مقدمه:
بشر از بدو خلقت با «کیفیت» سرو کار داشته است؛ مثلا در ساختن خانه و محل سکونت خود و در تشخیص مناسب بودن اسلحه و وسیله دفاعی خود، به نوعی از آن استفاده کرده است.
دیری نپایید که با گسترش پهنه نیازهای آدمی و در پی آن ایجاد بازارهایی جهت دادوستد کالاها و خدمات، مساله کیفیت و وسعت یافتن بیش از پیش بازارها و کنترل کیفیت مطرح شد و پس از چندی، به عنوان عاملی اساسی و تاثیرگذار در عرصه تولید کالا و ارائه خدمات شناخته شد. با وقوع انقلاب صنعتی در قرن هیجدهم او روی آوردن به تولید انبوه توسط بنگاههای اقتصادی مختلف، کمکم زمزمههایی درباره لزوم به کارگیری روشهای علمی در زمینه کنترل کیفیت به گوش رسید. تاریخچه این دانش که اکنون چند دههای بیش نیست که به عنوان یک حوزه علمی مستقل مطرح شده، گواه آن است که سرآغاز توسعه و گسترش فعالیتهای کنترل کیفیت به صورت حاضر در اوایل قرن بیستم بوده است.
امروزه واقعیت مسلم و پذیرفته شده عبارت است از تغییر، سازمانها باید همواره خود را با تغییراتی که در محیط اطرافشان رخ میدهد وفق دهند و پا به پای آنها پیش بروند. یک سازمان نباید تنها هر چند مدت یکبار وضع خود را تغییر بدهد ، بلکه باید متوجه باشد که پدیده تغییر ،امری دائمی است و باید پیوسته و مرتب انجام شود.
فهرست مطالب :
مقدمه
تعریف مدیریت کیفیت جامع
تشریح اصول
تبیین مراحل اجرایی
نتیجه گیری
تعریف کیفیت
◄ کیفیت راهی روشمند برای شناسایی و حل مسائل به منظور بهبود عملکرد است. (دمینگ 1982)
◄ کیفیت کشف آنچه مشتری میخواهد، آموزش به کارکنان برای برآورده ساختن نیاز مشتری و تحویل به موقع خدمات به مشتری. (کرروزبی 1992)
◄ کیفیت یعنی برآورده ساختن نیازهای مشتری در صد در صد موارد (هوگتون 1994)
◄ کیفیت زمانی حاصل میشود که مشتریان شما بازمیگردند اما محصولات برگشت نمیشوند. (نولمان و شانون 1992)
این فایل کاملا اصلاح شده و شامل : صفحه نخست ، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد وبه صورت پاورپوینت با فرمت ( ppt ) به همراه تصاویر و اطلاعات جامع و کامل در اختیار شما قرار می گیرد.
(فایل قابل ویرایش است )
تعداد اسلایدها : 20