کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق درباره سرمقاله حضرت مهدی

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره سرمقاله حضرت مهدی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 10

 

سرمقاله

چشم به راه مهدی (عج)باید الگوی مولا ومقتدای را نیک بشناسد تا در فراز وفرود ایام ، توانایی موضع گیری مناسب را داشته باشد.

امروز ملت های عالم می بینند که ظلم واستکبار ، داعیه قدرت منحصره جهانی را دارد وبه بهانه مبارزه با تروریزم ، کثیف ترین جنایات را انجام می دهد وبی منطق ترین تهدیدات را صریحاً وبطور آشکار اعلام می نماید. این جاست که نیاز به یک مصلح جهانی الهی که مأموریت ویژه او، ایجاد حکومت جهانی اسلامی است ، احساس می شود.

بشر با اعمال ورفتار خود ثابت نموده که با وجود تکامل روز افزون علمی ، عاجز است ازاینکه عدل کامل را مستقر سازد . سازمان های مدافع حقوق بشر، از مقابله با زورگویان ، عاجز و در حقیقت مأمور خود آنها هستند .

امروزه همه شیعیان و مسلمانان به عشق تحقق حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) ، زندگی می کنند. خوشبختانه در سال های اخیر در میان مسلمانان ، توجهات خاصی نسبت به وجود مقدس امام زمان (ع) پیدا شده است و گروه های مختلفی در صدد تبیین ابعاد قبل از ظهور و نشان دادن خصوصیات آن «حکومت نور» هستند و این جانب، به سهم خود از همه ی آنان تشکر می کنم و تأیید دارم تا در گفته ها و مقالات و نمایش ها، بسیار دقیق و بر طبق مدارک معتبر عمل نمایند.

از خداوند بزرگ ، مسئلت می نمایم که موانع ظهور موفور السرورش را بر طرف فرماید و عموم جهانیان ، خصوصاً شیعیان را از عربده های استکبار ، نجات داده و بساط ظلم و تعدی را برچیند و ما را شاهد روزی قراردهد که عدالت مطلقه در مجموعه هستی ، حاکمه و سایه گسترباشد. «این المعد لقطع رابر الظلمه» و دین حقیقی ، شعاع خویش را بر همگان بتاباند . ان شاءالله تعالی

بایسته های انتظار

اصولاً، کسی که در انتظار است ، بی تفاوت و بی خیال نیست.حضرت یعقوب(ع) منتظر یوسف(ع) بود ولی بیکار نبود. به فرزندانش گفت:«بروید وبه دنبال یوسف و برادرش بگردید و از روح خدا نا امید نشوید». نیز همین تعبیر در مورد حضرت مهدی (عج) وارد شده است: «منتظر فرج باشید و از روح خدا نا امید نشوید». بنا براین ، فرزندان انتظار آداب و وظایفی را دنبال می کند ، چون این خاصیت انتظار است که بر حالت و رفتار و عمل منتظر تأثیر می گذارد اینک به تعدادی از این وظایف اشاره می شود.

1-اقبال

آنان که از تدبر بهره گرفته اند از کنار حادثه های پیش پا افتاده، به سادگی نمی گذرند زیرا، دریافته اند که در کنار هر اتفاقی هرچند کوچک ، درسی و اندرزی وجود دارد. امام کاظم (ع) هم به این مسأله اشاره دارند: «ما من شئ نراه عینک الا وفیه موعظه1» هر آنچه چشمان تو آنرا می بیند ، در آن موعظه و پند و اندرزی است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- أمالی صدوق ، ص 599 . بحار الانوار، ج 71، ص 324 ،ح14

2-میثاق

«… الذین یوفون بعدالله ولاینقضون المیثاق1» فرزند انتظار ، با توجه به اقبال قلبی ، ارتباط میان خود و ولی و حجت حق را تحکیم می کند و تا جایی پیش می آید که نه تنها توقعی از او ندارد، بلکه متعهد می شود تمام دارایی هایش ، خانواده اش ، هستی اش وتمام آنچه را خدا به او عطا کرده،در راه محبوب به مصرف برساند و این میثاق، سرود دائمی اوست که هر روز با ولی امام زمانش تجدید می کند. تو می خواهی آنچه را خدا،به تو بخشیده در راه او ببخشی. در واقع این بذل وبخشش به دست آوردن و از تباهی و ضایع شدن دارایی جلوگیری کردن است درواقع مؤمن منتظر، با این کار،تجدید بیعت می کند.

