی کند. زیرا یک جدول می تواند شامل Guids چندگانه باشد، اما فقط یک Identity منحصر به فرد باشد. اگر چه، تابع NEWID که SQL Server آن را به صورت پیش فرض در نظر می گیرد زمانی که خصوصیات IsrowGuid ، Yes می شود. یک Guid جدید بر خواهد گشت زمانی که سطر قرار داده می شود.

ایجاد کردن ستونهای محاسباتی

علاوه بر اینکه ستونها به طرز ساده اطلاعات را در جداول Underlying و نماها نشان می دهد، همچنین Query تان می تواند شامل ستونهایی باشد که محاسبه شده اند بر اساس داده های Underlying ، توابع SQL Server یا هر ترکیب دوتایی. ستون محاسباتی به وسیله مشخص کردن یک عبارت به عنوان ستون ایجاد می گردد.

ما به عبارات Transact-SQL در Detail در درس 21 "The Transact-SQL Language" می پردازیم. بنابراین در این تمرین ما فقط یک جفت از عبارات ساده که بر اساس اپراتور الحاق رشته Transact-SQL که دو رشته و تابع GETDATE را که داده ها و زمان سیستم جاری را باز می گرداند اضافه می کنیم.

ایجاد کردن یک ستون محاسباتی با استفاده از قاب Grid

1- قاب SQL را پنهان کرده و قابGrid را به وسیله کلیک کردن دکمه روی نوار ابزار Query Designer نشان می دهیم.

2- در هر سل ستون خالی در قاب Grid کلیک کرده و Oil Name +' – '+ Latin Name را تایپ می کنیم.

راهنمایی: شما می توانید سل ها را در قاب Grid به وسیله درج کردن خطوط تقسیم بین سر ستونها عریض تر سازید.

3- کلید Tab را فشار می دهیم. SQL Server ، 1 Expr را به عنوان نام مستعار ستون پیشنهاد می دهد.

  

4- نام مستعار را برای Extended Name تغییر می دهیم.

5- دکمه Run را برای به کارگیری مجدد Query کلیک می کنیم. Query Designer ستون جدید را در قاب Results نشان می دهد.

 

ایجاد کردن یک ستون محاسباتی با استفاده از قاب SQL

1- قاب Grid را پنهان کرده و قاب SQL را به وسیله کلیک کردن دکمه ها روی نوار ابزار  Query Designer نشان می دهیم.

  

2- GETDATE را به عنوان [ Today’s Data ] برای لیست ستون از شروط Select اضافه می کنیم.

راهنمایی: کاما را قبل از GETDATE فراموش نکنید.

3- دکمه Run را در نوار ابزار Query Designer برای به کارگیری مجدد Query کلیک می کنیم.  SQL Server تاریخ جاری در هر سطر را نشان می دهد.

 

استفاده کردن از شرط Top n

زمانی که شما دستور Return Top را از منوی متن جدول انتخاب می کنید. SQL Server شرط Top n را در پایین پوششها برای ایجاد صفحه نمایش در Query Designer استفاده می کند. علاوه بر اینکه یک شماره مشخصی از سطرها را مشخص می کنید شما می توانید همچنین یک درصد از سطرها را به وسیله استفاده کردن از شرط Top n Percent نشان دهید. همان طوری که شما ممکن است انتظار داشته باشید درصدی از سطرهای مشخص شده را باز می گردانیم.

 

نشان دادن سطرهای Top s

1- Top 5 را قبل از اولین کلمه در Column-List از شروط Select در قاب SQL اضافه می کنیم.

2- دکمه Run را در نوار ابزار Query Designer برای به کارگیری مجدد Query کلیک می کنیم.  SQL Server فقط 5 سطر اول را نشان می دهد.

 

نشان دادن Top 5 درصد از سطرها

1- کلمه Percent را بعد از Top 5 در قاب SQL اضافه می کنیم.

2- دکمه Run را در نوار ابزار Query Designer برای به کارگیری Query کلیک می کنیم. SQL Server فقط 5 درصد اول از سطرها را در SQL Server نشان می دهد.

شرط WHERE

با استفاده از شرط اختیاری WHERE از حالت SELECT شما می توانید یک زیر مجموعه از سطرها که باز گردانده می شوند را مشخص کنید. برای مثال شما ممکن است بخواهید فقط مشتریهایی که بیش از $1000 در 12 ماه قبل خرج کرده اند را ببینید یا اینکه فقط نامهای Oil که با حرف R شروع می شوند را ببینید. شما این ملاکها را با استفاده از شرط WHERE مشخص خواهید کرد.

 

شرط WHERE BASIC

Operator Meaning

 مساویست با   =

 بزرگتر از   <

 کوچکتر از   >

بزرگتر یا مساویست با     =<


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره برنامه SQL Server

دانلود پاورپوینت پروژه کارآفرینی تولید در و پنجره های P.V.C

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت پروژه کارآفرینی تولید در و پنجره های P.V.C دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت پروژه کارآفرینی تولید در و پنجره های P.V.C


