کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

نحوه ارسال داده ها به شبکه

اختصاصی از کوشا فایل نحوه ارسال داده ها به شبکه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

نحوه ارسال داده ها به شبکه :

در این درس چه می آموزید؟

این درس مفاهیم بسته های اطلاعاتی را به عنوان اجزاء اصلی ارتباطات شبکه شرح داده و به شما یک دید کلی در مورد مطالب زیر می دهد:

ـ نقش و اهمیت بسته های اطلاعاتی در ارتباطات شبکه

ـ بخشهای اصلی یک بسته اطلاعاتی

ـ منشأ و آرایش بسته های اطلاعاتی

ـ نحوه ارسال و دریافت بسته های اطلاعاتی

ـ نحوه اتصال بسته های اطلاعاتی به یکدیگر جهت تکمیل ارسال داده ها

هدفها :

در پایان این درس شما می توانید:

ـ واژه بسته اطلاعاتی و وظیفه آن را تعریف کنید و اجزاء آن را نام ببرید.

ـ وظیفه و محتویات هر یک از اجزاء بسته اطلاعاتی شامل: هدر، داده ها و تریلر را شرح دهید.

ـ نحوه ارسال بسته های اطلاعاتی را در طول شبکه شرح دهید.

این درس حدود 35 دقیقه طول می کشد.

وظیفه بسته های اطلاعاتی در ارتباطات شبکه :

داده ها اغلب به صورت فایل های بزرگ هستند. اگر کامپیوتری در یک لحظه بسته اطلاعاتی بزرگی را در کابل قرار دهد، شبکه برای مدتی نمی تواند کار کند و به دو دلیل کند خواهد شد.

اول آنکه، کابل به دلیل ورود حجم زیادی از داده ها در آن به شدت اشغال می شود و برای مدتی امکان ارتباط غیرممکن خواهد شد.

دلیل دوم اینکه شبکه بلوک های بزرگ داده را به بسته های کوچکتر تقسیم می کند، بدین علت که اگر هنگام انتقافل اشکالی رخ داد، فقط یک بسته اطلاعاتی کوچک آسیب می بیند و تنها همان بسته باید دوباره ارسال شود نه تمام اطلاعات، به این ترتیب تصحیح خطا بسیار سریعتر و آسانتر انجام خواهد شد.

برای اینکه تعداد زیادی کاربر در آن واحد بتوانند داده ها را در شبکه براحتی و به سرعت ارسال کنند، داده ها باید به تکه های کوچک قابل مدیریت تقسیم شوند. به این تکه ها بسته اطلاعاتی یا قاب گفته می شود. هر چند واژه های بسته اطلاعاتی و قاب به جای یکدیگر به کار می روند، ولی بسته به نوع شبکه دارای تفاوتهایی نیز هستند. در این درس از واژه بسته اطلاعاتی استفاده می شود.

بسته های اطلاعاتی، واحدهای اصلی ارتباطات شبکه هستند. با تقسیم داده ها به بسته های اطلاعاتی، ارسال های مجزا سرعت می گیرند. بدین ترتیب هر یک از کامپیوترهای شبکه شانس بیشتری برای ارسال و دریافت داده ها خواهد داشت. بسته های اطلاعاتی در کامپیوتر مقصد (گیرنده) جمع آوری و به ترتیب سرهم می شوند تا به فرم اولیه داده ها بازگردند.

سیستم عامل کامپیوتر فرستنده هنگامی که داده ها را به بسته های اطلاعاتی تقسیم می کند، به هر بسته از داده ها یک سری اطلاعات کنترلی اضافه می نماید.

بدین ترتیب این امکان فراهم می گردد که:

ـ داده های اولیه به صورت تکه های کوچک ارسال شوند.

ـ داده ها در کامپیوتر گیرنده به ترتیب مناسب جمع آوری و سرهم شوند.

ـ داده ها بعد از گردآوری به منظور خطایابی، کنترل شوند.

ساختار بسته های اطلاعاتی :

بسته های اطلاعاتی می توانند شامل انواع داده ها به قرار زیر باشند:

ـ اطلاعاتی مانند پیغامها یا پرونده ها

ـ فرمانها و برخی از اطلاعات کنترلی کامپیوتر مانند درخواست سرویس

ـ کدهای کنترلی مانند کدهای تصحیح خطا که ارسال مجدد بسته بسته را خاطرنشان می سازند.