برای تجدید بـیعت بـا حـضرت صاحب الأمر ، دعای عهد، میثاق نامه ای زیباست . امام صادق (ع) فرموده اند . «هرکس، چهل صباح، این دعا را بخواند از یاوران حضرت قائم (عج) خواهد بود و اگر قبل از ظهور آن حضرت بمیردخدا او را زنده خواهد کرد تا در رکاب آن عزیز جهاد کند».اگر مؤمنان به عهد و پیمان و میثاق با خدا یابند باشند یقیناً زمان ظهور فرا خواهد رسید.

3-پناه

انسان منتظر ، وقتی مسئولیت خود و رسالت و سنگینش را دریافت و به این نتیجه رسید که باید حرکت کند بامانع ها روبرو می شود . انسان در این هنگام ناچار باید به کسی پناه برد تا او را از این غربت و تنهایی نجات دهد. اینک این سؤال در ذهن ایجاد می شود که «به چه کسی باید پناه برد؟ با چه کسی باید به گفت و گو نشست؟ به چه کسی باید دل گرم شد؟»در پاسخ ، باید گفت ، این انس و دل گرمی ، جز به معصوم و انتظار فرج او نیست و این حقیقت ، چه خوب در مدح کلام مهربان امام سجادآمده است: «انتظار الفرج من أعظم الفرج2»؛ انتظار فرج، از بزرگترین گشایش هاست.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- الرعد: 19

2- بحار الانوار، ج 2، ص 568

4-توسل

ای عزیز فاطمه ! ما ، غفلت کردیم و متوجه نشدیم و غافلانه و جاهلانه.تو وآن یوسف عزیز را از دست دادیم و اینک ، در هجران تو ، کنعان زندگی ما ، در خشکسالی سوزان ، فرورفته است و زندگی بر ما سخت شده است و با شرمندگی ، دست تمنا به سوی تو گشوده ایم و عرضه می داریم.

فرزندان انتظار دریافته اند که توسل، تقرب است و وسیله ساختن برای رسیدن به محبوب و معبود. باید دانست که اهل بیت وسیله تقرب انبیا هستند ، اساساً عقل حکم می کند که برای رسیدن به هرمقصدی ، به دنبال وسیله ای باید بود، اما هر وسیله ا ی برای مقصد خاصی ساخته شده است ، امام، وسیله قرب، وسیله هدایت، وسیله رضا و رضوان و راه رسیدن به بهشت موعود است. آری ، می شود از ولی خدا ، کشت و زرع،تجارت،فرزند، عیال و… خواست و آنان نیز خاندان بذل و بخشش اند و یقیناً انسان، از توسل اش بهره مند می شود، ولی بهره بیشتری را از دست می دهد صحبت اینجاست که از هر وسیله ا ی باید متناسب با توانایی او درخواست داشت. از حجت خدا، باید کاری را خواست که از دست دیگران ساخته نیست . در بحثی در باره مشکلات حوزه های علمیه، یکی از اساتید می گفتند: «کار اصلی مرجع، ساختن مسجد و مدرسه و بیمارستان نیست، این ها کارهایی است که از یک ثروتمند ساخته است. کار مرجع تربیت عالم عادل و عاقل است. این کاری است که از یک ثروتمند و دیگران ساخته نیست باید به هرکس، درکاری که برای آن ساخته شده، توسل جست و بهره گرفت.

5-آمادگی

مؤمن منتظر،بی کار نمی ماند،بلکه آماده می شود. همچون یعقوب ، بوی پیراهن یوسف در او انقلابی ایجاد می کند . کوچکترین نشانه ا ی از محبوب در آنان تأثیر عمیقی می گذارد. در تاریخ می خوانیم پیراهن حضرت یوسف ، بر روح و جسم یعقوب تأثیر گذاشت و چشم نابینای او، بینا و روح و روان وی شادمان


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره سرمقاله حضرت مهدی

دانلود پاورپوینت مهندسی نرم افزار 1

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت مهندسی نرم افزار 1 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 241 صفحه

