کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود توصیف حلقات 15 ص

اختصاصی از کوشا فایل دانلود توصیف حلقات 15 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  Image result for word doc 

 

 

 

 

 قسمتی از محتوای متن Word 

 

تعداد صفحات : 19 صفحه

توصیف حلقات شهید صدر حلقه اولی استاد راهنما: حاج آقا ناصری پایه: چهارم تهیه و تنظیم: ابراهیم معصومی و سید محمد هادی هاشمیان سال 1388 توصیف حلقات شهید صدر حلقه اولی تهیه و تنظیم: ابراهیم معصومی و سید محمد هادی هاشمیان چکیده مطالب آن مطلبی که درصددبیان آن بودیم روشنی ودرستی جمله است به گونه‌ای که مطلب کتاب هنگام درس بیش از این مقدار صحیح نیست.
درست است که برای یک طلبه تیزهوش در برخی حالات این امکان باشد که حلقه اول را به طور سریع‌ نزد استاد فراگیرد یا خود به تنهایی آن را مطالعه کند و فقط در بعضی از موارد برای رفع اشکال به استاد مراجعه کند ولی این امر جزء موارداستثناء است و فرض ما به طور کلی بر این است که هر 3 حلقه از کتاب حلقات در نزد استاد درس گرفته شود تا مطالب عمیق و دقیق برای طلبه تفهیم شود.
فهرست مطالب عنوان صفحه مقدمه 1 در مورد مولف 2 استفاده مفید شهید از وقت 3 ویژگیهای شهید صدر در اصول 3 خصوصیات مرحله چهارم 4 ویژگی‌ حلقات نسبت به سایر کتب اصولی 5 مزیتها و نیازهای کتاب اصول فقه مرحوم مظفر 6 اقدامات شهید در مقابل وضع اصولی و تحریر کتاب حلقات 7 هدف از تحریر کتاب 9 منابع 10 مقدمه علم اصول از کاربردی‌ترین علوم در بین علوم است که بوسیله آن فرد قادر به استخراج احکام از مصادر آنها می‌شود.
بررسی‌های علمی مربوط به علم اصول بر اساس برنامه درسی حوزه‌های علمیه در دو مرحله گذرانده می‌شود.
مرحله مقدماتی و مرحله عالی که خارج گفته می‌شود در کلیه حوزه‌های علمیه مرسوم است تعدادی کتاب به عنوان کتب سطح و برخی به عنوان کتب خارج مورد استفاده قرار می‌گیرد.
حقیقت آن است که کتابهای موردنظر که تدریس می‌شوند مقام علمی خود را دارند و در جای خود درخور ستایش هستند.
البته این همه مانع از آن نیست که راه تلاش برای تغییر و بهبهود و کتب درسی را مسدود کنیم و حال آنکه برای این کار می‌توان توجیهی داشت و می‌توان کتابهای درسی دیگری را که در رشد و پیشرفت طلبه و فراهم آوردن آمادگی او برای مرحله عالی کار‌آیی علمی بیشتری دارند مورد استفاده قرار دارد.
در مورد مولف استاد شهید سید محمد باقر صدر در 25 ذی‌القعده در کاظمین متولد شد و بعد از وفات پدرش تحت سرپرستی‌ مادر و برادرش سید اسماعیل صدر درآمد و از کودکی آثار نبوغ و هوش عجیب او نمایان بود.
در رساله مرحوم عبدالغنی اردبیلی آمده است: در یازده سالگی منطق خواند و رساله‌ای در منطق به همراه اشکالاتی بر برخی ازکتب منطقی نگاشت در دوازده سالگی معالم‌الاصول را نزد برادر بزرگش خواند ودر ضمن ایرادهایی به معالم وارد کرد که در کفایه آمده بود.
بیشتر دروس سطح را بدون استاد به پایان برد.
در سال 1365 قمری از کاظمین به نجف هجرت کرد و در حلقه درس آیت‌الله شیخ محمد رضا آل یاسین و سید ابوالقاسم خویی حضور پیدا کرد.
این در حالی بود که او دوازده سال داشت و در کنارش شخصیتهای علمی بزرگی در درس حاضر می‌شدند.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده به صورت نمونه