اجزاء بسته های اطلاعاتی :

به طور کلی بسته های اطلاعاتی دارای اجزاء معین زیر هستند:

ـ یک آدرس منبع که کامپیوتر فرستنده را مشخص می کند.

ـ داده ای که قرار است ارسال شود.

ـ یک آدرس مقصد که کامپیوتر گیرنده را مشخص می کند.

ـ دستوراتی که به اجزاء شبکه می گویند چگونه داده ها را عبور دهند.

ـ اطلاعاتی که به کامپیوتر گیرنده می گوید چگونه بسته های اطلاعاتی را گردآوری کند تا داده اولیه به طور کامل بازسازی شود.

ـ اطلاعات کنترل خطا که صحت داده های رسیده را تضمین می کند.

این اجزاء در 3 بخش گروه بندی می شوند: هدر، داده ها و تریلر.

هدر :

هدر هر بسته اطلاعاتی تشکیل شده است از:

ـ یک سیگنال هشدار دهنده برای اعلام اینکه بسته اطلاعاتی در حال ارسال است.

ـ آدرس مبدأ

ـ آدرس مقصد

ـ اطلاعات ساعت برای سنکرون کردن عمل ارسال

داده ها :

این بخش شامل همان داده هایی است که باید فرستاده شوند. بخش داده ها در بسته اطلاعاتی با توجه به نوع شبکه می تواند اندازه های مختلف داشته باشد. این بخش در اکثر شبکه ها دارای اندازه ای بین 512 بایت (0.5 k) تا 4 کیلوبایت است. از آنجا که اندازه اکثر داده های ارسالی بیش از k4 است، بنابراین داده ها باید به تکه های کوچکتری تقسیم شوند تا به صورت بسته های اطلاعاتی ارسال گردند. به عنوان مثال برای ارسال یک فایل بزرگ، آن فایل باید به بسته های اطلاعاتی متعددی تقسیم شود.

تریلر :

محتوای دقیق بخش تریلر به روش ارتباطی یا نوع پروتکل بستگی دارد. اما در اغلب اوقات این بخش شامل اطلاعات کمترل خطا به نام CRC می باشد. CRC عددی است که با یک محاسبة ریاضی روی بسته اطلاعاتی در مبدأ به دست می آید. این محاسبه بعد از رسیدن بسته اطلاعاتی به مقصد دوباره انجام می شود. اگر نتایج به دست آمده در مبدأ و مقصد یکسان باشند، بدین معناست که داده های درون بسته اطلاعاتی طی انتقال، صحت خود را حفظ کرده اند. بالعکس اگر این نتایج یکسان نباشند، بدین مفهوم است که داده ها طی انتقال تغییر کرده اند. در این حالت روتین CRC به کامپیوتر مبدأ می گوید که داده های موردنظر را دوباره ارسال کند.

بسته های اطلاعاتی در شبکه های مختلف دارای قالب بندی های متفاوت و بالطبع دارای اندازه های گوناگون می باشند. با توجه به حدود اندازه هر بسته اطلاعاتی می توان تعیین کرد که سیستم عامل شبکه چه تعداد بسته اطلاعاتی برای ارسال یک قطعه بزرگ اطلاعاتی ایجاد خواهد کرد.

ایجاد بسته های اطلاعاتی :


دانلود با لینک مستقیم


نحوه ارسال داده ها به شبکه

دانلود پاورپوینت اصول آموزش هند بال- 149 اسلاید

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت اصول آموزش هند بال- 149 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت اصول آموزش هند بال- 149 اسلاید


دانلود پاورپوینت اصول آموزش هند بال- 149 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

بخش اول

¡مهارتها ی پیشرفته در ورزش هندبال
¡
¡هدف کلی:آشنایی با قابلیتهای ورزشی،توانایی های حرکتی ومهارتهای پیشرفته در هندبال وارائه چند نمونه تمرین .
¡انتظار می رود که پس از مطالعه این موارد را توضیح دهید :
  1. عوامل مختلف تشکیل دهنده قابلیت ورزشی
  2. آمادگی جسمانی عمومی و ویژه
  3. انواع پرتابها
¡
  1. انواع شوتها
  2. انواع دریافتها
  3. انواع پاسها

 

  1. انواع دریبلها

برای بهبودسرعت حرکت در دوها ی سرعت می توان بدین گونه تمرین کرد:

.1
گرم کردن به مدت 30دقیقه

 

.2
دویدن 30مترباحداکثرسرعت

 

.3
استراحت به مدت 5دقیقه

 

.4
دویدن100مترباحداکثرسرعت

 

.5
استراحت به مدت10دقیقه

 



دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت اصول آموزش هند بال- 149 اسلاید

تحقیق درمورد آشنائی با شبکه های بی سیم 33 ص

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درمورد آشنائی با شبکه های بی سیم 33 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 33

 

آشنائی با شبکه های بی سیممقدمه :نیاز روز افزون به پویایی کارها ، استفاده از تجهیزاتی مانند تلفن همراه ، پیجرها و ... بواسطه وجود شبکه های بی سیم امکان پذیر شده است.اگر کاربر یا شرکت یا برنامه کاربردی خواهان آن باشد که داده و اطلاعات مورد نیاز خود را به صورت متحرک در هر لحظه در اختیار داشته باشند شبکه های بی سیم جواب مناسبی برای آنها ست.این مقاله دربخش‌های مختلفی ارائه میشود، در بخش حاضر فقط به بیان کلیاتی در رابطه با شبکه‌های بی‌سیم و کابلی پرداخته شده، در بخش‌های بعدی به جزئیات بیشتری در رابطه با شبکه‌های بی‌سیم خواهیم پرداخت.تشریح مقدماتی شبکه های بی سیم و کابلی : شبکه های محلی (LAN ) برای خانه و محیط کار می توانند به دو صورت کابلی (Wired ) یا بی سیم (Wireless ) طراحی گردند . درابتدا این شبکه ها به روش کابلی با استفاده از تکنولوژی Ethernet طراحی می شدند اما اکنون با روند رو به افزایش استفاده از شبکه های بی سیم با تکنولوژی Wi-Fi مواجه هستیم .در شبکه های کابلی (که در حال حاضر بیشتر با توپولوژی ستاره ای بکار می روند ) بایستی از محل هر ایستگاه کاری تا دستگاه توزیع کننده (هاب یا سوئیچ ) به صورت مستقل کابل کشی صورت پذیرد(طول کابل ازنوع CAT5 نبایستی 100 متر بیشتر باشد در غیر اینصورت از فیبر نوری استفاده میگردد) که تجهیزات بکار رفته از دونوع غیر فعال (Passive ) مانند کابل ، پریز، داکت ، پچ پنل و.......... . و فعال (Active )مانند هاب ،سوئیچ ،روتر ، کارت شبکه و........... هستند .موسسه مهندسی IEEE استانداردهای 802.3u را برای Fast Ethernet و 802.3ab و802.3z را برای Gigabit Ethernet ( مربوط به کابلهای الکتریکی و نوری ) در نظر گرفته است.شبکه های بی سیم نیز شامل دستگاه مرکزی (Access Point ) می باشد که هر ایستگاه کاری می تواند حداکثر تا فاصله 30 متر ی آن (بدون مانع ) قرار گیرد. شبکه های بی سیم (Wlan ) یکی از سه استاندارد ارتباطی Wi-Fi زیر را بکار می برند :

802.11b که اولین استانداردی است که به صورت گسترده بکار رفته است . 802.11a سریعتر اما گرانتر از 802.11b می باشد. 802.11g جدیدترین استاندارد که شامل هر دو استاندارد قبلی بوده و از همه گرانتر میباشد.هر دونوع شبکه های کابلی و بی سیم ادعای برتری بر دیگری را دارند اما انتخاب صحیح با در نظر گرفتن قابلیتهای آنها میسر می باشد.عوامل مقایسه :در مقایسه شبکه های بی سیم و کابلی می تواند قابلیتهای زیر مورد بررسی قرار گیرد:نصب و راه اندازی هزینه قابلیت اطمینان کارائی امنیت نصب و راه اندازی در شبکه های کابلی بدلیل آنکه به هر یک از ایستگاههای کاری بایستی از محل سویئچ مربوطه کابل کشیده شود با مسائلی همچون سوارخکاری ، داکت کشی ، نصب پریز و......... مواجه هستیم در ضمن اگر محل فیزیکی ایستگاه مورد نظر تغییر یابد بایستی که کابل کشی مجدد و .......صورت پذیرد. شبکه های بی سیم از امواج استفاده نموده و قابلیت تحرک بالائی را دارا هستند بنابراین تغییرات در محل فیزیکی ایستگاههای کاری به راحتی امکان پذیر می باشد برای راه اندازی آن کافیست که از روشهای زیر بهره برد:Ad hoc که ارتباط مستقیم یا همتا به همتا (peer to peer ) تجهیزات را با یکدیگر میسر می سازد. Infrastructure که باعث ارتباط تمامی تجهیزات با دستگاه مرکزی می شود.بنابراین میتوان دریافت که نصب و را ه اندازی شبکه های کابلی یا تغییرات در آن بسیار مشکلتر نسبت به مورد مشابه یعنی شبکه های بی سیم است .هزینه تجهیزاتی همچون هاب ، سوئیچ یا کابل شبکه نسبت به مورد های مشابه در شبکه های بی سیم ارزانتر می باشد اما درنظر گرفتن هزینه های نصب و تغییرات احتمالی محیطی نیز قابل توجه است .قابل به ذکر است که با رشد روز افزون شبکه های بی سیم ، قیمت آن نیز در حال کاهش است .