مهندسی نرم افزار 1تعداد واحد: 3 واحدمنبع : مهندسی نرم افزار مولف: سامرویل بخش اول مرور کلی فصل1 مهندسی نرم افزار هاییراجع به مهندسی نرم افزار: FAQ نرم افزار چیست ؟
نرم افزار شامل برنامه های کامپیوتری همراه است با مستندات و داده های پیکربندی است که برای درست کارکردن برنامه ضروری است .
دو نوع محصول نرم افزاری : 1- محصولات کلی 2- محصولات سفارشی مهندسی نرم افزار چیست؟
یک نظام مهندسی است که با جنبه های نرم افزاری محصول ، از مراحل اولیه تعیین مشخصات سیستم تا نگهداری سیستم ، سروکار دارد . شامل مراحل زیر است : 1- نظام مهندسی . 2- تمام جنبه های محصول نرم افزاری .
تفاوت مهندسی نرم افزار و علم کامپیوتر چیست ؟
علم کامپیوتر با تئوری و اصول سروکار دارد .
مهندسی نرم افزار با فعالیت های توسعه و تحویل نرم افزار سروکاردارد . تفاوت مهندسی نرم افزار و مهندسی سیستم چیست ؟
مهندسی سیستم با تمام جنبه های توسعه سیستم های مبتنی بر کامپیوتر از جمله سخت افزار ، نرم افزار و مهندسی فرایند سروکار دارد .
مهندسی نرم افزار بخشی از این فرایند است .
فرایند نرم افزار چیست ؟
مجموعه ای از فعالیت ها است که هدف آن ها توسعه یا تکامل نرم افزار است.
شامل فعالیت های اساسی زیر است : 1- تعیین مشخصات نرم افزار 2- توسعه نرم افزار 3- اعتبار سنجی نرم افزار 4- تکامل نرم افزار مدل فرایند نرم افزار چیست ؟
نمایش ساده ای از فرایند نرم افزار است که از جنبه خاصی ارائه شده است .
نمونه هایی از انواع مدل فرایند نرم افزار : 1- مدل جریان کار . 2- مدل جریان داده یا فعالیت . 3- مدل نقش/ فعالیت .
مدل های مختلفی که برای توسعه نرم افزار وجود دارد : 1- رهیافت آبشاری . 2- توسعه تکاملی . 3- تبدیل رسمی . 4- مونتاژ سیستم با قطعات قابل استفاده مجدد .
هزینه های مهندسی نرم افزار کدامند ؟
تقریباً 60 درصد هزینه ها مربوط به توسعه ، و 40 درصد مربوط به تست است .
کیس چیست ؟
سیستم های نرم افزاری اند که از فعالیت های فرایند نرم افزار بطور خودکار پشتیبانی می کنند . توزیع هزینه فعالیت نرم افزار 0 25 50 75 100 مدل آبشاری 0 25 50 75 100 توسعه تکراری تعیین مشخصات جامعیت وتست طراحی توسعه توسعه تکراری تعیین مشخصات تست سیستم توزیع هزینه فعالیت نرم افزار 0 25 50 75 100 مهندسی نرم افزار مبتنی بر قطعه 0 100 200 300 400 هزینه های توسعه و تکامل دراز مدت تعیین مشخصات جامعیت وتست توسعه توسعه سیستم تکامل سیستم روش های مهندسی نرم افزار کدامند ؟
رهیافت های ساخت یافته توسعه نرم افزار که حاوی مدل های سیستم ، نشانه گذاری ها ، قواعد ، توصیه طراحی و راهنمای فرایند است .
این روش ها باید تعدادی قطعات را در اختیار داشته باشند : 1- توصیف های مدل سیستم 2- قوانین 3- پیشنهادات 4- راهنمای فرایند صفات نرم افزار خوب کدامند ؟
1- قابلیت نگهداری 2- قابلیت ات

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت مهندسی نرم افزار 1

مقاله درباره آشنایی با میکرو کنترلرهای AVR

اختصاصی از کوشا فایل مقاله درباره آشنایی با میکرو کنترلرهای AVR دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 40

 

فهرست مطالب

مقدمه 2

معایب و مزایای میکروکنترلر های مختلف 6

فیوز بیت ها، منابع کلاک وReset 8

منابع Reset 16

معرفی SPI Bus (نحوه عمل،رجیسترها ، ارتباط شبکه ای در SPI ومدارات داخلی) 21

برنامه میکروی فرستنده ATmegaA32 (محیط برنامه نویسی BASCOM ) 27

برنامه میکروی گیرنده ATMega8535(محیط برنامه نویسی BASCOM) 29

توضیح برخی از دستورات استفاده شده در محیط برنامه نویسی BASCOM 32

اتصال صفحه کلید 3× 4 بهAVR 36

اتصال LCD به AVR 38

شکل کلی مدار فرستنده و گیرنده توسط AVR 40

مقدمه:

آشنایی با میکرو کنترلرهای :AVR

میکرو کنترلر : به آی سی هایی که قابل برنامه ریزی می باشد و عملکرد آنها از قبل تعیین شده میکروکنترلرگویند میکرو کنترل ها دارای ورودی - خروجی و قدرت پردازش می باشد.

