کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق و بررسی در مورد طرز کار موتور اتومبیل

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق و بررسی در مورد طرز کار موتور اتومبیل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 12

 

طرز کار موتور اتومبیل

 

 

احتراق داخلی موتورهای بنزینی بدون وقفه ادامه مییابد با مخلوط هوا و بنزین.مخلوط ایده آل تشکیل یافته از 14.7 قسمت از هوا و 1 قسمت بنزین(از نظر وزن).از آنجائیکه وزن بنزین از هوا زیادتر است پس ما درباره ی مقدار زیادی هوا و تکه ای ریز از بنزین صحبت میکنیم.

1 قسمت از بنزین که به صورت کامل در 14.7 قسمت از هوا تبخیر شده باشد مقدار شگرفی انرژی هنگام احتراق درون موتور ایجاد می کند.

چگونه موتورهای پیشرفته از آن انرژی برای به حرکت در آوردن چرخها استفاده می کنند:

هوا وارد موتور شده و پس از عبور از فیلتر هوا تا صفحه ی تنظیم کننده ی کنترل بنزین پیش می رود. شما به وسیله ی پدال گاز میزان هوای ورودی به موتور را از طریق دریچه ورود هوا کنترل میکنید. سپس آن در میان مانیفولدهای هر سیلندر توزیع می شود. در بعضی نقاط بعد از ..... هوا که بستگی به موتور دارد سوخت به جریان هوا از طریق سیستم تزریق سوخت یا در خودروهای قدیمی کاربراتور اضافه میشود. اکثر موتورهای خودروهای امروزی چهار زمانه هستند به جز موتورهای دیزلی و چرخشی که در این مقوله نیستند.

انواع موتور

چندین گونه موتور که بر اساس تعداد سیلندر و چگونگی قرارگیری آنها شناسائی می شوند.موتورها از 3 تا 12 سیلندر که در بلوک موتور با چندین پیکر بندی مرتب شده اند هستند.محبوبترین این موتورها در زیر به نمایش در آمده است:

در موتورهای خطی سیلندرها به صورت ردیفی قرار میگیرند موتورهای 3و4و5و6 سیلندر بطور عادی از این چیدمان استفاده می کنند.

در آرایش موتورهای V از دو ردیف سیلندر کنار هم استفاده می شود و بطور عادی در موتورهایی با پیکربندی V-6و V-8 و V-10 و V-12 استفاده می شود.

در موتورهای صاف از دو ردیف سیلندر در مقابل هم استفاده می شود و از مقبولیت کمتری نسبت به طراحی های قبلی برخوردار است.

موتورهای 4 و 6 سیلندر صاف در مدلهایی از سوبارو و پورشه استفاده شده استهمچنین از این آرایش در فولکس BEETLES با 4 سیلندر و برخی گونه های 12 سیلندر فراری استفاده شده است.

هر سیلندر دارای یک پیستون است که درون آن به بالا و پائین حرکت می کند.تمامی پیستون ها در موتور به وسیله ی یک دسته پیستون انفرادی به میل لنگ متصل هستند.میل لنگ در زیر سیلندر ها و در راستای موتور قرار گرفته است

در موتورهای V در پائین موتور و در موتورهای صاف در بین ردیف های سیلندر ها قرار گرفته است.

وقتی پستون ها بالا و پائین می روند میل لنگ را می چرخانند دقیقا مثل پاهای شما که با بالا و پائین رفتن پدال دوچرخه را می چرخانند.

سر سیلندر به صورت عمودی در بالای هر ردیف سیلندر برای آب بندی و مهر و موم کردن آنها و برای سوخت رسانی و ایجاد مکانی برای آن قرار گرفته .

هر سرسیلندر حداقل دارای یک سوپاپ مکش و یک سوپاپ دود است که شرایط ورود مخلوط سوخت و هوا به سیلندر و خروج گازهای ناشی از سوخت را از سیلندر فراهم میکنند.اکثر موتورها دارای 2 سوپاپ برای هر سیلندر هستند یکی سوپاپ گاز و دیگری سوپاپ دود.برخی موتورهای جدید از چندین مدخل ورودی و خروجی برای افزایش قدرت و راندمان خودرو استفاده می کنند.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد طرز کار موتور اتومبیل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.