قابلیت اطمینانتجهیزات کابلی بسیار قابل اعتماد میباشند که دلیل سرمایه گذاری سازندگان از حدود بیست سال گذشته نیز همین می باشد فقط بایستی در موقع نصب و یا جابجائی ، اتصالات با دقت کنترل شوند.تجهیزات بی سیم همچون Broadband Router ها مشکلاتی مانند قطع شدن‌های پیاپی، تداخل امواج الکترومغناظیس، تداخل با شبکه‌های بی‌سیم مجاور و ... را داشته اند که روند رو به تکامل آن نسبت به گذشته(مانند 802.11g ) باعث بهبود در قابلیت اطمینان نیز داشته است .

کارائیشبکه های کابلی دارای بالاترین کارائی هستند در ابتدا پهنای باند 10 Mbps سپس به پهنای باندهای بالاتر( 100 Mbps و 1000Mbps ) افزایش یافتند حتی در حال حاضر سوئیچهائی با پهنای باند 1Gbps نیز ارائه شده است . شبکه های بی سیم با استاندارد 802.11b حداکثر پهنای باند 11Mbps و با 802.11a و 802.11g پهنای باند 54 Mbps را پشتیبانی می کنند حتی در تکنولوژیهای جدید این روند با قیمتی نسبتا بالاتر به 108Mbps نیز افزایش داده شده است علاوه بر این کارائی Wi-Fi نسبت به فاصله حساس می باشد یعنی حداکثر کارائی با افزایش فاصله نسبت به َAccess Point پایین خواهد آمد. این پهنای باند برای به اشتراک گذاشتن اینترنت یا فایلها کافی بوده اما برای برنامه هائی که نیاز به رد و بدل اطلاعات زیاد بین سرور و ایستگاهای کاری (Client to Server ) دارند کافی نیست .امنیت بدلیل اینکه در شبکه های کابلی که به اینترنت هم متصل هستند، وجود دیواره آتش از الزامات است و تجهیزاتی مانند هاب یا سوئیچ به تنهایی قادر به انجام وظایف دیواره آتش نمیباشند، بایستی در چنین شبکه هایی دیواره آتش مجزایی نصب شود.تجهیزات شبکه های بی سیم مانند Broadband Routerها دیواره آتش بصورت نرم افزاری وجود داشته و تنها بایستی تنظیمات لازم صورت پذیرد. از سوی دیگر به دلیل اینکه در شبکه‌های بی‌سیم از هوا بعنوان رسانه انتقال استفاده میشود، بدون پیاده سازی تکنیک‌های خاصی مانند رمزنگاری، امنیت اطلاعات بطور کامل تامین نمی گردد استفاده از رمزنگاری WEP (Wired Equivalent Privacy ) باعث بالا رفتن امنیت در این تجهیزات گردیده است .انتخاب صحیح کدام است؟با توجه به بررسی و آنالیز مطالبی که مطالعه کردید بایستی تصمیم گرفت که در محیطی که اشتراک اطلاعات وجود دارد و نیاز به ارتباط احساس می شو د کدام یک از شبکه های بی سیم و


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد آشنائی با شبکه های بی سیم 33 ص

مقاله دوره صفویه

اختصاصی از کوشا فایل مقاله دوره صفویه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله دوره صفویه