بخشهای مختلف میکروکنترلر :

میکروکنترلر ها از بخشهای زیر تشکیل شده اند

Cpu                    واحد پردازش

Alu                     واحد محاسبات

I /O                    ورودی ها و خروجی ها

Ram                   حافظه اصلی میکرو

Rom                 حافظه ای که برنامه روی آن ذخیره می گردد

Timer                برای کنترل زمان ها

و . . .

یک میکروکنترلر چگونه برنامه ریزی میشود: میکرو کنترلر ها دارای کامپایلرهای خاصی می باشد که با زبان های Assembly basic, c می توان برای آنها برنامه نوشت سپس برنامه نوشته شده را توسط دستگاهی به نام   programmer که در این دستگاه  ای سی  قرار می گیرد و توسط یک کابل به یکی از در گاه های کامپیوتر وصل می شود برنامه نوشته شده روی آی سی  انتقال پیدا میکند و در Rom ذخیره می شود .

با میکرو کنترلر چه کارهایی می توان انجام داد:

این آی سی ها حکم یک کامپیوتر در ابعاد کوچک و قدرت کمتر را دارند بیشتر این آی سی ها برای کنترل و تصمیم گیری استفاده می شود چون طبق الگوریتم برنامه ی آن عمل می کند این آی سی ها برای کنترل ربات ها  تا استفاده در کارخانه های صنعتی کار برد دارد .

میکرو AVR دارای معماری است که می تواند در تمام جهات مورد استفاده شما،عمل کند میکرو AVR معماری دارد که برای شما کارایی 16 بیتی ارائه می دهد که البته قیمتش به اندازه یک 8 بیتی تمام می شود.

بهره های کلیدی AVR :

دارای بهترین MCU برای حافظه فلش در جهان ! (MCU: Master Control Unit)

دارای سیستمی با بهترین هماهنگی

دارای بالاترین کارایی و اجرا در CPU (یک دستورالعمل در هر سیکل کلاک(

دارای کدهایی با کوچکترین سایز

دارای حافظه خود برنامه ریز

دارای واسطه JTAG که با IEEE 1149.1 سازگار است

(IEEE: Institute of Electrical and Electronics Engineers.)

دارای سخت افزار ضرب کننده روی خود

دارای بهترین ابزارها برای پیشرفت و ترقی

دارای حالات زیادی برای ترفیع دادن یا Upgrade

واژگان کلیدی AVR :

میکرو کنترلر AVR به منظور اجرای دستورالعملهای قدرتمند در یک سیکل کلاک(ساعت) به اندازه کافی سریع است و می تواند برای شما آزادی عملی را که احتیاج دارید به منظور بهینه سازی توان مصرفی فراهم کند. میکروکنترلر AVR بر مبنای معماری RISC (کاهش مجموعه ی دستورالعملهای کامپیوتر) پایه گذاری شده و مجموعه ای از دستورالعملها را که با 32 ثبات کار میکنند ترکیب می کند.

به کارگرفتن حافظه از نوع Flash که AVR ها به طور یکسان از آن بهره می برند از جمله مزایای آنها است. یک میکرو AVR می تواند با استفاده از یک منبع تغذیه 2.7 تا 5.5 ولتی از طریق شش پین ساده در عرض چند ثانیه برنامه ریزی شود یا Program شود. میکروهای AVR در هرجا که باشند با 1.8 ولت تا 5.5 ولت تغذیه می شوند البته با انواع توان پایین Low Powerکه موجودند.

راه حلهایی که AVR پیش پای شما می گذارد، برای یافتن نیازهای شما مناسب است:

با داشتن تنوعی باور نکردنی و اختیارات فراوان در کارایی محصولات AVR، آنها به عنوان محصولاتی که همیشه در رقابت ها پیروز هستند شناخته شدند.در همه محصولات AVR مجموعه ی دستورالعملها و معماری یکسان هستند بنابراین زمانی که حجم کدهای دستورالعمل شما که قرار است در میکرو دانلود شود به دلایلی افزایش یابد یعنی بیشتر از گنجایش میکرویی که شما در نظر گرفته اید شود می توانید از همان کدها استفاده کنید و در عوض آن را در یک میکروی با گنجایش بالاتر دانلود کنید.

خانواده های محصولات AVR :

Tiny AVR:

میکروهای مدل tiny توانایی های عظیمی دارند.به خاطر کوچک بودن و داشتن MCU بسیار پر قدرت به اینگونه میکروها نیاز فراوانی هست آنها به هیچ منطق خارجی نیاز نداشته و به همراه یک IC مبدل آنالوگ به دیجیتال و یک حافظه قابل برنامه ریزی EEPROM قابلیتهای خود را ثابت می کنند.

