کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پاورپوینت هزینه یابی هدف فصل اول حسابداری مدیریت پیشرفته تالیف دکتر سید حسین سجادی و هاشم علی صوفی -48 اسلاید

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت هزینه یابی هدف فصل اول حسابداری مدیریت پیشرفته تالیف دکتر سید حسین سجادی و هاشم علی صوفی -48 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت هزینه یابی هدف فصل اول حسابداری مدیریت پیشرفته تالیف دکتر سید حسین سجادی و هاشم علی صوفی -48 اسلاید


دانلود پاورپوینت  هزینه یابی هدف فصل اول حسابداری مدیریت پیشرفته تالیف دکتر سید حسین سجادی و هاشم علی صوفی -48 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

پس از مطالعه این فصل می توان:

üدیدگاه‌های موجود در مورد مفهوم هزینه‌یابی سنتی و هزینه یابی هدف را شرح داده و وجه مشترک دیدگاه‌های مزبور را بیان نمود.
üمراحل هزینه یابی هدف را از دیدگاه های مختلف توضیح داده و این مراحل را با مراحل هزینه یابی سنتی مقایسه کرد.
üعناصر هزینه یابی هدف را شرح داده و مراحل کاربرد آن را تشریح کرد.
 

مقدمه

هزینه‌یابی هدف روشی بازارمحور برای مدیریت بهای تمام شده ی محصولات است که در ابتدای چرخه ی عمر محصول (مرحله ی طراحی) اجرا می شود تا سودآوری محصولات رابه حداکثر برساند.

درگذشته، تلاش ها و برنامه‌ریزی ها برای کنترل و کاهش بهای تمام شده ی محصولات، برمرحله تولید از مراحل چرخه ی عمر محصول متمرکز بوده است. بودجه‌بندی و هزینه‌یابی از این نوع کنترل‌ها هستند. حال آنکه بیشتر ویژگی ها و هزینه های تولید محصول در طول مرحله ی طراحی تعیین شده و با آغاز تولید رخ می‌دهند. برآورد می‌شود حدود 80 درصد هزینه‌های چرخه عمر محصول در زمان طراحی محصول، برنامه‌ریزی شده وبا تولید اولین واحد محصول تحقق می‌یابند

بنابراین ممکن است تلاش برای کاهش هزینه‌های محصول در مرحله ی تولید اثربخشی محدودی داشته باشد.

مدیران بنگاه‌های اقتصادی با نادیده گرفتن هزینه‌ها در مرحله طراحی محصول، به مهندسان طراحی اجازه می‌دهند محصولی با بهای تمام شده نامتعارف طراحی کنند. به طور عام مهندسان طراحی انگیزه‌ای کافی برای توجه به عنصر بهای تمام شده در طراحی محصول ندارند. گاهی اوقات مهندسان ویژگی‌ها و خصوصیاتی را در طراحی محصول لحاظ میکنند که اگر چه ویژگی ها مزبور مفید هستند اما از نظر اقتصادی اثر بخش نیستند و مشتریا ن نیز به این خصوصیات و ویژگی‌ها نیاز چندانی ندارند و ویژگی‌های مذکور بهای تمام شده تولید محصولات را افزایش می‌دهد. با توجه به موارد مذکور تلاش‌ها برای کنترل بهای تمام شده محصولات می‌بایست در مرحله طراحی متمرکز شود.

 

     تعریف هزینه‌یابی هدف

بیشتر تعاریف ارائه شده درخصوص هزینه‌یابی هدف، توصیف‌کننده این موضوع است که هزینه‌یابی هدف، فرآیندی قابل استفاده در یک بازار رقابتی برای حداقل کردن بهای تمام شده ودستیابی به سود مورد نظر بنگاه اقتصادی است.

در چارچوب هزینه‌یابی هدف، برنامه‌ریزی مدیریت و کنترل بهای تمام شده محصول باید درابتدای فرایند طراحی و توسعه محصول (در ابتدای چرخه عمر محصول) انجام شود تا بتوان بهای تمام شده کل چرخه عمر محصول رابه حداقل رساند.

اگرچه هنوز تعریفی جامع و مورد قبول همه صاحب‌نظران حوزه حسابداری مدیریت از هزینه‌یابی هدف ارئه نشده است اما تعاریف زیر نمونه‌هایی از تلاش‌های انجام شده برای تعریف هزینه‌یابی هدف است:

ساکاری[1] (2002) معتقد است هزینه‌یابی هدف میتواند به عنوان ابزار مدیریت بهای تمام شده تعریف شود که از طریق کمک به بخش‌های تولید، مهندسی، تحقیق و طراحی، بازاریابی، و حسابداری، منجر به کاهش بهای‌تمام‌شده کل محصول درچرخه عمر آن می‌شود.

 

به طور کلی، تیم های هزینه یابی هدف عبارتند از:

 

üتیم فن آوری تولید

 

üتیم طراحی محصول

 

üتیم خرید

 

üتیم توسعه

 

üتیم بازاریابی

 

üتیم تولید

 

üتیم برنامه ریزی محصول

 

üتیم مالی یا حسابداری

 

ü
 
 



دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت هزینه یابی هدف فصل اول حسابداری مدیریت پیشرفته تالیف دکتر سید حسین سجادی و هاشم علی صوفی -48 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.