مقاله دوره صفویه

لینک پرداخت و دانلود در "پایین مطلب"

فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:44

تاریخچه صفویه

در تاریخ ایران پس از اسلام ظهور سلسله صفویه نقطه عطفی است مهم؛ زیرا که پس از قرنها ، ایران توانست با دستیابی مجدد به هویت ملی ،‌ به کشوری قدرتمند و مستقل در شرق اسلامی تبدیل شود. این کشور به رقابتی نزدیک به امپراطوری شمال برمی خیزد و دایره سروری و خلافت عثمانیان را بر ممالک اسلامی رد می کند. حکومتی که صفویان در اوایل قرن دهم هجری برپا کردند یک حکومت مذهبی و بر پایه تشیع بود، این دوره نزدیک به دو قرن و اندی طول کشید. با تأسیس این حکومت مقطع جدیدی در تاریخ ایران گشوده شد 0 زمانه ای که ایرانیان برای کسب هویت خود به تکاپو پرداختند، و لذا این دوران از اهمیت خاصی برخوردار شد . با توجه به تأثیر طولانی مدت دستاورهای صفویان تا عصر حاضر، می توان گفت که آنها در حل و فصل مشکلات برخاسته از امور نظامی، اقتصادی، مذهبی و اجتماعی تا حدود قابل ملاحظه ای موفق بودند . در این دوره ، نعمت و فراوانی حاصل شد، امنیت بر راهها سایر گسترد، تجارت و بازرگانی به شکوفایی رسید؛ اقلیتها محل تساهل و تسامح مذهبی قرار گرفتند؛ دشمنان خارجی عقب زده شدند؛ هنرها و صنایع در حد و حجم قابل اعتنایی شکوفان گردیدند و دانشمندان بزرگی در عرصه فلسفه پدیدار شدند. سلسله هایی که پس از صفویان بر سر کار آمدند در پیدا کردن راه حل برای مشکلات موجود جامعه به اندازه صفویان موفق نبودند. نظام صفویان به رغم فشارهای داخلی و خارجی به مدت دویست و بیست و پنج سال در ایران ثبات و استواری پدید آورد


دانلود با لینک مستقیم


مقاله دوره صفویه

تحقیق درمورد آشنائی با روتر

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درمورد آشنائی با روتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 98

 

آشنائی با روتراستفاده از روترها در شبکه به امری متداول تبدیل شده است . یکی از دلایل مهم گسترش استفاده از روتر ، ضرورت اتصال یک شبکه به چندین شبکه دیگر ( اینترنت و یا سایر سایت ها ی از راه دور ) در عصر حاضر است . نام در نظر گرفته شده برای روترها ، متناسب با کاری است که آنان انجام می دهند : " ارسال داده از یک شبکه به شبکه ای دیگر " . مثلا" در صورتی که یک شرکت دارای شعبه ای در تهران و  یک دفتر دیگر در اهواز باشد ، به منظور اتصال آنان به یکدیگر می توان از یک خط  leased ( اختصاصی ) که به هر یک از روترهای موجود در دفاتر متصل می گردد ، استفاده نمود . بدین ترتیب ، هر گونه ترافیکی که لازم است از یک سایت به سایت دیگر انجام شود از طریق روتر محقق شده و تمامی ترافیک های غیرضروری دیگر فیلتر و در پهنای باند و هزینه های مربوطه ، صرفه جوئی می گردد .

انواع روترها روترها را می توان به دو گروه عمده سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم نمود:

روترهای سخت افزاری : روترهای فوق ، سخت افزارهائی می باشند که نرم افزارهای خاص تولید شده توسط تولید کنندگان را اجراء می نمایند (در حال حاضر صرفا" به صورت black box به آنان نگاه می کنیم ).نرم افزار فوق ، قابلیت روتینگ را برای روترها فراهم نموده تا آنان مهمترین و شاید ساده ترین وظیفه خود که ارسال داده از یک شبکه به شبکه دیگر است را بخوبی انجام دهند . اکثر شرکت ها ترجیح می دهند که از روترهای سخت افزاری استفاده نمایند چراکه آنان در مقایسه با روترهای نرم افزاری، دارای سرعت و اعتماد پذیری بیشتری می باشند . شکل زیر یک نمونه روتر را نشان می دهد . ( Cisco 2600 Series Multiservice Platform )

منبع : سایت سیسکو

روترهای نرم افزاری : روترهای نرم افزاری دارای عملکردی  مشابه با روترهای سخت افزاری بوده و مسئولیت اصلی آنان نیز ارسال داده از یک شبکه به شبکه دیگر است. یک روتر نرم افزاری می تواند یک سرویس دهنده NT  ، یک سرویس دهنده نت ور و یا یک سرویس دهنده لینوکس باشد . تمامی سیستم های عامل شبکه ای مطرح ،دارای قابلیت های روتینگ از قبل تعبیه شده می باشند .