میکروکنترلری با اهداف کلی و با بیش از 4 کیلو بایت حافظه فلش و 128 بایت حافظه استاتیک و قابل برنامه ریزی است.(منظور از حافظه استاتیک SRAM و حافظه قابل برنامه ریزی EEPROM است).

نکات کلیدی و سودمند مدل Tiny :

• آنها به منظور انجام یک عملیات ساده بهینه سازی شده و در ساخت وسایلی که به میکروهای کوچک احتیاج است کاربرد فراوان دارند.

• کارایی عظیم آنها برای ارزش و بهای وسایل موثر است.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره آشنایی با میکرو کنترلرهای AVR

تحقیق درباره علل تخریب و فرسودگی سازه های بتونی 22 ص

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره علل تخریب و فرسودگی سازه های بتونی 22 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 24

 

علل تخریب و فرسودگی سازه های بتونی

علل مختلفی که باعث فرسودگی و تخریب سازه های بتنی می شوند - علائم هشدار دهنده که کار مرمت را الزامی می دارند.

1- علل فرسودگی و تخریب سازه های بتنی

(CAUSES OF DETERIORATIONS)

علل مختلفی که باعث فرسودگی و تخریب سازه های بتنی می شود همراه با علائم هشدار دهنده دیگری که کار تعمیرات را الزامی می دارند، در نخستین بخش از کتاب مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند:

1-1- نفوذ نمکها

(INGRESS OF SALTS)

نمکهای ته نشین شده که حاصل تبخیر و یا جریان آبهای دارای املاح می باشند و همچنین نمکهایی که توسط باد در خلل و فرج و ترکها جمع می شوند، هنگام کریستالیزه شدن می توانند فشار مخربی به سازه ها وارد کنند که این عمل علاوه بر تسریع و تشدید زنگ زدگی و خوردگی آرماتورها به واسطه وجود نمکهاست. تر وخشک شدن متناوب نیز می تواند تمرکز نمکها را شدت بخشد زیرا آب دارای املاح، پس از تبخیر، املاح خود را به جا می گذارد.

1-2- اشتباهات طراحی

(SPECIFICATION ERRORS)

به کارگیری استانداردهای نامناسب و مشخصات فنی غلط در رابطه با انتخاب مواد، روشهای اجرایی و عملکرد خود سازه، می تواند به خرابی بتن منجر شود. به عنوان مثال استفاده از استانداردهای اروپایی و آمریکایی جهت اجرای پروژه هایی در مناطق خلیج فارس، جایی که آب و هوا و مواد و مصالح ساختمانی و مهارت افراد متفاوت با همه این عوامل در شمال اروپا و آمریکاست، باعث می شود تا دوام و پایایی سازه های بتنی در مناطق یاد شده کاهش یافته و در بهره برداری از سازه نیز با مسائل بسیار جدی مواجه گردیم.

1-3- اشتباهات اجرایی

(CON STRUCTION ERRORS)

کم کاریها، اشتباهات و نقصهایی که به هنگام اجرای پروژه ها رخ می دهد، ممکن است باعث گردد تا آسیبهایی چون پدیدهء لانه زنبوری، حفره های آب انداختگی، جداشدگی، ترکهای جمع شدگی، فضاهای خالی اضافی یا بتن آلوده شده، به وجود آید که همگی آنها به مشکلات جدی می انجامند.

این گونه نقصها و اشکالات را می توان زاییدهء کارآئی، درجهء فشردگی، سیستم عمل آوری، آب مخلوط آلوده، سنگدانه های آلوده و استفاده غلط از افزودنیها به صورت فردی و یا گروهی دانست.

1-4- حملات کلریدی

(CHLORIDE ATTACK)

وجود کلرید آزاد در بتن می تواند به لایهء حفاظتی غیر فعالی که در اطراف آرماتورها قرار دارد، آسیب وارد نموده و آن را از بین ببرد.

خوردگی کلریدی آرماتورهایی که درون بتن قرار دارند، یک عمل الکتروشیمیایی است که بنا به خاصیتش، جهت انجام این فرآیند، غلظت مورد نیاز یون کلرید، نواحی آندی و کاتدی، وجود الکترولیت و رسیدن اکسیژن به مناطق کاتدی در سل (CELL)خوردگی را فراهم می کند.

گفته می شود که خوردگی کلریدی وقتی حاصل می شود که مقدار کلرید موجود در بتن بیش از 6/0 کیلوگرم در هر متر مکعب بتن باشد. ولی این مقدار به کیفیت بتن نیز بستگی دارد.

