کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

طراحی سیستم ارائه نوبت جهت امور بانکی

اختصاصی از کوشا فایل طراحی سیستم ارائه نوبت جهت امور بانکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طراحی سیستم ارائه نوبت جهت امور بانکی


طراحی سیستم ارائه نوبت جهت امور بانکی

فایل بصورت ورد (قابل ویرایش) و در 35 صفحه می باشد.

دراین پروژه یک کلید برای مشتری قرار داردکه با هربار فشار دادن توسط مشتری ها شمارهی نمایشگر مشتری یک عدد افزایش می یابد ونوبت می دهد و هنگامی که به عدد نه رسید مجددا از شماره ی یک نوبت می دهد.همچنین سه کلید برای سه اپراتور های باجه های بانک که با هربار فشار دادن یکی از اپراتور های بانک شماره ی بعدی را در نمایشگر اپراتور مربوطه نمایش می دهد و به ترتیب نوبت مشتری ها را به سوی اپراتور مربوطه فرا می خواند.

 

 

 

چکیده : نحوه  کار دستگاه

کاربرد ..........................................................................................................................................1

مقدمه و تاریخچه........................................................................................................... ..1

فصل اول : میکرو پروسسورها........................................................................................ ..3

1-1 انواع میکروپرسسورها............................................................................................... ..4

2-1 الکترونیک در زندگی امروز..................................................................................... ..5

3-1 سیستمهای الکترونیکی............................................................................................. ..6

4-1 مدارهای خطی و مدارهای رقمی............................................................................... ..6

5-1 مختصری راجع به AVR........................................................................................ ..7

6-1 طراحی برای زبانهای C و BASIC......................................................................... ..8

7-1 خصوصیات ATMEGA16/ATMEGA16L..................................................... 9

1-7-1 خصوصیات جانبی.............................................................................................. 10

2-7-1 فیوز بیت های ATMEGA16........................................................................... 12

8-1 بررسی پورت های میکرو کنترلر................................................................................ 14

1-8-1 پورت B............................................................................................................ 14

2-8-1 پورت C............................................................................................................ 17

3-8-1 پورت D........................................................................................................... 18

9-1 مدار داخلی ATMEGA16................................................................................... 21

فصل دوم : سخت افزار................................................................................................. 22

1-2 طرز کار المان های مدار........................................................................................... 23

2-2 شماتیک ونحوه اتصالات قطعات.............................................................................. 25

3-2 تصویر مونتاژ شده مدار............................................................................................ 26

فصل سوم : نرم افزار....................................................................................................................27

1-3 برنامه..................................................................................................................... 28

2-3 شرح برنامه............................................................................................................. 31 

طرح پروتل مدار............................................................................................................. 35

ضمائم

فهرست منابع


دانلود با لینک مستقیم


بررسی ادبیات مثنوی

اختصاصی از کوشا فایل بررسی ادبیات مثنوی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی ادبیات مثنوی


بررسی ادبیات مثنوی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب    
   

مقدّمه                                   
          
زندگی نامه مولانا                    

آثارمولانا                             

تاثیرمثنوی مولانا درادبیات           
جهان ومیان دانشمندان     

بررسی ابیات                      

تعلیقات                           

مآخذ                              

بخشی از متن اصلی :

می‌خواهیم سخن درباره انسانی بگوییم که چه در دوره خود و چه بعد از زمان خود نابغه زمان است و باید گفت که از جرگه انسانهای عادی خارج است. انسان والایی که حکایت های دقیق عرفانی را آن‌چنان زیبا در ذائقه ما می ریزد که شهد آن روح ما را تازه می سازد. حکایت‌هایی که با داستانی به ظاهر ساده شروع می‌شود و مفاهیم بلند و عمیق عرفانی از آن نتیجه می شود انسانی که برای فهمیدن سخنان او باید اهل دل بود تا لطف سخنان او را احساس کرد ولی افسوس که ما خاکیان در بند این دنیای مجازی لطف سخنان او را در نمی یابیم و از دریای لطف معانی او که به کنایه ابراز می شود بی نصیبیم. اگر گاهی درک مفاهیم برای ما ثقیل می شود به خاطر آن است که جر جرار سخن مولانا را به عالمی فراتر از این عالم می کشاند.