دانلود پاورپوینت پروژه کارآفرینی تولید در و پنجره های P.V.C
چنانکه می دانیم پنجره یکی از عوامل مهم در تولید بار سرمایشی و گرمایشی ساختمان است. انرژی انتقالی توسط پنجره از نوع انتقال هدایتی، تشعشعی و نفوذ هوای خارج می باشد. روش های جدید ساخت پنجره عوامل شرح داده شده فوق را تحت کنترل درآورده و نتیجتاً از اتلاف انرژی بی مورد ساختمان جلوگیری می نماید. نکته مهم در انتقال نود در حد شفافیت آن همراه با صرفه جویی در انتقال حرارت محیط خارج و داخل و همچنین زیبایی آن است.
پنجره ها عمدتاً با ضریب انتقال حرارت اکتسابی و مقدار نفوذ هوا از درزها مشخص می شوند. سایر مشخصات پنجره ها از جمله جنس قاب و ساخت آن نیز در مرغوبیت پنجره مهم می باشد. نقش پنجره درباره سرمایشی به مراتب بیشتر از بار گرمایشی است چون در بار گرمایشی انتقال حرارت توسط پنجره صرفاً از نوع انتقال هدایتی است در صورتی که در بار سرمایشی انتقال حرارت علاوه بر نوع هدایت آن شامل انتقال تشعشعی نیز می شود. پنجره های بسیار جدید قادرند که با تغییر وضعیت خود انرژی اکتسابی تشعشعی را در فصول سرد به داخل محیط خانه انتقال و در نتیجه در انرژی مصرفی ساختمان ها صرفه جویی به عمل آورند. این پنجره ها علاوه براینکه در صرفه جویی انرژی مؤثر هستند باعث می شوند که دیگر احتیاجی به نصب وسایل گرم کننده در زیر پنجره جهت جلوگیری از کوران، نفوذ هوای خارج به داخل و انتقال هوای سرد از جدار شیشه به داخل نباشد.
به طور کلی پنجره ها به صورت یک، دو و سه جداره تولید می شوند. در کشورهای صنعتی پنجره دو جداره بیشترین مصرف را دارد و در سایر کشورها عمدتاً پنجره ها از نوع یک جداره می باشند که امروزه در کشور ما نیز جهت صرفه جویی انرژی مطابق اعلام سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور می بایست از شیشه های دو جداره استفاده گردد. چرا که بین دو جداره شیشه ای معمولاً با گاز آرگون پر می شود که علاوه بر بهبود مسائل انتقال حرارتی از کدر شدن شیشه ها ناشی از اختلاف دمای دو طرف شیشه ها جلوگیری به عمل می‌آورد.
1-1- نام و کد محصول
در و پنجره های پی وی سی طبق کدبندی ISIC جزء محصولات لاستیک و پلاستیک (25) و در این دسته بندی جزء محصولات پلاستیکی(2520) محسوب می شود. بر این اساس کد کامل ISIC در و پنجره های پی وی سی با شماره 25201338 مشخص شده است.
1-2- شماره تعرفه گمرکی
در حال حاضر متأسفانه شماره تعرفه مجزایی برای صادرات و واردات در و پنجره های پی وی سی تعریف نشده است و این کالا مطمئناً با کد تعرفه محصولات مشابه دیگر مبادلات آن انجام می شود. از انجا که این محصول با پایه PVC می باشد، قطعاً در کد تعرفه 392043 که مربوط به کالاهای ساخته شده از PVC می باشد، قرار دارد.
طبق مذاکرات انجام شده با کارشناسان گمرک علاوه بر این که تعرفه، احتمال اینکه این محصول با کدهای دیگری نیز وارد یا صادر شده باشد وجود دارد.
1-3- شرایط واردات:
طبق قوانین و مقررات واردات جمهوری اسلامی ایران، کالاهای وارداتی به سه گروه زیر تقسیم بندی می شوند:
1-کالای مجاز: کالایی است که ورود آن با رعایت ضوابط نیاز به کسب مجوز ندارد.
2-کلاس مشروط: کالایی است که ورود آن با کسب مجوز امکان پذیر است.
3-کالای ممنوع: کالایی است که ورود آن به موجب شرع مقدس اسلام(به اعتبار خرید و فروش یا مصرف) و یا به موجب قانون ممونع گردد.
در رابطه با محصول این طرح، در و پنجره های پی وی سی جزء گروه اول این دسته بندی قرار دارد و با رعایت ضوابط مشکلی به لحاظ واردات آن در حال حاضر وجود ندارد.
هر کالایی که وارد کشور می شود بسته به ماهیت آن محصول دارای مقررات و ضوابط خاص خود می باشد و تعرفه های گمرکی برای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان داخلی برای محصولات مختلف متفاوت می باشد. در این رابطه چنانچه یک محصول وضعیت تولید کنندگان داخلی را به مخاطره بیاندازد مسلماً حقوق گمرکی ان محصول بالا خواهد بود و برعکس چنانچه محصولی به هر دلیلی در کشور تولید نشود یا اینکه نیاز کشور از تولید آن محصول بیشتر باشد به علت جلوگیری از مسائل تورم تا حد ممکن از حقوق گمرکی آن محصول کاسته شده است.
همانطور که در بند قبل نیز اشاره شده، تعرفه گمرکی مجزایی برای دو و پنجره های پی وی سی وجود ندارد و این محصول با تعرفه محصولات دیگر وارد کشور می وشد. لذا با توجه به کد تعرفه مشابه این محصول حقوق گمرکی آن در حال حاضر 4% می باشد.
1-4- بررسی و ارائه استاندارد:
درها و پنجره های پی وی سی از پروفیل هایی تشکیل یافته اند که این پروفیل های پلاستیکی از طریق روش اکستروژن و ماشین اکستروژن به طور پیوسته و ممتد تولید می شوند. بنا بر نحوه بکارگیری پروفیل ها و استفاده از یک، دو یا سه شیشه در و پنجره و دیگر تمهیدات مورد نیاز، این پروفیل ها به شکل ها، ابعاد و سطح مقطع های متفاوتی تولید می شوند.
با توجه به نحوه اتصال این پروفیل ها به دیوار که می تواند  روی یک چارچوب کاملاً تراز شده فلزی و یا روی سطوح بتنی کاملاً تراز شده  و به کمک پیچ انجام شود لذا لازم است درون این پروفیل های آلومینیومی مرغوب و برخی از ورق های نازک فولادی گالوانیزه استفاده می کنند. البته باید اشاره داشت که این پروفیل های فلزی به سطح داخلی پروفیل پلاستیکی نچسبیده و آزادی حرکت دارد.
در جدول شماره 1خصوصیات فیزیکی انواع پروفیل های ساخته شده از پی وی سی جهت مصارف گوناگون از قبیل در و پنجره های پی وی سی آورده شده است.
از جمله سایر ویژگی های در و پنجره های پی وی سی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
پروفیل های مورد استفاده به دلیل شکل هندسی خاص دارای استحکام بالا می باشد.
تعبیه پروفیل فلزی در داخل فضای خالی پروفیل پی وی سی ضمن افزایش مقاومت، باعث جلوگیری از تغییر شکل آن شده، در کاهش سروصدا نیز می باشد. به طوری که عایقی صوتی در مقابل انتقال صوت با شدت 34 تا 70 درجه دسی بل می باشند.
با بکارگیری یراق آلات وجود قفل های مربوطه در در و پنجره ها امنیت لازم را فراهم می نماید.
جبران هزینه های انجام شده در مدت زمان کوتاه به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی و عدم نیاز به سروریس های بعدی (نقاشی، تعویض قطعه و...)
جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و تبادل سرما و کاهش استهلاک سیستم سرمایش و گرمایش تا میزان 45 تا 75 درصد (با توجه به تعبیه شیشه های دو جداره)
همچنین در جدول2 استانداردهای جهانی پلی وینیل کلراید بر اساس استاندارد 1755 ASTM D برای پی وی سی برای مصارف عمومی آورده شده است.
1-5- بررسی وارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول:
با در نظر گرفتن و گستردگی در و پنجره های پی وی سی، اساساً در نظر گرفتن یک قیمت برای محصولات میسر نمی باشد، زیرا قیمت یک در یا پنجره پی وی سی به پارامترهای مختلفی از قبیل نوع و طرح، ابعاد، نوع یراق آلات مصرفی و... بستگی دارد. بنابراین قیمت در و پنجره با در نظر گرفتن پارامترهای مذکور بسیار متفاوت می باشد. از طرفی نیز جهت مقایسه قیمت محصولات به ناچار باید یک قیمت متوسط به ازای هر متر مربع در دست داشت تا بتوان مقایسه قابل قبولی ارائه نمود.
لذا در جدول شماره2 تنها قیمت برخی از این محصولات برای حصول دید بهتر از قیمت ها ارائه گردیده است.
باید اشاره داشت که متوسط هر متر مربع در و پنجره های پی وی سی در داخل  500000 ریال می باشد و به نظر می رسد قیمت آن در مقایسه با محصولات جایگزین آن بالاتر و نسبت به قیمت محصولات مشابه اوپایی (با کیفیت مناسب) کمتر می باشد که در جدول ذیل مقایسه ای بین متوسط قیمت هر متر در و پنجره با جنس های متفاوت انجام شده که بیانگر توضیحات فوق می باشد.
1-10- شرایط صادرات:
همانطور که اشاره شد، این محصول دارای کد تعرفه مجزایی نمی باشد تا قوانین صادرات و واردات آن مشخص باشد. با توجه به محصولات مشابه این محصول، سود گمرکی
برای این محصول 4درصد می باشد. با مذاکرات انجام شده با تولید کنندگان داخلی، اغلب بازارهای داخلی را پوشش می دهند و در این زمینه با توجه به محصولات ترکیه، نفوذ در بازارهای هدف صادراتی به آسانی امکان پذیر نیست. در حال حاضر تولید کشور تقریباً با نیاز کشور همسان می باشد ولی با راه اندازی واحدهای جدید و استفاده از تکنولوژیهای برتر و حمایتهای دولتی، امکان دسترسی به بازارهای منطقه امری دور از ذهن نخواهد بود.
2- بررسی عرضه و تقاضا:
2-1- بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید
2-1-1- بررسی امکانات تولید داخلی
در این قسمت به ترتیب به بررسی واحدهای تولید کننده در و پنجره پی وی سی، میزان تولید داخل محصول، بررسی امکانات تولید فعلی و آتی محصول و در نهایت به برآورد تولید آتی محصول پرداخته می شود.
2-1-1-1- لیست تولید کنندگان داخلی
با توجه به اینکه در و پنجره های پی وی سی تاکنون در کشور چندان به طور جدی دنبال نشده است، لذا در اطلاعات مربوط به مجوزهای صادره از وزارت صنایع این تولید کنندگان به طور مجتمع و در یک طبقه بندی از محصولات قرار ندارد و اکثر تولید کنندگان در و پنجره های پی وی سی در کشور، این محصول را در کنار سایر محصولات پی وی سی تولید می نمایند. از این رو تفکیک لیست تولید کنندگان و میزان ظرفیت اسمی آنها بسیار می باشد و همچنین آمار دقیقی از میزان تولید و تعداد کارخانجات و ظرفیت تولید این محصول در دسترس نمی باشد.
ذکر این نکته حائز اهمیت است که نظر به خاصیت صرفه جویی در مصرف انرژی توسط این محصول، سازمان بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی، اطلاعات بهتری نسبت به سایر نهادهای اجرایی در اختیار دارد. به همین دلیل اطلاعات مربوط به تولید کنندگان پنجره های پی وی سی با توجه به تماس های مکرر با این واحدها به دست آمده است. در جدول شماره8 لیست تولید کنندگان پنجره های پی وی سی و ظرفیت اسمی آنها (با توجه به تماس های برقرار شده) با توجه به اظهار نظر کارشناسان واحدهای تولیدی آورده شده است.
شامل 34 اسلاید POWERPOINT

دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت پروژه کارآفرینی تولید در و پنجره های P.V.C

تحقیق درباره اموزش ICDL2

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره اموزش ICDL2 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 33

 

اموزش ICDL2 - آموزش کامپیوتر گام به گام* آموزش Windows-XP

ویندوزxp شباهت زیادی به ویندوز 98 دارد ویندوزxp شباهت زیادی به ویندوز 98 دارد اما می توان گفت نسخه ی کاملتر و پیشرفته تری نسبت به ویندوز 98 می باشد . در واقع مزایای xp نسبت به 98 بصورت کلی عبارتند از : - کنترل کاربران - امکانات شبکه - چند زبانه بودن - امنیت بالا- کاربرد تصاویر دیجیتال - ابزار ویرایش فیلم و موسیقی - مرورگرهای اینترنتی و سرویس های e-mail - ...اساس کار همه ی برنامه ها و کامپیوترها را ویندوز انجام می دهد . ویندوز XP یک سیستم عامل است . یعنی بیش از اینکه یک کامپیوتر شخصی بتواند کاری انجام دهد باید این نرم افزار سیستمی در حافظه ی اصلی آن بارگذاری شود . این سیستم عامل پس از روشن شدن کامپیوتر بصورت خودکار در حافظه ی اصلی بارگذاری و اجرا می شود . برای آموزش سیستم عامل ویندوز XP نیاز به سیستمی با مشخصات ذیل می باشد:- 128 Mb حافظه ی Ram - کامپیوتر با پردازنده ی 300 MHz یا بالاتر - 1.5 GB فضا بر روی هارد دیسک - CD-Rom یا DVD-Rom - کارت گرافیکی با Resolution 800*600 یا بالاتر - کیبورد و ماوس