در اکثر موارد از روترها به عنوان فایروال و یا gateway  اینترنت ، استفاده می گردد . در این رابطه لازم است به یکی از مهمترین تفاوت های موجود بین روترهای نرم افزاری و سخت افزاری ، اشاره گردد : در اکثر موارد نمی توان یک روتر نرم افزاری را جایگزین یک روتر سخت افزاری نمود ، چراکه روترهای سخت افزاری دارای سخت افزار لازم و از قبل تعبیه شده ای می باشند که به آنان امکان اتصال به یک لینک خاص WAN ( از نوع Frame Relay ، ISDN و یا ATM ) را خواهد داد .یک روتر نرم افزاری ( نظیر سرویس دهنده ویندوز ) دارای تعدادی کارت شبکه است که هر یک از آنان به یک شبکه LAN متصل شده و سایر اتصالات به شبکه های WAN از طریق روترهای سخت افزاری ، انجام خواهد شد .مثال 1 :  استفاده از روتر به منظور اتصال دو شبکه به یکدیگر و ارتباط به اینترنت فرض کنید از یک روتر مطابق شکل زیر به منظور اتصال دو شبکه LAN به یکدیگر و اینترنت ، استفاده شده است . زمانی که روتر داده ای را از طریق یک شبکه LAN و یا اینترنت دریافت می نماید ، پس از بررسی آدرس مبداء و مقصد ، داده دریافتی را برای هر یک از شبکه ها و یا اینترنت ارسال می نماید . روتر استفاده شده در شکل زیر ، شبکه را به دو بخش متفاوت تقسیم نموده است .( دو شبکه مجزاء ) . هر شبکه دارای یک هاب است که تمامی کامپیوترهای موجود در شبکه به آن متصل شده اند . علاوه بر موارد فوق ، روتر استفاده شده دارای اینترفیس های لازم به منظور اتصال هر شبکه به آن بوده و از یک اینترفیس دیگر به منظور اتصال به اینترنت ، استفاده می نماید . بدین ترتیب ،  روتر قادر است داده مورد نظر را به مقصد درست ، ارسال نماید .

 

 مثال 2:  استفاده از روتر در یک شبکه LAN فرض کنید از یک روتر مطابق شکل زیر در یک شبکه LAN ، استفاده شده است . در مدل فوق ، هر یک از دستگاههای  موجود در شبکه با روتر موجود نظیر یک gateway برخورد می نمایند . بدین ترتیب ، هر یک از ماشین های موجود بر روی شبکه LAN که قصد ارسال یک بسته اطلاعاتی ( اینترنت و یا هر محل خارج از شبکه LAN ) را داشته باشند ، بسته اطلاعاتی مورد نظر را برای gateway ارسال می نمایند . روتر ( gateway ) نسبت به محل ارسال داده دارای آگاهی لازم می باشد . ( در زمان تنظیم خصلت های پروتکل TCP/IP برای هر یک از ماشین های موجود در شبکه یک آدرس IP برای gateway در نظر گرفته می شود ) .  شکل زیر نحوه استفاده از یک روتر به منظور دستیابی کاربران به اینترنت در شبکه LAN را نشان می دهد :

 

 مثال 3:  استفاده از روتر به منظور اتصال دو دفتر کار فرض کنید ، بخواهیم از روتر به منظور اتصال دو دفتر کار یک سازمان به یکدیگر ، استفاده نمائیم . بدین منظور هر یک از روترهای موجود در شبکه با استفاده از یک پروتکل WAN نظیر ISDN به یکدیگر متصل می گردند . عملا" ، با استفاده از یک کابل که توسط ISP مربوطه ارائه می گردد ، امکان اتصال به اینترفیس WAN روتر فراهم شده و از آنجا سیگنال


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد آشنائی با روتر