مقالات علمی پژوهشی چاپ شده با فرمت pdf صفحات 18
چکیده : این در دنیای کنونی کیفیت ارائه خدمات ارتباطی با ارزش ترین موضوع در صنعت مخابرات به شمار میرود به
طوری که سنجش آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده است و از طرفی رضایت شغلی، بر بسیاری از متغیرهای سازمانی،
تاثیر می گذارد. لذا محقق در این تحقیق در صدد پاسخگویی به این سوال است که چه ارتباطی بین رضایت شغلی و
مدیریت کیفیت فراگیر در شرکت مخابرات آذرباییجان غربی وجود دارد؟جامعه مورد مطالعه ما را کارکنان ستادی شرکت
مخابرات استان اذرباییجان غربی به تعداد 115 نفر تشکیل می دهند.هدف تحقیق کاربردی و از روش توصیفی پیمایشی
تحلیلی استفاده شده است. در این تحقیق از دو نمونه پرسشنامه برای اندازه گیری متغیرهای تحقیق )رضایت شغلی به
عنوان متغیر مستقل و مدیریت کیفیت فراگیر به عنوان متغیر وابسته( بهره گرفته شده و پایایی پرسشنامه نیز با شیوه
آلفای کرونباخ بوسیله نرم افزار SPSS محاسبه گردیده 0.87 میباشد.نتایج تحقیق نشان میدهد که رضایت شغلی در
شرکت مخابرات آذربایجان غربی در حد متوسط میباشد. همچنین نتایج بیانگر این موضوع میباشد که سازمان مذکور
شروع به یادگیری برنامه کیفیت و بهره وری نموده است. در نهایت مشخص گردید که شرکت مخابرات آذرباییجان غربی با
توجه به رضایت شغلی متوسط کارکنان آن و اهمیت مدیریت کیفیت در این سازمان و ارتباط این دو متغیر با همدیگر می
بایستی تدابیر لازم را جهت افزایش رضایت شغلی کارکنان اتخاذ نماید.
کلید واژه رضایت شغلی، مدیریت کیفیت فراگیر، بهره وری
بررسی ارتباط بین میزان رضایت شغلی کارکنان با مدیریت کیفیت فراگیر در شرکت مخابرات استان آذربایجان غربی