مراحل اول کار با کامپیوتر راه اندازی کامپیوتر : واضح است اولین کاری که باید قادر به انجام آن باشید روشن کردن کامپیوتر و شناختن وقایعی است که هنگام انجام این کار رخ می دهد . وقتی کامپیوتر خود را روشن می کنید ابتدا کاراکترهای سفید رنگی در زمینه ی سیاه و سفید مانیور به نمایش در می آیند . این اطلاعات مشخص می کنند که PC - Personal computer ، در حال بررسی سخت افزار و نرم افزار شماست . برخی از این اطلاعات در تراشه های حافظه فقط خواندنی (Ram) و برخی دیگر نیز در هارد دیسک کامپیوتر نگهداری می شوند . اگر همه چیز به خوبی پیش رود ، می توانید صفحه مقدماتی ویندوز XP و بعد از آن Desktop ویندوز را در صفحه نمایش مشاهده کنید . مدت زمان لازم برای مشاهده Desktop ویندوز XP چند دقیقه است ولی در سیستم های امروزی عواملی نظیر سرعت پردازشگر و تعداد برنامه هایی که هنگام راه اندازی سیستم باید به طور اتوماتیک اجرا شوند ، این زمان را تحت تاثیر قرار می دهند و طبیعتا آنرا کوتاهتر می کنند . نکته : تصاویری که بعد از راه اندازی سیستم خود در صفحه نمایش مشاهده می کنید به کارخانه ای که کامپیوتر شما را تولید کرده است بستگی دارد . نکته :اگر کامپیوتر برای استفاده بیش از یک کاربر تنظیم شده باشد یا چنانچه به یک شبکه متصل باشید برای نمایش صفحه Desktop باید با استفاده از نام کاربری و کلمه ی عبور خود وارد ویندوز شوید .

انتخاب یک برنامه جهت اجرای آن در هنگام راه اندازی کامپیوتر به نیاز انتخاب یک برنامه جهت اجرای آن در هنگام راه اندازی کامپیوتر به نیاز فرد بستگی دارد . عموما تنظیمات مربوط به اجرا شدن نرم افزارها در هنگام راه اندازی ویندوز در گزینه ی Setting و تب General پایه ریزی می شود که می توان به دلخواه این تنظیمات را تغییر داد . هنگامیکه می خواهید برای اولین بار از محیط ویندوز استفاده کنید پنجره ای شناور در منوی Taskbar ظاهر شده و فرصتی را برای گشت و گذار در ویندوز XP در اختیار شما قرار می دهد (Tour Windows XP) اگر این پنجره را در مراحل اولیه کاربرد ویندوز مشاهده نکردید برای نمایش آن از منوی Start به ترتیب گزینه های All program- Accessories – tour windows xp را انتخاب کنید خوب است قبل از شروع به کار با ویندوز از پنجره ی Windows XP Tour ، گشت و گذاری در محیط ویندوز داشته باشید . توجه کنید که بعد از اجرای Tour ، پنجره ای به صورت Wizard ( راهبرهای کمکی ویندوز ) باز شده و شامل دو گزینه می باشد : در گزینه ی اول امکان استفاده از صوت و تصویر متحرک (animation) برای کاربر وجود دارد و در گزینه ی دوم استفاده از نسخه ی تصویری و متنی که از طریق Internet یا IE ( مرورگر وب ) در اختیار شما قرار می گیرد . هنگام انتخاب این گزینه برنامه ی IE به طور اتوماتیک اجرا می شود .

انتخاب یک برنامه جهت اجرای آن در هنگام راه اندازی کامپیوتر به نیاز خاموش کردن کامپیوتر : خوب است قبل از خاموش کردن کامپیوتر خود تمام برنامه های کاربردی در حال اجرا را ببندید . در صورتیکه این کار را انجام ندهید اتفاقات مختلفی ممکن است رخ دهد : 1- احتمالا پیام هایی را مشاهده خواهید کرد که تقاضای بستن فایل هایی را که مشغول کار روی آنها بودید می کنند .2- ممکن است پیغامی را مشاهده کنید که در بردارنده ی برنامه هایی است که هنوز در احال اجرا هستند . گزینه ای که متعاقب این پیام در اختیار شما قرار می گیرد و می تواند به قطع عملکرد برنامه ختم شود که در پاره ای مواقع منجر به از دست دادن تغییرات انجام شده خواهد شد .3- احتمال باز شدن اتوماتیک و بدون اجرا توسط شما برای پنجره هایی که در هنگام خاموش کردن کامپیوتر باز بوده اند ( پس از راه اندازی مجدد ) وجود دارد . بنابراین قبل از خارج شدن از محیط ویندوز و خاموش کردن کامپیوتر برنامه های در حال اجرا و پنجره های باز شده را ببندید . در نهایت برای خاموش کردن کامپیوتر برروی منوی Start و گزینه ی Turn off computer کلیک کرده تا پنجره مربوطه به آن در صفحه ی نمایش ظاهر شود .