خوردگی آبله رویی حاصل از کلرید می تواند موضعی و عمیق باشد که این عمل در صورت وجود یک سطح بسیار کوچک آندی و یک سطح بسیار وسیع کاتدی به وقوع می پیوندد که خوردگی آن نیز با شدت بسیار صورت می گیرد. از جمله مشخصات (FEATURES ) خوردگی کلریدی، می توان موارد زیر را نام برد:

(الف) هنگامی که کلرید در مراحل میانی ترکیبات (عمل و عکس العمل) شیمیایی مورد استفاده قرار گرفته ولی در انتها کلرید مصرف نشده باشد.

(ب) هنگامی که تشکیل همزمان اسید هیدروکلریک، درجه PH مناطق خورده شده را پایین بیاورد. وجود کلریدها هم می تواند به علت استفاده از افزودنیهای کلرید باشد و هم می تواند ناشی از نفوذیابی کلرید از هوای اطراف باشد.

فرض بر این است که مقدار نفوذ یونهای کلریدی تابعیت از قانون نفوذ FICK دارد. ولی علاوه بر انتشار (DIFFUSION) به نفوذ (PENETRATION) کلرید احتمال دارد به خاطر مکش موئینه (CAPILLARY SUCTION) نیز انجام پذیرد.

1-5- حملات سولفاتی

(SULPHATE ATTACK)

محلول نمکهای سولفاتی از قبیل سولفاتهای سدیم و منیزیم به دو طریق می توانند بتن را مورد حمله و تخریب قرار دهند. در طریق اول یون سولفات ممکن است آلومینات سیمان را مورد حمله قرار داده و ضمن ترکیب، نمکهای دوتایی از قبیل:THAUMASITE و ETTRINGITEتولید نماید که در آب محلول می باشند. وجود این گونه نمکها در حضور هیدروکسید کلسیم، طبیعت کلوئیدی(COLLOIDAL) داشته که می تواند منبسط شده و با ازدیاد حجم، تخریب بتن را باعث گردد. طریق دومی که محلولهای سولفاتی قادر به آسیب رسانی به بتن هستند عبارتست از: تبدیل هیدروکسید کلسیم به نمکهای محلول در آب مانند گچ (GYPSUM) و میرابلیت MIRABILITE که باعث تجزیه و نرم شدن سطوح بتن می شود و عمل LEACHING یا خلل و فرج دار شدن بتن به واسطه یک مایع حلال، به وقوع می پیوند.

1-6- حریق

(FIRE)

سه عامل اصلی وجود دارد که می توانند مقاومت بتن را در مقابل حرارت بالا تعیین کنند. این عوامل عبارتند از:

(الف) توانایی بتن در مقابله با گرما و همچنین عمل آب بندی، بدون اینکه ترک، ریختگی و نزول مقاومت حاصل گردد.

(ب) رسانایی بتن (CONDUCTIVITY)

(ج) ظرفیت گرمایی بتن(HEAT CAPACITY)


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره علل تخریب و فرسودگی سازه های بتونی 22 ص

تحقیق درباره زندگینامه امام خمینی رحمه الله علیه

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره زندگینامه امام خمینی رحمه الله علیه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 7

 

زندگینامه امام خمینی رحمه الله علیه

ساده زیستن و واکنش امام مقابل اسراف یکی از نزدیکان امام خمینی نقل می کند:در طول ده سالی که از نزدیک شاهد بوده ام، یکی از نکاتی که امام به آن فوق العاده اهمیت می دادند، ساده زیستن و عدم اسراف کاری بود. بارها من خود شاهد بوده ام که امام عزیز از جا برخاسته و به طرفی می روند پس از مدت کوتاهی متوجه شده ام که ایشان قصد خاموش کردن چراغی را دارند که بی مورد روشن است. یا در مورد تلفن هایی که به دفتر ایشان می شد، فرموده بودند: « آقایان سعی کنید از کارهای تکراری و اسراف جلوگیری کنید و از افراط نیز بپرهیزید».وقتی ایشان لیوان آبی را می خوردند اگر آب لیوان به نصف می رسید بر روی آن تکه کاغذی می گذاشتند و بقیه آب لیوان را برای رفع تشنگی بعدی خود باقی می گذاشتند و یا اگر زخمی یا جراحتی بر قسمتی از بدنشان وارد می آمد، دستمال کاغذی را به چند تکه تقسیم می کردند و تکه ای از آن را استفاده می کردند. حضرت امام با تمام مشغله ای که داشتند تمامی هزینه هایی که برای منزل ایشان می شد شخصاً کنترل می کردند و مسئولین مالی موظف بودند قبل از انجام هر خریدی برای بیت، لیست اقلامی که قصد خرید آنها را دارند به امام عزیز بدهند.