دیگر در این قسمت مولانا سخن نمی گوید بلکه بارقه‌ای از لطف الهی‌است که بر زبان مولانا جاری می شود مولانا بعد از مدتی که دراین دریای لطف الهی غوطه‌ور است بار دیگر به خود می آید و مطلب را به صورتی زیبا ادامه می دهد.

در این جا باید بگوییم خداوند به همه انسان‌ها چشم لطف دارد و به اولیای خود نظری دیگر؛ به این معنا که با جرقه‌ای شمع وجود آنها را شعله ور می سازد طوری که خود می سوزند و دنیایی را روشن می کنند.

چون به سرچشمه این تحولات روحی نظری اندازیم این مطلب را بهتر درک می‌کنیم ما در این جا به صحت و سقم حکایتهایی که برای عارفان نقل شده است کاری نداریم. بلکه مفهوم آن مورد نظر است همچنان که خود مولانا گفته است.

ای برادر قصه چون پیمانه است                     

             معنی اندروی به سان دانه است

دانه معنی بگیرد مرد عقل                            

               ننگرد پیمانه را گرگشت نقل

                                                                                                            «مولوی»

نمونه‌هایی برای تفهیم مطلب ذکر می کنیم.

این فایل به همراه چکیده ، فهرست مطالب ، متن اصلی و منابع تحقیق با فرمت word در اختیار شما قرار می‌گیرد

تعداد صفحات : 222


دانلود با لینک مستقیم


طراحی وساخت مدار محافظ وسایل برقی

اختصاصی از کوشا فایل طراحی وساخت مدار محافظ وسایل برقی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طراحی وساخت مدار محافظ وسایل برقی


طراحی وساخت مدار محافظ وسایل برقی

 

فایل بصورت ورد (قابل ویرایش) و در 75 صفحه می باشد.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله حقوق انسان

اختصاصی از کوشا فایل مقاله حقوق انسان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله حقوق انسان


مقاله حقوق انسان

تعداد صفحات :18

 

 

 

 

 

 

 

 

منابع: روزنامه تفاهم و دکتر محمدرضا طاهری

قرآن و حقوق انسان

قرن و حقوق انسان

تاملی در مفهوم حق

حق در اصطلاح فقیهان

حق در اصطلاح حقوقدانان

حقوق قرن آمیزه ای امتیاز و تکلیف

انواع حقوق در قرآن

مشترکات قواعد حقوقی قرآن و سایر قواعد حققی

هدف حقوق از دیدگاههای گوناگون

مکتب حقوقی اصالت فرد

مبانی مکتب اصالت فرد

مبانی مکتب اصالت فرد

مکتب حقوقی اصالت اجتماع

مبانی مکتب اصالت اجتماع

هدف حقوق در قرآن

حقوق طبیعی انسان از مبانی حقوقی قرآن

حق حیات

حق مالکیت

حقوق طیعی معنوی انسان

قرآن و حقوق اجتماعی انسان

عدالت دومین مبانی حقوقی قرآن

عدالت معاوضی یا توزیمی

عدالت معاوضی

عدالت توزیعی

قرآن و حقوق انسان

عصر رنسانس عصر جداگانه ای علم و دین و تفکیک قلمرو های آن دو است. در این دوران بسیاری از دانشمندان و متخصصان غرب به ویژه آنان که برخورد نادرست ارباب کلیسا با نخبگان علمی ناخشنود بودند به نسبت سنجی میان علوم مختلف با دین پرداختند .

یکی از مسائلی که در این عصر مور توجه قرار گرفته ماسله حقوق انسان وعلم حقوق و نسبت آن با دین و گزاره های دینی بود .

عده ای ازحقوقدانان قلمرو دین محدود به مسایل آن جهاتی و آخریت انسانها بوده و نسبت به مسایل دنیوی و مشکلات و تابسمامانی های آن ساکت است. هلندی از حقوقدانان برجسته قرن هفدم در این براه می گوید:

سیطره دانش غربی از یک سو و بهره گیری شرقیان از دستاوردهای فربینده آنان از سوی دیگر و جبره خواری شرقیان بر سر سفره پر زرق آنان سبب شد تا باور جدایی دین از حقوق بشر در میان مسلمانان و به خصوص حقوقدانان مسامان نیز رسوخ یابد و گروهی معتقد شوند که اسلام هیچ سیستم و نظام حقوقی ندارد چرا که این حقوق آن اندازه ارزشمند و پر ار ج نیست تا خداوند در ان دخالت کند و اگر هم اسلام را دارای نظام حقوقی بدانیم چنین سیستمی بیش از آن که به نفع اسلام باشد به ضرر آن خواهد بود زیرا در این صورت باید بپذیریم دین اسلام در تمام اعمال فردی و اجتماعی دخالت می کند و آزادی و اختیار انسان را از میان می برد و این خود از ضعف دین اسلام حکایت دارد تا نه حقانیت و قوت آن.