Desktop عموما این صفحه زمانی به نمایش در می آید که شما کامپیوتر خود را با موفقیت راه اندازی کرده باشید . اگر برای اولین بار پس از نصب ویندوز وارد این محیط شدید صفحه ی نمایش شما دارای تصویر پیش فرض ویندوز XP خواهد بود که در ابتدا فقط یک آیکون به نام Recycle bin را در آن مشاهده خواهید کرد . در ادامه مطالب در همین تالارگفتگوی میکرورایانه خواهید آموخت که می توان تصویر پس زمینه را تغییر داد .از آیکون های دیگری که به صورت پیش فرض در محیط ویندوز شما وجود دارند ولی از همان ابتدا در صفحه ی Desktop قابل مشاهده نیستند می توان به My Computer ، My Document و Internet Explorer اشاره کرد .لازم به ذکر است با کلیک بر روی منوی Start ، گزینه های قید شده قابل دسترسی می باشند .

آشنایی با عملکرد آیکونهای موجود در Desktop : آشنایی با عملکرد آیکونهای موجود در Desktop : Recycle Bin : فایلهای حذف شده از محیط ویندوز را در خود نگه می دارد با این توضیح که تمامی این فایلها قابل دستیابی مجدد می باشند .فضای Recycle Bin ثابت بوده و در صورت پر شدن این حجم ، فایهای قدیمی تر به طور اتوماتیک از آن خارج و فایلهای جدید جایگزین می شوند . بنابراین در صورت نیاز به بازیابی از قرار گرفتن فایل به صورت طولانی مدت در این محدوده جلوگیری کنید .نکته : در صورت اطمینان از عدم نیاز فایل مورد نظر می توان آنرا به طور مستقیم و بدون واسطه ی Recycle Bin از محیط ویندوز حذف کرد به این ترتیب که پس از انتخاب فایل همزمان کلیدهای Delete و Shift بفشارید و گزینه ی Yes از پنجره ی هشدار در مورد عدم دستیابی مجدد به فایل را انتخاب نمایید . نکته : پاک کردن اطلاعات از روی دیسک های قابل حمل ( فلاپی دیسک – Flash memory و ... ) به صورت مستقیم انجام شده با این معنی که این فایلها پس از حذف به Recycle Bin انتقال نیافته و متعاقب آن فایل قابل بازگشت نخواهد بود .My document: محلی که اسناد خود را در آن نگهداری می کنید . از آنجا که ویندوز XP این امکان را فراهم آورده تا چندین کاربر برای این محیط تعریف شوند لذا به ازای هر کاربر پوشه ی My document جداگانه ساخته که متمایز از یکدیگر خواهند بود . بصورت پیش فرض My document شامل دو پوشه ی my picture و my music بوده که این دو نیز به ترتیب دارای فایل های تصویری و صوتی به صورت Sample ( مثالی ) هستند . شاید دسترسی سریع به My document را بتوان علت اصلی ذخیره سازی اسناد در آن دانست در غیر این صورت بیان اینکه چه عناوینی را در این پوشه ذخیره کنید بسیار مشکل است .My Computer : درگاه رسیدن به دیسکها و درایوهای موجود در سیستم ، که


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره اموزش ICDL2

تحقیق درباره آموزش کامپیوتر

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره آموزش کامپیوتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره آموزش کامپیوتر


تحقیق درباره آموزش کامپیوتر

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 78

 

فهرست مندرجات

تعریف کامپیوتر :

تعریف سخت افزار و نرم افزار :

اجزاء اصلی سخت افزاری :

واحد پردازش مرکزی یا CPU :

آشنایی با صفحه کلید :

ماوس (mouse) :

اسکنر یا پویشگر (scanner) :

اهرم بازی :

قلم نوری :

صفحه نمایشی لمسی :

انواع خروجیها :

آشنایی با صفحه نمایش و کارت گرافیک :

رسام یا پلاتر :

تعریف حافظه های کامپیوتر :

حافظه اصلی یا اولیه :

حافظه جانبی یا ثانویه یا کمکی :

معرفی واحدهای حافظه :

تعریف مادربورد :

انواع کامپیوترها از نظر قدرت پردازش :

انواع کامپیوترها از نظر نحوه پردازش :

برتری کامپیوتر نسبت به ماشین های دیگر :

کاربردهای کامپیوتر :

نرم افزارهای مترجم و زبانهای برنامه نویسی :

نرم افزارهای کاربردی :

آشنایی با محیط کار Windows :

روش استفاده از ماوس :

آشنایی با اجزای پنجره های Windows :

درایوها و نحوه نامگذاری آنها :

تعریف فایل و روش نامگذاری آن :

کاراکترهای عمومی (Wideards) :

فرمان Find از منوی start :

روش ایجاد یک folder :

روش ایجاد یک فایل :

تغییر نام یا شاخه :

روش کپی کردن فایلها و شاخه ها از یک مسیر به مسیر دیگر :

روش انتقال دادن فایلها و شاخه ها از مسیری به مسیر دیگر :

آشنایی با کاوشگر ویندوز (windows explorer) :

روش حذف آیکونها :

روش تنظیم زمان و تاریخ :

تغییر زمینه میز کار windows :

دستور کار :

انواع شبکه :

شبکه اینترنت (internet) :

شبکه تار عنکبوتی جهان گستر (world wide web)

زبان (Hyper Text Mark - up Language) :

پروتوکل (Hyper Text Transfer Language) HTTP :

ارتباط با اینترنت :

برنامه Mierosoft Internet Explorer :

آدرس Site :

آدرس ( Uniform Resource Locator URL) :

جستجو در اینترنت (E - Mail) :

حساب E - Mail :

برنامه Microsoft Outlook Express:

Folder های برنامه :

استفاده از برنامه Outlook Express:


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره آموزش کامپیوتر

تحقیق درباره آموزی uml

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره آموزی uml دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره آموزی uml


تحقیق درباره آموزی uml

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 46

 

فصل اول

1- 1 مقدمهusecase ها

با توجه به مفاهیم کلاس‌ها مورد مهمی در uml را بررسی می‌کنیم که همان usecase ها هستند. دراین فصل موضوعات زیر مطرح می‌شوند :

usecase چیست

ساختن یک usecase

محتویات یک usecase

extend یک usecase‌

تحلیل یک usecase

در گذشته با دیاگرام‌هایی برخورد کردیم که دیدگاه ثابتی در مورد کلاس‌های سیستم ارائه می‌کرد. به سراغ دیاگرام‌هایی می‌رویم که دیدگاهی پویا ارائه می‌کند ونشان می‌دهد چگونه سیستم و کلاس‌هایش با گذشت زمان تغییر می‌کنند .دیدگاه ثابت به روابط بین تحلیلگر و طراحان سیستم کمک می‌کند و دیدگاه پویا به روابط بین تحلیلگر وگروه طراحان کمک می‌کند و به طراحان اجازه می‌دهد که برنامه بنویسند .