روز و شب خوابم نمی آید به چشم غم پرستبس که در بیماری هجر تو گریانم چو شمع

وصیتنامة‌ سیاسی‌ ـ الهی‌

بسم‌الله الرحمن‌ الرحیم‌

قالَ رسولُالله ـ صلَّی‌الله علیه‌ و آله‌ و سلَّم‌: اِنّی‌ تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللهِ و عترتی‌ اهلَ بیتی‌؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‌' یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ.

 الحمدُلله و سُبحانَکَ؛ اللّ'هُمَّ صلِّ علی‌ محمدٍ و آلهِ مظاهر جمالِک‌ و جلالِک‌ و خزائنِ اسرارِ کتابِکَ الذی‌ تجلّی‌ فیه‌ الاَحدیّةُ بِجمیعِ أسمائکَ حتّی‌ المُسْتَأْثَرِ منها الّذی‌ لایَعْلَمُهُ غَیرُک‌؛ و اللَّعنُ علی‌ ظالِمیهم‌ اصلِ الشَجَرةِ الخَبیثةِ.

                  و بعد، اینجانب‌ مناسب‌ می‌دانم‌ که‌ شمه‌ای‌ کوتاه‌ و قاصر در باب‌ «ثقلین‌» تذکر دهم‌؛ نه‌ از حیث‌ مقامات‌ غیبی‌ و معنوی‌ و عرفانی‌، که‌ قلم‌ مثل‌ منی‌ عاجز است‌ از جسارت‌ در مرتبه‌ای‌ که‌ عرفان‌ آن‌ بر تمام‌ دایرة‌ وجود، از ملک‌ تا ملکوت‌ اعلی‌' و از آنجا تا لاهوت‌   و آنچه‌ در فهم‌ من‌ و تو ناید، سنگین‌ و تحمل‌ آن‌ فوق‌ طاقت‌، اگر نگویم‌ ممتنع‌ است‌؛   و نه‌ از آنچه‌ بر بشریت‌ گذشته‌ است‌، از مهجور بودن‌ از حقایق‌ مقام‌ والای‌ «ثقل‌ اکبر» و «ثقل‌ کبیر»   که‌ از هر چیز اکبر است‌ جز ثقل‌ اکبر که‌ اکبر مطلق‌ است‌؛ و نه‌ از آنچه‌ گذشته‌ است‌ بر این‌ دو ثقل‌ از دشمنان‌ خدا و طاغوتیان‌ بازیگر که‌ شمارش‌ آن‌ برای‌ مثل‌ منی‌ میسر نیست‌ با قصور اطلاع‌ و وقت‌ محدود؛ بلکه‌ مناسب‌ دیدم‌ اشاره‌ای‌ گذرا و بسیار کوتاه‌ از آنچه‌ بر این‌ دو ثقل‌ گذشته‌ است‌ بنمایم‌.

شاید جملة‌  لَنْ یَفْتَرِق'ا حتّی‌ یَرِد'ا عَلَیَّ الْحَوض‌  اشاره‌ باشد بر اینکه‌ بعد از وجود مقدس‌ رسول‌الله ـ صلی‌الله علیه‌ و آله‌ و سلم‌ ـ هرچه‌ بر یکی‌ از این‌ دو گذشته‌ است‌ بر دیگری‌ گذشته‌ است‌ و مهجوریت‌ هر یک‌ مهجوریت‌ دیگری‌ است‌، تا آنگاه‌ که‌ این‌ دو مهجور بر رسول‌ خدا در «حوض‌» وارد شوند. و آیا این‌ «حوض‌» مقام‌ اتصال‌ کثرت‌ به‌ وحدت‌ است‌   و اضمحلال‌ قطرات‌ در دریا است‌، یا چیز دیگر که‌ به‌ عقل‌ و عرفان‌ بشر راهی‌ ندارد. و باید گفت‌ آن‌ ستمی‌ که‌ از طاغوتیان‌ بر این‌ دو ودیعة‌ رسول‌ اکرم‌ ـ صلی‌الله علیه‌ و آله‌ و سلم‌ ـ گذشته‌، بر امت‌ مسلمان‌ بلکه‌ بر بشریت‌ گذشته‌ است‌ که‌ قلم‌ از آن‌ عاجز است‌.