در مقابل گروه دیگری از حقوقندانان اسلام را نظام حقوقی دانستند نظامی که با آزادی انسان سازگار استو ارزش آن را دارد که خداوند به بیان آن بپردازد.

این گروه معتقدند که دین کتابهای آسمانی و پیامبران نخستین نظامها و سیستمهای حقوقی را در جامعه بشری وضع کرده اند و قرآن به عنوان یقینی ترین منبع شناخت اسلام بر این امر تصریح کرده است:

کان الناس امه واحده فبعث الله النبیین میشرین و منذرین و انزل معهم الکتاب بالحق لیحکم بین الناس فیما اختلفو ا فیه بقره 213

افزون بر این در بسیاری از آیات از اهل ایمان خواسته شده است تا جز بر اساس احکام و قوانین و حقوق تعیین شده از سوی وحی حکم نرانند.

و من لم یحکم بمیا انزل الله فاولنک هم الفاسقون مائده 47

و من لم یحکم بما انزل الله فاونک هم الکافرون مائده 44

و من لم یحکم بما انزل الله فاولنک هم الظالمون مائده 45

در آیاتی از پیامبر خواسته شده بر اساس آیات قرآن حکم کند و اختلافات مردم را برطرف کند و از هوسهای دیگران به هنگام بیان حکم بپرهیزد.

تعبیر من لم یحکم در کار قضا و محاکمات حقوقی میان مردم دارد ولی آیه سوره مائده و تعبیر و ان الحکم بینهم می تواند صریح در امر قضا و حکم میان مردم باشد.

تاملی در مفهوم حق

پیش از آن که بخواهیم نظری درباره آرای یاد شده ارائه دهیم شایسته است تاملی در مفهوم حق داشته باشیم.

حق واژه ای عربی است و معادل آن در زبان فارسی هستی پایدار و ثبوت است یعنی هر چه از ثبات و پایداری برخوردار باشد

کلمه حق و مشتقات آن در قرآن کاربرد فراوان دارد الحق 194 بار حق 33 مرتبه حقا 17 مرتبه و حقه سه بار در قرآن به کار رفته است.

این واژه که به صورت مصدر اسم مصدر و صفت در آیات قرآن به کار رفته است .

در معانی بسیاری به کار رفته است که برخی از آنها عبارتند از.

قرآن از خرف 29، اسلام اسراء 81، عدل اعراف 81، توحید زخرف 86، صدق یونس 4 ، قرض بقره 282، دلیل حج 4.

برخی از مفاهیم حق در قرآن با اصطلاح بکار رفته از طرف حقوقدانان و فقیان هماهنگ و همخوان است مانند آیات:

و فی اموالهم حق للمسائل و المحروم ذاریات 19

و در اموال آنها حقی برای سائل و محروم است .

والذین فی اموالاهم حق معلوم للسائل و المحروم معارج 25- 24

و آنها که در اموالشان حق معلومی است برای تقاضا کننده و مرحوم .

فان کان الذی علیه الحق سفیها او ضعیفا بقره 282

و اگر کسی که حق بر ذمه اوست سفیه یا ضعیف است قلیمال الذی علیه الحق بقره 282

و آن کسی که حق بر عهده اوست باید املا کند.

آت ذلقربی حقه و المسکین و ابن السبیل روم 38

پس حق نزدیکان ومسکینان و در راه ماندگان را ادا کن.

حق در اصطلاح فقیهان

این واژه در کتابهای فقهی گاه مفهوم وسیعی دارد و تمام احکام وضعی و تکلیفی و تاسیسی و امضایی را در بر می گیرد و در مواردی نیز حق در برابر حکم قرار گرفته است.

مرحوم نائینی می نویسد: اگر مجهول شرعی به دنبال خود اضافه و سلطه نداشته باشد حکم است و نام گذاری آن به حق به لحاظ معنای لغوی آن است.

