فرمت فایل : word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:9
چکیده لاتین مقاله :
Too many books and articles about algebra suggest that this is a highly complicated subject, and cannot be mastered until a student has a good grasp of all the complex arithmetic rules, including long division and lengthy multiplication. I was rather horrified to find that the (American) curriculum course my sons have started using does not even begin algebra until the high school level.
Yet algebra at its simplest (pre-algebra, if you prefer) can easily be understood by a child of six who does not have the accuracy or concentration necessary for complex arithmetic. In the UK, where I come from, complex arithmetic is taught much later than it is in America, but simple algebra is introduced in the early years of school, in concrete forms that give young children the important concepts so that they do not become afraid of equations and unknown letters when, later on, they reach more complex algebra.
How can you introduce the concepts at home?
Find a large bowl of fruit. Or toy cars. Or lego bricks... whatever comes to hand. Count out two apples (or red cars, or long red bricks). Then count out another two of the same. How many are there? Obviously there are four apples (or cars or bricks).
Two apples plus two apples make four apples. You can draw a picture of this, to represent it visually. Draw an old-fashioned set of scales with two sides balancing. Put two groups of two apples on one side, and four apples on the other. Or - if your child understands basic arithmetic symbols - draw two little apples, and a 'plus' sign, and two more little apples, then an 'equals' sign, and four apples.
You have just introduced your child to the algebraic equation:
2a + 2a = 4a
چکیده ترجمه فارسی:
کتابها و مقالات زیادی درباره جبر پیشنهاد کردهاند که جبر یک موضوع خیلی پیچیدهای است و دانشآموزان نمیتواند ماهر شود تا وقتیکه یک دانشآموز یک جهش خوب از همه قواعد پیچیده ریاضی داشته باشد، شامل تقسیمهای طولانی و ضربهای مفصل. من نسبتاً ترسیده بودم برای فهمیدن اینکه (در آمریکا) پسران من دوره تحصیلات را شروع کردهاند با استفاده از اینکه هرگز جبر نداشته باشند تا سطح دبیرستان.
تا کنون جبر در سادهترین حالتش (جبر مقدماتی، اگر شما عرضه کنید) به راحتی و به سادگی میتواند فهمیده شود بوسیله یک بچه شش ساله که دقت یا تمرکز لازم را برای ریاضیات پیچیده ندارد. در عربستان، جائیکه من برگشتم، ریاضیات پیچیده مقداری دیرتر از آن در آمریکا آموزش داده میشود، اما جبر ساده معرفی میشود در اولین سالهای مدرسه، در قالبهای عینی که به بچههای کوچک مفاهیم مهم را میدهند. نتیجتاً آنها ترسانده نمیشوند از معادلات و موضوعات ناشناخته زمان، بعد از اینکه آنها در جبر پیچیده تلاش بیشتری کردند.
شما چگونه میتوانید مفاهیم را در خانه معرفی کنید؟
یک ظرف بزرگ میوه، یا ماشینهای اسباب بازی یا آجرهای لگو و … را پیدا کنید و هرآنچه که به دستتان میآید. دو سیب را بشمارید (با ماشینهای قرمز، یا آجرهای بلند قرمز) سپس دو سیب دیگر از همان سیبها را بشمارید. چه تعداد وجود دارد؟
معلوم است که چهارسیب وجود دارد. (یا ماشین یا آجر).
دو سیب به اضافه دو سیب، چهارسیب را ایجاد میکنند. شما میتوانید یک تصویری از این سیبها بکشید. برای ارائه واقعی آن. یک مجموعه از مد افتاده مقیاسها با دو طرف معادله را بکشید. دو گروه از دو سیب را در یک طرف قرار دهید. و چهار سیب را در طرف دیگر قرار دهید. یا اگر بچه شما علامات اصلی ریاضی را میفهمد. دو سیب کوچک بکشید، و یک علامت جمع. و دو سیب کوچکتر، بعد یک علامت مساوی، و چهار سیب.
شما اکنون معرفی کردهاید به فرزندتان معادله جبری زیر را: a4= a2 + a2