نوع فایل: word
قابل ویرایش 95 صفحه
مقدمه:
C# یکی از زبانهای جدید برنامهسازی شیگرا است که با ارائة رهیافت Component-Based به طراحی و توسعه نرمافزار میپردازد. آنچه ما در حال حاضر از زبانهای برنامهسازی Component-Based در اختیار داریم و آنچه که C# در اختیار ما قرار میدهد، افق جدیدی به سوی تولید و طراحی نرمافزارهای پیشرفته را در روی ما قرار میدهند.
نرمافزار، به عنوان یک سرویس، هدف اصلی نسل بعدی در سیستمهای محاسباتی است. برای مثال، C# زبانی مناسب برای تولید و طراحی صفحات وب، ایجاد اجزایی با قابلیت استفاده مجدد و ایجاد محیطهایی چند رسانهای را به عنوان زبانی که هدفش توسعه ایجاد نرمافزارهای پیشرفته است، در اختیار ما قرار میدهد.
زبان برنامهسازی C#، به همراه تکنولوژی جدید شرکت نرمافزاری مایکروسافت یعنیNET. ارائه گردید، از این رو از تکنولوژیNET. این شرکت بهره میبرد. پس در ابتدا به بیان مطالبی درباره محیطNET. میپردازیم.
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول:تکنولوژیNET.
چراNET.؟
- NET. چیست؟
کتابخانههای کلاسهای پایه(Base Class Library: BCL)
(Common Language Runtime)CLR
شکل 1-1 نحوه مدیریت برنامهها توسط CLR
زبانهای برنامهنویسی
مزایای پشتیبانی از چندین زبان برنامهنویسی
فصل دوم: آغاز کار با C#
فصل سوم – عبارات، انواع و متغیرها در C#
مثال 1 – نشان دادن مقادیر منطقی (Boolean)
مثال 2- عملگرهای یکانی (Unary)
مثال 3 – عملگرهای دوتایی
آرایهها(Arrays)
مثال 4- آرایهها و عملیات بر روی آنها
فصل چهارم – دستورالعملهای کنترلی و شرطی
بررسی دستور if و انواع مختلف آن
مثال 1-4 – فرمهای دستورالعمل if
دستور if
دستور if-else
دستور if-else if … else یا if تودرتو
عملگرهای OR و AND (|| و &&)
فصل پنجم – دستورالعملهای کنترلی، حلقهها
حلقه while
حلقه do-while
حلقه for
حلقه foreach
فصل ششم – متدها
فصل هفتم – آشنایی با کلاسها در C#
فصل هشتم – ارثبری کلاسها
برقراری ارتباط کلاس مشتق شده با کلاس پایه
فصل نهم _ چند ریختی (Polymorphism)
متد مجازی (Virtual Method)
پیادهسازی چند ریختی
فصل دهم – ویژگیها در C#
ویژگیهای فقط خواندنی (Read-Only Properties)
ویژگیهای فقط نوشتنی (Write-Only Properties)
فصل یازدهم – ساختارها در C# (Struct)
ساختار (struct) چیست؟
اعلان و پیادهسازی struct
نکات مهم و مطالب کمکی
تفاوتهای اصلی بین کلاس و ساختار در چیست؟
پس از ایجاد یک ساختار چگونه میتوان از آن استفاده
نمود؟
فصل دوازدهم – واسطها (Interfaces)
چند نکته مهم:
فصل سیزدهم – رخدادها و delegate ها در C#
نکته مهم قبل از مطالعه این درس
مقدمهای بر رخدادها و delegate ها
Delegate
حل مسئله بدون استفاده از delegate
حل مسئله با استفاده از delegate
اعلان Delegate
فراخوانی delegate
ساخت نمونههای جدید از یک delegate
رخدادها (Events)
توضیحات پیشرفته:
عضو شدن در یک رخداد (تبث شدن در یک رخداد)
خارج شدن از لیست یک رخداد
مثالی پیشرفته از استفادة رخدادها در فرمهای
ویندوز
نکاتی چند درباره delegate ها و event ها
پروژه زبان برنامهسازی doc .C