مشتری و تیم طراحان یک مجموعه مهم از امینان سیستم را تشکیل می دهند. نه دیدگاه ثابت و نه دیدگاه پویا، کارکرد سیستم را از نقطه نظر کاربر نشان نمی‌دهند. فهمیدن این دیدگاه کلیدی است برای ساختن سیستمی که مفید وقابل استفاده باشد. این دیدگاه تقاضاها را بررسی می‌کند وکار کردن با آن آسان (و حتی جالب است) است.

مدل کردن سیستم از دیدگاه کاربر آن، کار usecase است . در این فصل درباره اینکه usecase چیست و چه کاری انجام می‌دهد صحبت می‌کنیم و همچنین درباره چگونگی استفاده از دیاگرام usecase در تصویرسازی در UML بحث می‌کنیم .

2- 1 ‌usecase ها چه هستند ؟

چندین سال قبل من یک فاکس خریدم. وقتی که برای خرید به دفتر تهیه‌کننده رفته بودم با سطح وسیعی از انتخاب ها برخورد کردم. چگونه باید تصمیم خوبی می‌گرفتم؟ از خودم پرسیدم می‌خواهم با فاکس چه کاری انجام بدهم؟ چه مواردی را نیاز دارم، چه اعمالی را می‌خواهم با فاکس انجام بدهم؟ آیا می‌خواهم کپی بگیرم؟ به کامپیوتر متصلش کنم؟ به عنوان scanner‌ از آن استفاده کنم؟ می‌خواهم فاکس‌ها را به سرعت بفرستم، که به سرعت شماره‌گیر احتیاج داشته باشم؟می‌خواهم تشخیص بدهم که fax آمده یا کسی تلفن کرده است ؟

از مراحل یک پردازش مانند مراحل بالا وقتی‌که یک خرید بدون انگیزه را ترتیب دادیم گذشتیم. در تحلیل یک فرم از usecase چه کاری انجام می‌دهیم ؟ از خود می‌پرسیم چگونه از یک محصول یا سیستم استفاده می‌کنیم، تا پول خود را به خوبی خرج کنیم. بنابراین مهم‌ترین چیز این است که نیازها را بشناسیم .

این نوع پردازش مخصوصاً برای بخش آنالیز سیستم طراحی شده است .چگونه کاربرها از درایور سیستم از همان راهی که شما طراحی کرده‌اید و سیستم را ساخته‌اید استفاده می کنند ؟

usecase یک ساختار است که به تحلیلگر سیستم که با کاربر کار می‌کند، کمک می‌کند تا سیستم کاربردیی را طراحی کند .

اصطلاح جدید : usecase مجموعه‌ای از سناریوها است که سیستم از آنها استفاده می‌کند. هر سناریو یک ترتیب زمانی از وقایع را شرح می‌دهد. هر ترتیب زمانی به وسیله شخصی یا سیستمی دیگر یا یک قطعه‌ای از سخت‌افزار و یا به‌وسیله گذر زمان بنا نهاده می‌شود. موجودیت‌های که ترتیب زمانی را شروع میکنند actor نامیده می‌شوند. ترتیب زمانی باعث می‌شود که استفاده‌های دیگری از actor‌ توسط کسانی که actor‌ را بنا گذاشته‌اند و یا توسط دیگر actor ها بشود .

3- 1 چراusecase ها مهم هستند ؟

تنها یک راه با ارزش برای تحریک مشتری به صحبت در مورد دیدگاهش درباره سیستم وجود دارد. usecase یک ابزار عالی برای تحریک مشتری است. معمولا‏ً تحریک مشتری برای صحبت مفصل در مورد چگونگی استفاده‌ا‌ش از سیستم کار آسانی نیست. چراکه توسعه سیستم‌های قدیمی اغلب یک پردازش اتفاقی است، که در تحلیل بسیار کوتاه است. کاربرها برخی مواقع وقتی در مورد ورودی‌هایشان از آنها سوال می‌شود، گیج می‌شوند . ایده‌ای موجود این است که سیستمی که کاربرها با آن کار می‌کنند را در مراحل اولیه آنالیز و تحلیل سیستم در نظر بگیریم. این کار احتمال اینکه سیستم در نهایت برای کاربر بهتر شود را بالا می‌برد ، مثل تعویض مفاهیم محاسباتی یک سیستم قدیمی که باعث گیج شدن کاربران برای کار با آن می‌شود.

4- 1 یک مثال : ماشین نوشابه

فرض کنید که می‌خواهیم یک ماشین نوشابه طراحی کنیم. برای بدست‌ آوردن دیدگاه کاربران باید با چند نفر از کاربران برای دانستن نحوه برخوردشان باسیستم مصاحبه کنیم. زیرا عمل اصلی ماشین این است که به مشتری اجازه می‌دهد یک قوطی نوشابه بخرد ، بنابراین کاربران سریعاً به ما می‌گویند که مجموعه‌ای از سناریوها(به عبارتیusecase ها)را داریم که احتمالاً عنوان ”خرید نوشابه“ را دارند. بنابراین هر سناریو ممکن را بررسی می‌کنیم. توجه داریم که در طراحی سیستم معمولی سناریوها در اثر صحبت با کاربر به وجود می‌آیند.

1-4- 1 usecase خرید نوشابه

actor این usecase‌مشتری است، که می‌خواهد یک قوطی نوشابه بخرد. مشتری سناریو را با انداختن پول آغاز می‌کند. سپس او امکان انتخاب دارد. اگر همه چیز به خوبی پیش برود دست کم یک قوطی نوشابه به مشتری تحویل داده می‌شود.