ولی در فایل دانلودی بعد پرداخت، آنی فایل را دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود توصیف حلقات 15 ص

دانلود تکلیف شب

اختصاصی از کوشا فایل دانلود تکلیف شب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  Image result for word doc 

 

 

 

 

 قسمتی از محتوای متن Word 

 

تعداد صفحات : 37 صفحه

فهرست مطالب مقدمه بیان مسأله تکلیف شب اهمیت و ضرورت تحقیق اهداف پژوهش متغیرهای پژوهش متغیر مستقل متغیر تابع (وابسته) متغیر تعدیل گر تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها تکلیف شب تعریف مفهومی تعریف عملیاتی تکلیف به روش سنتی تکلیف به روش فعال پیشرفت تحصیلی تعریف مفهومی فرضیه های تحقیق قوانین یادگیری از نظر روانشناسان قانون آمادگی قانون نتیجه یا اثر قانون تمرین و تکرار تاثیر تکلیف در یادگیری آیا تکلیف شب یک ضرورت تربیتی است تمرین شرکت فعال رشد تخصصی روابط متقابل شاگرد با والدین خط مشی مقررات روابط عمومی تنبیه ملاک های تعیین تکلیف تناسب نوع تکلیف با نوع درس جایگاه تکلیف تصحیح تکالیف تشریح اهداف تکلیف فواید و مضرات تکلیف اهداف تکلیف نتیجه گیری منابع و مآخذ مقدمه: تکلیف همواره به عنوان یکی از عوامل مهم در تحقق یادگیری مطرح بوده و در هر دوره متناسب با برداشتی که از یادگیری وجود داشته، شکل و نوع تکلیف نیز متفاوت بوده است.
شاید در گذشته اگر دانش آموزی صرفاً موفق به محفوظاتی در ذهن خویش می شد، تصور می رفت که یادگیری در او تحقق یافته است.
اما امروزه، با تعریفی که از یادگیری می شود توقع اهدافی فراتر از آن وجود دارد.
یکی از متغیرهای رایج در مورد یادگیری به شرح زیر است: «یادگیری تغییری است که در توانایی انسان ایجاد می شود و برای مدتی باقی می ماند و نمی توان آن را به سادگی به فرآیندهای رشد کسب شده نسبت داد.
» به همین دلیل از تکالیف خانه به عنوان تمرین جهت یادگیری و توانایی استفاده می گردد و تکلیف خانه به آن دسته از فعالیت های درسی اطلاق می شود که در یادگیری های کلاسی جهت انجام دادن در خارج از کلاس درس و مدرسه برای دانش آموزان تعیین می شود.
تاکنون صدها تحقیق در مورد تکلیف خانه و نقش آن در موفقیت های تحصیلی انجام شده است.
برای نمونه قدمت این تحقیقات به نود سال پیش می رسد و آنها در مجموع تکلیف را جزء جدایی ناپذیر یادگیری می دانند.
مطالعات نظرات معلمین، محصلین و والدین متخصصین در سالهای اخیر نشان می دهد که همگی معتقدند که تکلیف شب دانش آموزان را در کسب نمرات بهتر یاری می‌نماید.
از جمله متخصصینی که انجام تکالیف درسی را مفید می داند دکتر علی اکبر سیف می باشد وی در مورد اهمیت و نقش تکلیف در تحقق یادگیری معتقد است: «بخش عهده یادگیری باید در کلاس انجام گیرد و فعالیت های خارج از مدرسه باید مکمل یادگیری و فعالیت های مدرسه باشد.
در شرایطی، توضیحاتی که در کلاس داده می شود برای یادگیری بعضی از دانش آموزان کفایت می کند، اما برای بعضی دیگر ممکن است چنین نباشد و لذا به تمرین ومرور بیشتری نیاز داشته باشند، در این صورت می توان با تعیین تکالیفی مناسب با نیاز هر دانش آموز او را در این امر یاری کرد» (سیف، 1374) تکلیف شب از وظایفی است که از تاسیس مدارس همگانی عمدتاً به منظور تکمیل آموزش مدرسه و گاه به عنوان وسیله ای در دستیابی به اهداف دیگر آموزش و پروش مانند عادت به کار مستقل، رشد، مسئولیت، عادت به مطالعه برای دانش آموزان در کشورها معمول بوده است.
امروزه با توجه به تحولات جوامع با پیدایش نظریه‌های تربیتی و وجود رسانه‌هایی که اوقات فراغت دانش اموزان را به خود اختصاص می دهد، ضرورت تکلیف شب در بسیاری از کشورها مورد سوال قرار گرفته و راههای دیگری برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در خانه تدبیر می گردد.
در بعضی از جوامع از جمله در ایران- تکلیف شب هنوز جایگاهی سنتی و ارزشی خود را حفظ نموده است و از آن جا که گروه های مختلفی درگیر آن می باشند، این مسئله هنوز به عنوان یک موضوع روز مطرح بوده و طیف وسیعی از افکار و عقاید مختلف و گاه متضادی را در بر می گیرد.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

