این فایل در قالب ورد و قابل ویرایش در 124 صفحه می باشد.
فصل اول. ۵
مقدمه. ۵
تاریخچه. ۶
محصول چیست ؟. ۷
تجزیه و تحلیل محصول. ۹
مدیر آشنا به تجزیه و تحلیل محصول. ۱۰
دوره عمر محصول : ۱۲
تخمیر. ۱۷
گراندوی.. ۱۸
خواص کاربردی شربت گلوکز. ۱۹
خاصیت جذب و نرم کنندگی. ۲۰
تطابق عسل با گلوکز و تقلبات عسل و شکرک زدن عسل. ۲۱
مواد تشکیل دهنده ی گلوکز. ۲۲
انبار گردانی و گزارش فروش برای خریدارها و تجزیه و تحلیل عملیات تولید ۲۳
نمونه ای بررسی و تحلیل گزارش عملکرد تولید ۲۵
آمار نشاسته ورود برم ۲۶
آنالیز نشاسته ورودی.. ۲۶
مواد اولیه مصرفی. ۲۷
نمودار مواد اولیه در ۵ ماه گذشته. ۲۸
آنالیز تولید ۲۹
اتاق کنترل. ۲۹
انواع تابلوها ۳۰
نمایشگرهای کنترل : ۳۳
نمایشگرهای دما ۴ عدد (یکی رزروی) : ۳۳
انواع نشاسته فوق تصفیه. ۳۹
انواع خاک.. ۳۹
انواع کربن. ۴۰
انواع فرآیندهای تولیدی.. ۴۰
انواع فرآیندها از نظر الگوی جریان. ۴۰
فرآیند تولید پیوسته. ۴۱
پروسه ی تولید ۴۲
رفتار نشاسته در آب.. ۴۳
سالن نشاسته. ۴۷
شیرهایی که در مخزن به کار گرفته شده ۴۸
فیلتر. ۴۹
مرحله تبدیل اسید مزن دوم ۵۰
پاکسازی : ۵۳
روش حل این مشکل چیست ؟. ۵۶
مرحله ی ماند : ۵۹
اثر غلظت شیرنشاسته : ۶۱
اثر درجه حرارت کنورتر و غلظت اسید : ۶۱
اثر نوع اسید مصرفی بر هیدرولیز : ۶۱
کار روی شربت گلوکز بعد از هیدرولیز : ۶۲
خنثی سازی و زمان سازی محلول هیدرولیز. ۶۲
قسمت مخازن خاک و کربنات سدیم و فیلتراسیون : ۶۲
فیلتراسیون. ۶۴
قابل توجه اوپراتور فیلتر : ۶۶
مرحله تغلیظ. ۶۷
فصل دوم ۷۵
رابطه بین ساختمان ها و استقرار. ۷۵
آزمایشگاه ۷۶
دستگاه هایی که در آزمایشگاه قرار دارند : ۷۸
طرح ریزی انبار و حمل و نقل مواد ۷۹
طبقه بندی کلی انبارداری به شرح زیر است : ۷۹
روش های انبار کردن : ۸۰
ظروف : ۸۰
روی هم چیدن : ۸۰
انبار قطعات (تعمیرات و مواد اولیه) ۸۱
محل عبور در انبارها : ۸۲
محل استقرار ادارات و دفاتر. ۸۳
نوع فضی اداره یا دفتر. ۸۴
فضای میزها ۸۴
جریان کار در دفاتر. ۸۵
توالتها و رختکنها ۸۵
دیوار و پنجره ۸۶
کف کارخانه. ۸۸
چشم انداز : ۹۱
فصل سوم ۹۲
۱ ) سیستم مدیریت کیفیت : ۹۲
۲ ) تعریف خدمات : ۹۳
عوامل موثر. ۹۴
وضعیت بازار : ۹۴
نتیجه گیری و ارائه راهکارها ۹۴
اختلافات ناشی از روابط صنعتی. ۹۶
تعریف روابط صنعتی. ۹۸
مرحله سازش.. ۹۸
تعریف مشارکت.. ۱۰۰
فواید مشارکت.. ۱۰۱
روشهای مشارکت کارکنان. ۱۰۲
تعریف آموزش.. ۱۰۲
انواع اعتصاب.. ۱۰۳
علل اعتصاب.. ۱۰۳
وزن گونی ها ۱۰۶
ظرفیت انبار. ۱۰۶
ارگونومی کاربردی.. ۱۰۶
ارگونومی چیست ؟. ۱۰۶
اهمیت اجتماعی ارگونومی. ۱۰۷
استرس شغلی. ۱۰۹
امنیت.. ۱۱۰
محافظت در برابر حوادث.. ۱۱۱
مواد مورد توجه در طراحی پروسه کار. ۱۱۲
کار جسمانی و فشار گرمایی. ۱۱۵
مقدمه
گلوکز ماده ای شبیه عسل می باشد و یک ماده ی میانی برای محصولات دیگر کارخانجات مختلف محسوب می شود که شرکت آرین گلوکز، این ماده میانی یعنی گلوکز خود را به شرکت حلوا شکری عقاب پخش مواد غذایی بیژن (اروم آدا)، کارخانجات شکلات مه لقا، مینو و ... می فروشد که این گلوکز در این کارخانه ها با دیگر مواد ترکیب می شود و محصول نهایی کارخانه های دیگر می شود.