حق قدرتی است اعتباری و قراردادی که به موجب آن یک انسان بر مالی یا شخصی یا هر دو مسلط می گردد مانند عین مستاجره که مستاجر نسبت به یکی از اموال مخصوص موجر سلطنت دارد .

حق در اصطلاح حقوقدانان

برای حق در منابع حقوقی تعریفهای گوناگونی آمده است از ان جمله نویسنده کتاب مقدمه علم حقوق می نویسد:

حق امیتازی است که قواعد برای تنظیم روابط اشخاص به سود پاره ای از انان در برابر دیگران ایجاد می کند

در مقدمه همین کتاب نیز می خوانیم:

برای تنظیم روابط مردم و حفظ نظم و اجتماع حقوق برای هر کس امتیازهایی در برابر دیگران می شناسد و توان خاصی به او می بخشد این امتیاز و توانایی را حق می نامند که جمع آن حقوق است حقوق فردی نیز گفته می شود حق حیات حق مالکیت حق آزادی شغل و زوجیت به اعتبار همین معنی است که با عنوان حقوق بشر مورد حمایت قرار می گیرد.

یکی دیگر از حقوقدانان می نویسد:

حق اقتدار سلطه و امتیازی است که برای اشخاص یا شخص اعتبار شده و دیگران مکلف به رعایت آن می باشند مانند:

حق مالکیت حق زوجیت ابوت اکتشاف

نویسندگان کتاب حقوق اساسی به صورت تفصیلی و روشن تر حق را تعرف می کند:


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه حقوق از دریچه‌ی ایران باستان

اختصاصی از کوشا فایل پایان نامه حقوق از دریچه‌ی ایران باستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه حقوق از دریچه‌ی ایران باستان


پایان نامه حقوق از دریچه‌ی ایران باستان

تعداد صفحات :60

 

 

 

 

 

 

 

 

پیشگفتار

لو تعلق العلم باکناف السماء لنا له قوم من اهل فارس.[1]

اگر دانش به کناره‌های آسمان بیاویزد گروهی از مردم پارس آن‌را بدست آورند.

بی‌شک مطالعه‌ی پیشینیان در هر زمینه‌ای و دقت در احوالات آن‌ها نه تنها چشم‌اندازی از گذشته‌ی ما انسان‌ها را نمایان می‌سازد بلکه راهنمایی است که ما را به سوی بهتر شدن فرا می‌خواند.

من به عنوان شاگرد کوچک شما، دانشجوی ترم آخر رشته‌ی حقوق با گرایش خاصی که به تاریخ، به خصوص پیشینه‌ی کشورمان ایران دارم، این موضوع را جهت ارائه به استاد محترم خود، جناب آقای نعیمی برگزیدم و در حالی‌که سعی نموده‌ام آن‌را به وصف ایجاز و اختصار موصوف نمایم، تلاشی نیز در جهت برخورداری آن از تمامی ادوار نموده‌ام.

با اعتذار از کاستی‌ها و نقایص آن، امید است مورد توجه واقع شود. هم‌چنین با اغتنام از فرصت به دست آمده، از فرموده‌های روشنگر جناب آقای دکتر محمد یارارشدی استاد محترم دانشکده حقوق واحد تهران- مرکزی تشکر فراوان بعمل می‌آورم.

رؤیا حاجیلوئی- 1388


فهرست مطالب

پیشگفتار ...............................................................................................................

مقدمه.....................................................................................................................

فصل اول

حقوق در دولت‌ها

بخش اول- پیشدادیان...........................................................................................

الف- نامگذاری......................................................................................................

ب- قانون در این زمان.........................................................................................

بخش دوم- هخامنشیان.........................................................................................

الف- دادگاه‌های کیفری و اصول قضایی..............................................................

ب- توجه به عدالت................................................................................................

بخش سوم- اشکانیان...........................................................................................

الف- نظام کیفری دوران اشکانیان........................................................................

ب- تشکیلات نظام قضایی دوره اشکانی...............................................................

بخش چهارم- ساسانیان.......................................................................................

الف- قضاوت و اصول دادرسی در زمان ساسانیان............................................

ب- دادگاه‌های زمان ساسانیان.............................................................................

 

فصل دوم

حقوق در ادیان و متون باستانی

بخش اول- میترا....................................................................................................

بخش دوم- مزدسینا.............................................................................................