با توجه به مراحل ترتیب زمانی باید به تصویر دیگری از سناریو توجه شود. چه پیش زمینه‌ای باعث تحریک مشتری برای آغاز کردنusecase خرید نوشابه می‌شود؟ تشنگی یکی از شرایط آشکار است. چه شرایط بعدی لازمه مراحل سناریو است؟ دوباره آشکارترین مورد این است که مشتری یک نوشابه دارد. آیا سناریویی که تعریف کردیم تنها سناریو ممکن برای این مسئله است؟ موارد دیگری هم سریعاً به ذهن می‌آین . ممکن است نوشابه دیگری غیر از آنچه مشتری خواسته تحویل داده‌ شود. ممکن است مشتری پول کافی برای قیمت نوشابه را وارد نکرده باشد. چگونه می‌توان ماشین را با این سناریو طراحی کرد؟

به مرحله دیگر از usecase خرید نوشابه می‌رویم. به سراغ سناریو alternative می‌رویم. مشتری usecase را با انداختن پول به داخل ماشین آغاز می‌کند. سپس امکان انتخاب دارد، اما ماشین در انتها قوطی نوشابه‌ای که انتخاب شده را تحویل نمی‌دهد و به مشتری پیام می‌دهد که پول خارج از محدوده ماشین است. پیام باید به گونه‌ای باشد که مشتری را برای انتخاب دیگر تحریک کند. همچنین ماشین باید پیشنهادی برای پس دادن پول به مشتری بدهد. در این‌ جا، مشتری نوشابه دیگری را انتخاب می‌کند و ماشین آن را تحویل می‌دهد (اگر انتخاب جدیدی صورت نگیرد نوشابه نیز فروخته نمی‌شود) و یا عمل تحویل پول اتفاق می‌افت . شرایط بعدی، تحویل یک قوطی نوشابه یا تحویل پول است.

سناریو دیگری نیز ممکن است اتفاق بیفتد. ”خارج از محدوده“ پیامی است که زمانی‌که ماشین موجودی نداشته باشد نمایان می‌شود و در این مرحله باقی می‌ماند تا زمانی که دوباره پر شود و بتواند نوشابه را تحویل دهد. در این مرحله ممکن است که مشتری پول را نیانداخته باشد. مشتری‌ که ما ماشین را برایش طراحی کرده‌ایم ممکن است سناریو اول را ترجیح بدهد. اگر مشتری پول را وارد ماشین کرده ممکن است مایل باشد انتخاب دیگری انجام بدهد، تا اینکه در مورد پس دادن پول از او سوال شود.

سناریوی دیگری را بررسی می‌کنیم که مقدار پول به اندازه قیمت نوشابه نباشد. دوباره مشتری usecase را آغاز می‌کند، که مراحل معمولی را تکرار می‌کند و یک انتخاب می‌کن . فرض می‌کنیم نوشابه انتخابی موجود باشد. اگر ماشین اندوخته پولی داشته باشد تا بتوند پول را خرد کند، بقیه پول را پس می‌دهد و نوشابه را هم تحویل می‌دهد. حال اگر اندوخته پول نداشته باشد، پول را برمی‌گرداند و پیامی می‌دهد که از مشتری می‌خواهد پول کافی را وارد کند. شرایط قبلی حالات معمولی است. شرایط بعدی تحویل نوشابه با مابقی پول است و هم ماشین کل پول را پس می‌دهد، می‌باشد.

امکان دیگر این است که اندوخته پول ماشین تمام شده باشد. یک پیام از مشتری می‌خواهد که پول کافی را وارد کند. ممکن است این پیام تا هنگامی که اندوخته ماشین پر شود نمایان باشد.

2-4- 1 Usecaseهای اضافی

ماشین خرید نوشابه را از دیدگاه مشتری بررسی کردیم. علاوه بر مشتری کاربران دیگری هم وجود دارند . یکی از آنها تهیه‌کننده است که در ماشین نوشابه می‌گذارد و دیگری تحصیلدار است، (ممکن است همان تهیه‌کننده باشد) که پول‌های جمع شده در ماشین را جمع آوری می‌کن .

این مورد روشن می‌کند که حداقل دو usecase‌ ،اضافه‌تر باید ساخته شود. موجودی داخل ماشین گذاشتن وجمع‌آوری پول ماشین که جزئیات آنها در اثر صحبت با تهیه‌کننده و تحصیلدار روشن می‌شود.

usecase‌ گذاشتن نوشابه داخل ماشین را بررسی می‌کنیم. تهیه‌کننده یک usecaseرا آغاز می‌کند، زیرا مدتی از کارکرد ماشین گذشته است. تهیه‌کننده قفل ماشین را باز می‌کند (‌که پیاده‌سازی نمی‌شود)، قسمت جلویی ماشین باز می‌کند و ظرفیت ماشین را پر می‌کند. تهیه‌کننده اغلب اندوخته پول را هم خالی می‌کند. سپس قسمت جلویی ماشین را می‌بندد و ماشین را قفل می‌کند. شرایط قبلی در مدت قبلی اجرا می‌شود، شرایط بعدی این است که تهیه‌کننده مجموعه جدیدی از اجناس را داشته باشد.

برای usecase جمع‌آوری پول، تحصیلدار یک usecase را آغاز می‌کند،‌ زیرا مدتی از کار ماشین گذشته است. تحصیلدار مراحلی را که برای موجودی گذاشتن داخل ماشین وجود داشت را با باز کردن قفل و قسمت جلویی ماشین طی می‌کند. سپس تحصیلدار پول را بر‌می‌دارد و مراحل بستن قسمت جلویی ماشین و قفل کردن آن را مانند مراحل usecase گذاشتن نوشابه داخل ماشین طی می‌کند. شرایط قبلی گذشتن مدتی از کار ماشین و شرایط بعدی برداشتن پول توسط تحصیلدار است.

