کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکزتلفن 23 ص

اختصاصی از کوشا فایل دانلود گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکزتلفن 23 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 23

 

موسسه آموزش عالی خیام

گزارش کارآموزی

سالن دستگاه مرکز تلفن خاتم الانبیاء

ارائه شده به استاد

آقای مهندس جعفری

توسط

مجتبی علی نژاد

شماره دانشجویی : 83545130

تابستان 85

فهرست مطالب

مقدمه ........................................................................................................................................ 4

طرح بندی مرکز .........................................................................................................................5

اطاق MDF .................................................................................................................................................. 5

سالن PCM .................................................................................................................................................. 5

سالن تغذیه ..................................................................................................................................................... 5

اطاق کابل ....................................................................................................................................................... 5

سالن سوئیچ ...............................................................................................................................6

کلیات سیستم سوئیچ ..................................................................................................................................... 6

سالن تجهیزات ............................................................................................................................................... 6

سیستم BAM ...............................................................................................................................................8

پردازش مکالمه .............................................................................................................................................. 8

تجهیزات سالن ...........................................................................................................................8

جایگاه کاری .............................................................................................................................9

اطلاعات ....................................................................................................................................9

مشترکین معمولی ............................................................................................................................................9

مشترکین تلفن همگانی ...................................................................................................................................10

سرویس ویژه ..................................................................................................................................................10

خط ................................................................................................................................................................ 10

ترانک ............................................................................................................................................................. 10

انواع ترانک .................................................................................................................................................... 10

کاربرد ترانک .................................................................................................................................................. 10

سیگنالینگ ...................................................................................................................................................... 11

کارهای روزانه ثابت ..................................................................................................................11

تعویض پکیج ................................................................................................................................................. 11

تغییر log سیستم .......................................................................................................................................... 11

ارسال کنتورهای همگانی و خدماتی .............................................................................................................. 11

تکمیل و تنظیم دفاتر گزارش ......................................................................................................................... 12

کارهای روزانه احتمالی..............................................................................................................12

مواردی که طی نامه از مراجع بالاتر ارسال می گردد ....................................................................................... 12

مواردی که از طریق طرح جامع ارسال می گردد ............................................................................................. 13

کارهای ماهیانه ........................................................................................................................... 15

کارهای دو ماهه ......................................................................................................................... 15

ASR & PBX ........................................................................................................................ 17

ترافیک سنجی ............................................................................................................................ 17

ترافیک ابتدائی ................................................................................................................................................. 17

ترافیک انتهائی ................................................................................................................................................. 17

مراحل کار با نرم افزار ترافیک سنجی مراکز C&C08 ................................................................................. 18

ترافیک سنجی مراکز C&C08 جهت مشترکین پرترافیک .......................................................................... 18

ترافیک سنجی مراکز C&C08 جهت یک کد خاص مثل ......................................................................... 19

اختصارات ................................................................................................................................. 21

فهرست منابع و مآخذ ................................................................................................................. 22

مقدمه

امروزه در همه کشورهای جهان مخابرات ، ارتباطات و انتقال اطلاعات در حال پیشرفت و گسترش است و هر روز فناوری جدیدی روی کار می آید. در ایران نیز بدلیل احتیاج بیش از پیش مردم ، سازمانها و وزارتخانه ها مختلف به وسایل ارتباطی ، سعی در پیشرفت هرچه بیشتر وجود دارد.

به لحاظ اشتغال ، توسعه و رواج ICT موجب پیدایش مشاغل جدید با کیفیتی نو و برتر می شود.

امروزه شبکه های دیگری بالاتر از شبکه محلی قرار می گیرند که امکان سرویس دهی به تمام مشترکین در تمامی نقاط جهان را فراهم می سازد (IN,NGN,…)

مهمترین و حساس ترین بخش در یک مرکز تلفن ، سالن دستگاه مرکز می باشد که هسته اصلی مرکز می باشد زیرا تمامی ارتباطات از آنجا شکل میگیرد . بعنوان مثال هنگامی که شما گوشی تلفن خود را برمی دارید صدای بوق (Dial Tone) میشنوید و بعد از آن میتوانید شماره گیری کنید برای همین بوق ساده در هنگام برداشتن تلفن تعداد زیادی سیگنال بین گوشی تلفن شما و مرکز انتقال می یابد که به شما امکان شماره گیری می دهد.

یک مرکز تلفن بطور کلی شامل سالن دستگاه ، سالن ام دی اف ، سالن پی سی ام ، اتاق کابل ، اتاق نیرو ، باتری و دیزل می باشد و روال کلی برقراری ارتباط به شکل زیر است :

سالن دستگاه وظیفه سوئچینگ و برقراری ارتباط بین مشترکین را بعهده دارد که بعد از سالن دستگاه ارتباط از طریق سالن ام دی اف با اتاق کابل برقرار می گردد و از آنجا به کافو های خارج از مرکز ، سپس به پست های درب منازل و شرکتها و ازآنجا به مشترکین و بالعکس.

بعلت پیچیدگی بخشهای مختلف ارتباطات در سالن دستگاه در این گزارش سعی بر این شده است که از جزئیات در مورد سوئیچ این مرکز خودداری شده و بیشتر به کلیات بخشهای مختلف سالن وکارهای انجامی روزانه و ماهیانه توسط کارشناسان سوئیچ بپردازم.

این مرکز دارای 40000 شماره تلفن میباشد که از این تعداد 5000 شماره آن مربوط به کافوهای نوری می باشد و باقیمانده شماره های اصلی سوئیچ می باشد که نگهداری این دو بخش بعهده پرسنل مختلف است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی سالن دستگاه مرکزتلفن 23 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.