تاریخچه
تولید شربت گلوکز از نشاسته به روش هیدرولیز اسیدی، بیش از نیم قرن است که در مقیاس صنعتی در دنیا رواج دارد. در کشور ما نیز تولید صنعتی این ماده غذایی حدوداً از سال 1345 آغاز گردیده است. در طی این مدت به یاری تحقیقات وسیع کاربردی در این زمینه و تجربیات حاصل از تولید، روش تولید تکمیل تر و کیفیت محصول بهبود قابل ملاحظه ای یافته است، به طوریکه می توان گفت در روش هیدرولیز اسیدی نشاسته زوایای تاریکی وجود ندارد و آنچه تا به حال مانع از طراحی و ساخت کارخانه در ایران گردیده مسائل عدم شناخت فرایند و به اصطلاح دانش فنی تولید نبوده، بلکه مسئله اصلی طراحی ماشین و ماشین سازی بوده است. خوشبختانه سازمان منابع ملی ایران با درک صحیح مسئله و با توجه به قابلیتها و استعدادهای موجود کشور در این زمینه قدم اول را برداشته و تدوین دانش فنی و طراحی یک واحد تولید شربت گلوکز از نشانه را به مهندسین مشاور داخلی واگذار نموده است.
این قدم هرچه به دنبال بیاورد با ارزش و قابل ستایش خواهد بود. گزارش حاضر مروری است بر شناخت دانش نظری و روند تکمیل هیدرولیز اسیدی نشاسته که به عنوان مدل مطالعات مهندسی طرح ارائه می گردد در خاتمه جا دارد از مسئولین محترم کارخانجات نشاسته گلوکز ایران و کارخانجات گلوکزان به جهت همکاری ذیقیمت ایشان در این راستا تشکر نمود.
محصول چیست ؟
معمولاً نیازهای بشر، اولین انگیزه هایی هستند که ارائه یا ساخت محصولی را میسر می سازد. این انگیزه ها گای باعث می شوند که سازمانهای مختلف برای سودآوری، بقا و رقابت، وادار به انجام دادن فعالیتهایی شوند که در آخر تولید محصول منتهی می شود.
آنچه که از یک رشته فعالیتهای مداوم یک سیستم تولیدی حاصل می شود، محصول می نامیم که سازمانها یا واکنشی تولیدی به سبب آنها به وجود آمده است.
محصول می تواند یا به صورت یک جسم فیزیکی قابل لمس به نام قطعه، ماشین یا غیره باشد، یا به صورت خدماتی به استفاده کنندگان عرضه شود.
«کوستاس ان در ویتیوتیس » تفاوت بین ارائه خدمت و محصول را براساس چندین نکته بیان کرده است. از جمله اینکه، ارائه خدمات می تواند برای برآورد نیازهای بشر و به منظور دستیابی به مقاصد بخصوصی مثل بهداشت، محافظت و غیره صورت گیرد.
درباره تفاوتهای خدمات و محصولات می توان به نکات زیر هم اشاره کرد :
1 ) خدمات معمولاً باید در ارتباط با مردم و استفاده کنندگان آنها باشد. این خدمات به طور کلی در هنگام ارائه مورد استفاده قرار می گیرند؛ مانند حمل و نقل، بهداشت، بیمارستانها و ...
2 ) نحوه توزیع و ارائه خدمات، دارای مشکلات و مسائل خاصی است از جمله اینکه قابل ذخیره نیستند و اگر در هنگام ارائه، استفاده نشوند از بین می روند، مانند تختهای خالی بیمارستانها، صندلی های خالی قطارها و ...
3 ) خدمات هم مانند محصولات، با تغییر در مقدار تقاضا تغییر می کند. این تغییرات می تواند فصلی، ماهانه و یا حتی بخشی باشد.