توجه داریم که هنگامی‌که یک usecase‌ را می‌سازیم نباید نگران تکمیل آن باشیم. در مثالی که زدیم به داخل ماشین توجهی نکردیم. به اینکه یخچال ماشین چگونه کار می‌کند توجهی نداشتیم، یا در جریان پول داخل ماشین نبودیم. ما فقط تلاش کردیم که ببینیم یک ماشین نوشابه با فردی که می‌خواهد از آن استفاده کند چگونه رفتار می‌کند. هدف گرفتن مجموعه‌ای از usecase‌ها است که سرانجام به افرادی که می‌خواهند ماشین را طراحی کنند و افرادی که می خواهند ماشین را بسازند ارائه می‌شود. گسترش دادن usecase‌ها برآنچه مشتری، تهیه‌کننده و تحصیلدار می‌خواهند تاثیر می‌گذارد و نتیجه ماشینی است که تمام این گروه‌ها به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

5- 1 Include ‌یک usecase

در usecase‌ قرار دادن نوشابه در ماشین وusecase جمع‌آوری پول باید به یک سری مراحل عمومی توجه شود.

هر دو با باز کردن قفل و در ماشین آغاز می‌شوند و با بستن قفل و در ماشین پایان می‌یابند. آیا می‌شود یکی از دو نسخه مراحل را از یکی از دو usecase‌ حذف کرد؟ راه ممکن برای انجام این کار این است که هر کدام از مراحل زمانی عمومی را گرفته و یک usecase‌ اضافی برای هر کدام بگیریم. سپس مراحل باز کردن قفل و در ماشین را در یک usecase‌ با نام نمایش داخل ماشین ترکیب کرده و مراحل بستن در و قفل ماشین را در یک usecase با نام پنهان کردن داخل ماشین ترکیب می‌کنی .

با این usecaseهای جدید گذاشتن نوشابه داخل ماشین با usecase نمایش داخل ماشین آغاز می‌شود. تهیه‌کننده مراحل قبل را طی کرده و با usecase‌ پنهان کردن داخل ماشین به انتها می‌رسد. همچنین usecase جمع‌آوری پول با usecase‌ نمایش داخل ماشین آغاز شده و مراحل قبلی را طی می‌کند و با usecase پنهان کردن داخل ماشین تمام می‌شود. همانطور که دیدیم قرار دادن نوشابه و جمع‌آوری پول در یک usecase‌ جمع شده‌اند، بنابراین با این روش استفاده دوباره از usecase‌ به محتویات آن برمی‌گردد.

نسخه جدید uml‌ به include،usecase ‌ به عنوان usecase‌ استفاده شده تعبیر می‌کند. ممکن است هنوز روش قدیمی موجود باشد. including دو مزیت دارد . اول‌ : واضح‌تر است. مراحل usecase اول شامل مراحل دیگری هم هست. دوم :‌ از آشفتگی و شلوغی جلوگیری می‌کند. این راه را نباید به عنوان استفاده دوباره از usecase به وسیله خودش تلقی کرد.

6- 1 توسعه دادن usecase‌

می‌توان از usecase در روش دیگری غیر از include استفاده کرد. بعضی اوقات می‌توان یک usecase‌ جدید را با اضافه کردن بعضی مراحل به usecase موجود ساخت. به usecase قرار دادن نوشابه برمی‌‌گردیم. قبل از قرار دادن قوطی‌ها در ماشین، فرض می‌کنیم تهیه‌کننده به نوشابه‌ای که خوب فروش می‌رود و نوشابه‌ای که خوب فروش نمی‌رود توجه کند. به جای روش معمول موجودی گذاشتن تمام نوشابه‌ها، تهیه‌کننده ‌باید نوشابه‌هایی را که خوب فروخته نشده‌اند را جایگزین آنها کند. سپس مجموعه جدیدی از نوشابه‌ها را تعین می‌کند.

اگر این مراحل را به گذاشتن نوشابه داخل ماشین اضافه کنیم، می‌توانیم usecase جدید را قرار دادن نوشابه بر اساس فروش بنامیم. این usecase‌ جدید extend‌ یا گسترش usecase‌ اصلی است و این روش extending‌ یا گسترش usecase نامیده می‌شود.

7- 1 شروع تحلیل usecase

در مثالی که زدیم از روی یک سری usecase‌ها گذشتیم و روی بعضی تمرکز کردیم. در معنای واقعی هنگامی که می‌خواهیم تحلیل usecase را آغاز کنیم معمولاً از یک سری از رویه‌ها پیروی می‌کنیم. با صحبت با مشتری(یا کارشناس)شروع می‌کنیم، که منتهی به بنا نهادن دیاگرام کلاسها می‌شود. این کار یک ایده در مورد ناحیه‌ای که می‌خواهیم با آن کار کنیم می‌دهد و همچنین آشنایی با اصطلاحاتی که قرار است از آنها استفاده کنیم می‌دهد‌. پس یک پایه برای صحبت با کاربران داریم.

با کاربران صحبت می‌کنیم (ترجیحاً در یک گروه) و از آنها می‌خواهیم درباره تمام مواردی که با سیستمی که می‌خواهیم طراحی کتیم، می‌خواهند انجام دهند را توضیح دهند. جواب های آنها مجموعه‌ای از usecase‌های ابتدایی را تشکیل می‌دهد. سپس مهم این است که هر usecase را مختصراً توضیح دهیم. اغلب یک لیست از actor‌هایی که usecase را بنا می‌دهند یا از آن استفاده می‌کنند را باید در نظر بگیریم. اگر اطلاعات بیشتری در این قسمت بگیریم، توانایی خود را در صحبت با کاربران به زبان خودشان بالاتر می‌بریم.

usecase‌ ها در مراحل مختلف توسعه پردازش پدیدار می‌شوند. این usecaseها به طراحی سیستم از نظر تقابل کاربر با سیستم کمک می‌کنند و منابعی را برای امتحان کردن سیستم جدید ساخته شده آماده می‌کنند. برای تحلیل usecase ها باید با UML‌ به طور کاربردی کار کرد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره آموزی uml