بخش سوم- ماتیکان هزار دادشان.......................................................................

فصل چهارم

حقوق و جایگاه زنان

بخش اول- حقوق عمومی زن...............................................................................

بخش دوم- ازدواج................................................................................................

فصل پنجم

تاریخچه‌ی سازمان قضاوتی ایران

بخش اول- سازمان قضاوتی ایران از دوره‌ی هخامنشیان تا دوره‌ی ساسانیان.

بخش دوم- سازمان قضاوتی ایران از دوره ساسانیان تا ظهور اسلام در ایران

فصل ششم

قوانین پیشین

بخش اول- قوانین پیش از بابلی‌ها........................................................................

بخش دوم- بابلی‌ها و مجموعه قوانین حمورابی...................................................

الف- شرح قانون...................................................................................................

ب- امتیاز مجموعه حمورابی.................................................................................

ج- قراردادها.........................................................................................................

د- بانک‌داری و حقوق دریایی...............................................................................

هـ- آیین دادرسی بابل..........................................................................................

و- روابط خانوادگی..............................................................................................

ی- اموال منقول و غیرمنقول................................................................................

ز- کیفر شگفت‌آور................................................................................................

ح- نخستین اعلام حقوق بشر................................................................................

بخش سوم- هیتا...................................................................................................

بخش چهارم- در پایان.........................................................................................


مقدمه

اگر چه در زمینه‌ی تاریخ حقوق، کتاب‌ها، جزوه‌ها و مقاله‌های فراوانی به قلم استادان و پژوهشگران به رشته‌ی تحریر درآمده و عرضه شده است اما زمانی تمامی این تلاش‌ها موجد نتیجه خواهد شد که با ملاحظه‌ی راستی‌ها، بدون توجه به زمان و مکان وقوع‌شان و بدون تعصبات بی‌مورد و البته با توجه به گذر زمان و وقوع تغییرات در تمامی سطوح، قواعد مذکور را اجرا کنیم و در مقابل، با ملاحظه‌ی کجی‌ها و نقطه‌های تاریک و عوامل فریب و تباهی مردم و کشف همان قواعد زشت در دنیای امروز خود، به اصلاح و حتی پاک نمودن برخی بایدها و نبایدها بپردازیم.

تاریخ هزاران داستان گفته و ناگفته در خود دارد، او هم‌چون کتابی است با میلیون‌ها صفحه که در گوشه‌ای به انتظار افرادی است که به سویش آیند و از گنجینه‌های پنهان در آن استفاده کنند. او کتابی است بسیار باارزش، برابر با عمر تمامی انسان‌های موجود در آن، برابر با دستاوردهای بی‌نظیر اندیشمندانه‌اش، اما تفاوت فاحش تاریخ با کتب دیگر این است که؛ هزینه‌ای که نویسندگان آن برای به رقم خوردنش پرداخت نموده‌اند بسیار بسیار گزاف‌تر از هزینه‌ای است که ما برای مطالعه‌ی آن می‌پردازیم. نویسندگان این کتاب عظیم، عمر، علم، جان و تمام زندگانی خویش را صرف آن کرده‌اند و چیزی در مقابل آن دریافت ننموده‌اند اما ما با مطالعه‌ی آن قادر خواهیم بود که از اشتباهاتشان عبرت بگیریم و هرگز، آزموده‌ها را نیازماییم. مانند این‌که از فاصله‌ای دور بر نقشی بنگریم و قوت‌ها و ضعف‌های آن‌را بشناسیم و در صدد رفع آن‌ها برآئیم.

چرا خود را از این موهبت محروم نماییم؟؟؟؟

در این متن، به وضع قانون و اجرای آن در دوره‌ی پیش از اسلام پرداخته‌ام، چرا که قانون و به طور کلی حقوق در کشور ما سه مرحله‌ی اصلی را پیموده است:

1- دوران پیش از اسلام 2- دوران اسلامی 3- دوران معاصر

«لاعلم لنا الا ما علمتنا انک انت العلیم الحکیم»[2]

«ما چیزی جز آن‌چه به ما تعلیم داده‌ای، نمی‌دانیم، تو دانا و حکیمی.»



[1] - حدیث نبوی به نقل از ابن‌خلدون.

[2] - سوره‌ی بقره- آیه‌ی 32.


دانلود با لینک مستقیم