 

متن کامل را می توانید دانلود نمائید چون فقط تکه هایی از متن در این صفحه درج شده به صورت نمونه

ولی در فایل دانلودی بعد پرداخت، آنی فایل را دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تکلیف شب

دانلود پاورپوینت ره توشه های جاده خوشبختی (رفتار با همسر)

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت ره توشه های جاده خوشبختی (رفتار با همسر) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت ره توشه های جاده خوشبختی (رفتار با همسر)


دانلود پاورپوینت ره توشه های جاده خوشبختی (رفتار با همسر)

مهربان و خوش رفتار باشیم :

همسر مان را جزیی از وجود خودمان بدانیم، محسناتش را بازگو کنیم. برایش خوبی بخواهیم و در راه کمک به همسرمان تلاش خود را به کار ببندیم. با مهربانی می توانیم مالک قلب همسرمان باشیم و رابطه گرم و صمیمی با او برقرار سازیم.

 رسول اکرم (ص) فرمودند:

 شایسته ترین مردم از نظر ایمان، خوش رفتارترین و مهربانترین آنان با خانواده اش است و من خوش رفتارترین شما با خانواده ام هستم.

وسائل الشیعه ج 8 ص 507

 گذشت و عفو داشته باشیم

 گذشت و عفو عنصر اصلی استمرار و استحکام پیوند زناشویی از سوی هر یک از زوجهاست. اگر همسرمان خطا کرد و احساس کردیم پشیمان شده از صمیم قلب او را ببخشیم و موضوع را دنبال نکنیم. نخواهیم خطا کار بودن شریک زندگیمان را به اثبات رسانده و او را محکوم کنیم.

رسول اکرم (ص) فرمودند:

کسی که از لغزش مسلمانی بگذرد، خداوند در قیامت از لغزش او خواهد گذشت.

با همسرمان صمیمی باشیم:

 احساساتمان را صادقانه بیان کنیم و به او بگوییم ”دوستت دارم“

امام صادق (ع) فرمودند:

 هرگاه کسی را دوست داشتی به او بگو زیرا

این اظهار دوستی، عشق و علاقه ی شما را

نسبت به هم افزون تر و مستحکم تر می کند.

پیامبر(ص) فرمودند:

این سخن مرد به زن که دوستت دارم، هرگز از قلب او محو نخواهد شد.

وسائل الشیعه ج14 ص10

صبور باشیم:

 صبر کلیدی است که بسیاری قفل ها را می گشاید. با صبر کردن مشکلات بهتر حل می شود و صابران نزد خداوند جایگاه والایی دارند. اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمی دانیم بهتر است با حوصله و تامل و در شرایط مناسب او را از چگونگی رفتارش آگاه کنیم.

 امام علی (ع) فرمودند:

 صبر پیروزی است و نا شکیبایی خطر ساز است.

 غررودرر ج 1 ص606

 ونیز فرمودند: صبر کلید رسیدن است و

کامیابی سرانجام کسی است که صبر می کند.

