
اهداف
üمعرفی تجارت الکترونیک به عنوان ابزار کسب و کار قرن
üویژگی ها و ضرورتهای تجارت الکترونیک
üجایگاه ایران و جهان در تجارت الکترونیک
üزیر ساختهای لازم برای تحقق تجارت الکترونیک در ایران
üنحوه ورود یک بنگاه به تجارت الکترونیک
üچند نمونه عملی موفق در تجارت الکترونیک
مقدمه
•مدیری که به دانایی ، فکر و اندیشه ، نوآوری و خلاقیت بپردازد مدیر جهان اول است
•مدیری که فقط به فکر سیستم باشد
مدیر جهان دوم است
•مدیری که فقط از مهارتهای خود استفاده کند
مدیر جهان سوم است
•مدیری که به توانایی های فیزیکی خود می اندیشد مدیر جهان چهارم است
از دیدگاه سازمانهای خارجی
üتعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه Clarke :
هر نوع مبادله اطلاعات مربوط با امور تجاری از طریق ابزار الکترونیکی ، حتی تلفن و فاکس
هر نوع مبادله اطلاعات مربوط با امور تجاری از طریق ابزار الکترونیکی ، حتی تلفن و فاکس
üتعریف تجارت الکترونیک از دیدگاه اتحادیه اروپا :
هر شکلی از مبادله تجاری که در آن طرفین ذینفع به جای تبادلات فیزیکی یا تماس مستقیم فیزیکی ، به صورت الکترونیکی تعامل کنند
هر شکلی از مبادله تجاری که در آن طرفین ذینفع به جای تبادلات فیزیکی یا تماس مستقیم فیزیکی ، به صورت الکترونیکی تعامل کنند
پس به طور کل می توان گفت
تجارت الکترونیک اشاره به معاملاتی دارد که عمدة
فرآیند آنها بدون نیاز به حضور فیزیکی طرفین آن و
صرفاً از طریق شبکههای ارتباطی (تلفن ، اینترنت و...)
که معمولاً ( نه همیشه ) بخاطر پول انجام می پذیرد .
دانلود پاورپوینت تجارت الکترونیک پروژه درس مدیرریت استراتژیک- 42 اسلاید