مساله اساسی تحقیق:
امروزه موتورهای القایی نیروی محرکه اصلی در صنایع مختلف هستند که در توان های مختلف در بازار موجود می باشند. قابلیت اطمینان بالای این تجهیزات نسبت به انواع دیگر موتورهای الکتریکی عامل اصلی استفاده از آنها می باشد. بعلاوه که با گسترش استفاده از درایوهای کنترل سرعت به این گستردگی نیز افزوده شده است. این موتورها، محرکه ی اصلی صنعت و کارخانجات می باشند. موتورهای القایی در مقابل موتورهای جریان مستقیم دارای مزایای زیادی مانند سادگی، استحکام، قابلیت کارکرد در محیط های مختلف صنعتی، بازده رضایت بخش بوده و نیاز به هزینه ی نگه داری کمی دارند. ولی سرعت این موتور ها به آسانی موتور های جریان مستقیم قابل کنترل نیست.همزمان با پیشرفت و افزایش کاربرد موتورهای القایی، تکنولوژی درایو آنها نیز دستخوش تغییرات شگرفی شده است. بطوریکه باعث تکمیل قابلیت موتورهای القایی شده اند.
جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق:
در تحقیق مورد نظر، برای کنترل سرعت موتور القایی از روش کنترل مستقیم گشتاور(DTC) و از روش مد لغزشی مرتبه دوم استفاده خواهد شد.