به شخصیت همسرمان احترام بگذاریم  :

 حرمت همسرمان را نزد خانواده و دوستان و... حفظ کنیم و همواره احترام او را مراعات کنیم. این امر باعث می شود که دیگران نیز به وی احترام بگذارند.

 امام علی (ع) فرمودند:

  گفتارتان را با همسرتان نیکو کنید تا آنان نیز فعل و کردار خود را نیکو نمایند.   

به خانواده همسر خود احترام بگذاریم :

 یکی از مصادیق احترام به همسر این است که به خانواده اش نیز احترام بگذاریم. با خانواده او چنان رفتار کنیم که انتظار داریم آنگونه با ما رفتار کنند. فراموش نکنیم اولین پایگاه عاطفی همسرمان خانواده او هستند همانطور که برای ما نیز چنین بوده است . احترام به همسر و خواسته هایش شامل روابط با خانواده او نیز می باشد و احترام گذاشتن به خانواده او باعث احترام دیدن خانواده خود ماست.

 امام علی(ع) فرمودند:

 به زیبایی و نیکی سخن بگویید تا به زیبایی

و نیکی پاسخ آن را بشنوید.

با یکدیگر مشورت کنیم   :

 هریک از همسران حق دارند در تصمیم گیریها نظر و پیشنهاد خود را بیان کنند. با مشورت کردن راه رسیدن به زندگی مطلوب مطمئن تر و کوتاه تر می شود. افزایش دلگرمی همسرمان به زندگی و مشارکت او در تصمیم گیری موجب همراهی بیشتر او در انجام تصمیمات خواهد شد. پس در تصمیم گیریها و حل مسایل   زندگی از تجربیات و نظرات همسرمان   بهره گیریم وباهم مشورت کنیم.

امام علی (ع) فرمودند:

 قبل از تصمیم مشورت نما و

 پیش از اقدام در کار فکر کن.

 غرروردرر، ص 182

 راستگو باشیم:

 صداقت و راستی از بهترین سرمایه های زندگی مشترک   است. هرگز نباید به دروغ و  نیرنگ متوسل شویم. حتی اگر   حقیقت به ظاهر به نفع ما نباشد. فراموش نکنیم که دروغ   پایه های زندگی را سست می کند. در پی اعتماد متقابل، صمیمیتی ایجاد می شود که با اتکا به آن بسیاری از دشواری های زندگی، سهل و قابل حل می شود.

پیامبر (ص) فرمودند:

 کسانی که در سخن راستگو تر و در ادای امانت مواظبتر و در عهد و پیمان با وفاتر و در اخلاق نیکوتر و با مردم گرم تر هستند، در قیامت به من از همه نزدیکترند.

 تاریخ یعقوبی، جلد 2 ص 60

مقابله به مثل نکنیم:

   خشونت را با خشونت پاسخ ندهیم از رفتارهای تلافی جویانه با همسرمان بپرهیزیم و سعی کنیم به جای مقابله به مثل رفتار مناسب را به او یادآوری کنیم. بهترین راه پشت سر گذاشتن دعواها، ابراز محبت است. با محبت خارها گل می شود.
امام علی(ع) فرمودند:
زشت ترین عیبها کم گذشتی ازلغزش مردم
و بزرگترین گناهان شتاب در انتقام است.
 غرر و درر ص537

قدرشناس باشیم:

 از همسرمان به خاطر انجام وظایف، مسئولیتها و همکاریهایش قدردانی کنیم و آنقدر از او توقع داشته باشیم که بتواند به انتظارات ما پاسخ دهد.

امام حسین (ع) فرمودند:

 از کسی که به تو احسان نمود سپاسگزاری کن و به کسی که از تو سپاسگزاری نمود احسان نما، زیرا اگر نعمت را سپاس گزاری، پایدار شود و اگر ناسپاسیش کنی دوام نیاید.

 اصول کافی، جلد 2 ص 94

 شامل 33 اسلاید powerpoint           


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت ره توشه های جاده خوشبختی (رفتار با همسر)

دانلود وحی وانگاره

اختصاصی از کوشا فایل دانلود وحی وانگاره دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فرمت فایل:  ورد ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

 

 قسمتی از محتوای متن

 

تعداد صفحات : 16 صفحه

وحی وانگاره‌های نو(2)  متن زیر قسمت پایانی سخنرانی دکتر قائمی‌نیا در دانشگاه تهران است.
مؤلف کتاب «وحی و افعال گفتاری» در این قسمت به پرسش‌های دانشجویان پیرامون سرشت وحی و تجربه عرفانی و وحیانی پاسخ داده‌اند.
با انجام دادن ریاضت‌هایی که بودا انجام داده است درواقع یک نوع تجربه بودایی را به دست می‌آورد.
تجربه دینی آن حالات دینی است که انسان‌ها دارند.
منتها چرا اسم این را تجربه گذاشته‌اند؟
در واقع این برمی‌گردد به دورانی که این اصطلاح به کار رفت، تغییر و تحولاتی که در این علوم جدید رخ داده بود مورد بحث اصلی فلاسفه بود.

در دوره جدید، مهم‌ترین تغییر و تحولی که در علوم تجربی رخ داد پیدایش مکانیک نیوتنی است.
لذا فلاسفه از این بحث می‌کردند که چه سری در مکانیک نیوتن نهفته است که این قدر موفق بوده است.
تحلیلی که فلاسفه علم در ابتدا از موفقیت نیوتن داشتند این بود که نیوتن دو کار انجام داد: کار اول این بود که تجربه دقیقی را– افتادن سیب – اندازه‌گیری و ثبت کرد.
کار دومی که نیوتن انجام داد این بود که تئوری‌های علمی ارائه داد و تئوریهای علمی خودش را دقیقاً بر آن تجارب علمیش مبتنی کرد.
این تحلیلی بود که فلاسفه علم اولیه، یعنی آن فلاسفه علمی قرن شانزدهم، هفدهم از توفیق نیوتن و پیشرفت مکانیک نیوتن داشتند.
لذا اینها گفتند شما اگر می‌خواهید در بقیه زمینه‌ها پیشرفت و توفیق داشته باشید باید در آنجا هم یک چیزی موازی با مشاهده و تجربه علمی پیدا کنید و آن تئوریها را بر مشاهدتان مبتنی کنید.
آن چیزی که متکلمان دوره جدید مثل شلایر ماخر در باب دین پیدا کردند، حالات درونی است، دقیقاً موازی آن مشاهده و تجربه علمی است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود وحی وانگاره

پاورپوینت درباره آشنایی با پدیکلوزیس

اختصاصی از کوشا فایل پاورپوینت درباره آشنایی با پدیکلوزیس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت درباره آشنایی با پدیکلوزیس


پاورپوینت درباره آشنایی با پدیکلوزیس

فرمت فایل : power point  (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید  : 32 اسلاید

 

 

 

 

اپیدمیولوژی

§شپش انگل اجباری،خارجی وخونخوارجامعه انسانی که ازدیر بازشناخته شده میباشدبطوریکه درمتون بسیار قدیم پزشکی جهان آورده شده است.
§این انگل می تواند ناقل تعدادی از بیماریها شامل تیفوس ،تب راجعه و.... باشد.
§کاهش آلودگی به شپش ،به بالابردن سطح آگاهیهای جامعه- بهبود وضعیت بهداشتی ،اقتصادی ،اجتماعی - ارتقاء رفتارهای بهداشتی وتشخیص ودرمان به موقع بستگی دارد.
§شپش به جامعه یاطبقه اجتماعی خاصی بستگی ندارد.
 
 
مشخصات کلی
§شپش حشره ایی است کوچک ،بدون بال وخونخوار
§رشک همان تخم شپش است (بیضی شکل وسفید رنگ به اندازه ته سنجاق )
§سه نوع شپش درجوامع انسانی وجود داردکه عبارتند از:                                     

1)شپش سر

2)شپش تن

3)شپش عانه

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره آشنایی با پدیکلوزیس