و ذکر این‌ نکته‌ لازم‌ است‌ که‌ حدیث‌ «ثقلین‌» متواتر   بین‌ جمیع‌ مسلمین‌ است‌ و  ] در [  کتب‌ اهل‌ سنت‌ از «صحاح‌ ششگانه‌»   تا کتب‌ دیگر آنان‌، با الفاظ‌ مختلفه‌ و موارد مکرره‌ از پیغمبر اکرم‌ ـ صلی‌الله علیه‌ و آله‌ و سلم‌ ـ به‌ طور متواتر نقل‌ شده‌ است‌.   و این‌ حدیث‌ شریف‌ حجت‌ قاطع‌ است‌ بر جمیع‌ بشر بویژه‌ مسلمانان‌ مذاهب‌ مختلف‌؛ و باید همة‌ مسلمانان‌ که‌ حجت‌ بر آنان‌ تمام‌ است‌ جوابگوی‌ آن‌ باشند؛ و اگر عذری‌ برای‌ جاهلان‌ بیخبر باشد برای‌ علمای‌ مذاهب‌ نیست‌.

اکنون‌ ببینیم‌ چه‌ گذشته‌ است‌ بر کتاب‌ خدا، این‌ ودیعة‌ الهی‌ و ماترک‌ پیامبر اسلام‌ ـ صلی‌الله علیه‌ و آله‌ و سلم‌ ـ مسائل‌ أسف‌انگیزی‌ که‌ باید برای‌ آن‌ خون‌ گریه‌ کرد، پس‌ از شهادت‌ حضرت‌ علی‌(ع‌) شروع‌ شد. خودخواهان‌ و طاغوتیان‌، قرآن‌ کریم‌ را وسیله‌ای‌ کردند برای‌ حکومتهای‌ ضد قرآنی‌؛ و مفسران‌ حقیقی‌ قرآن‌ و آشنایان‌ به‌ حقایق‌ را که‌ سراسر قرآن‌ را از پیامبر اکرم‌ ـ صلی‌الله علیه‌ و آله‌ و سلم‌ ـ دریافت‌ کرده‌ بودند و ندای‌  اِنّی‌ تارکٌ فیکُمُ الثقلان‌  در گوششان‌ بود با بهانه‌های‌ مختلف‌ و توطئه‌های‌ از پیش‌ تهیه‌ شده‌، آنان‌ را عقب‌ زده‌ و با قرآن‌، در حقیقت‌ قرآن‌ را ـ که‌ برای‌ بشریت‌ تا ورود به‌ حوض‌ بزرگترین‌ دستور زندگانی‌ مادی‌ و معنوی‌ بود و است‌ ـ از صحنه‌ خارج‌ کردند؛ و بر حکومت‌ عدل‌ الهی‌ ـ که‌ یکی‌ از آرمانهای‌ این‌ کتاب‌ مقدس‌ بوده‌ و هست‌ ـ خط‌ بطلان‌ کشیدند و انحراف‌ از دین‌ خدا و کتاب‌ و سنت‌ الهی‌ را پایه‌گذاری‌ کردند، تا کار به‌ جایی‌ رسید که‌ قلم‌ از شرح‌ آن‌ شرمسار است‌.

و هرچه‌ این‌ بنیان‌ کج‌ به‌ جلو آمد کجیها و انحرافها افزون‌ شد تا آنجا که‌ قرآن‌ کریم‌ را که‌ برای‌ رشد جهانیان‌ و نقطة‌ جمع‌ همة‌ مسلمانان‌ بلکه‌ عائلة‌ بشری‌، از مقام‌ شامخ‌ احدیت‌ به‌ کشف‌ تام‌ محمدی‌(ص‌)   تنزل‌ کرد که‌ بشریت‌ را به‌ آنچه‌ باید برسند برساند و این‌ ولیدة‌ «علم‌ الاسما ء »   را از شرّ شیاطین‌ و طاغوتها رها سازد و جهان‌ را به‌ قسط‌ و عدل‌ رساند و حکومت‌ را به‌ دست‌ اولیا ء الله، معصومین‌ ـ علیهم‌ صلوات‌ الاولین‌ و الا´خرین‌ ـ بسپارد تا آنان‌ به‌ هر که‌ صلاح‌ بشریت‌ است‌ بسپارند ـ چنان‌ از صحنه‌ خارج‌ نمودند که‌ گویی‌ نقشی‌ برای‌ هدایت‌ ندارد و کار به‌ جایی‌ رسید که‌ نقش‌ قرآن‌ به‌ دست‌ حکومتهای‌ جائر و آخوندهای‌ خبیثِ بدتر از طاغوتیان‌ وسیله‌ای‌ برای‌ اقامة‌ جور و فساد و توجیه‌ ستمگران‌ و معاندان‌ حق‌ تعالی‌ شد. و مع‌الاسف‌ به‌ دست‌ دشمنان‌ توطئه‌گر و دوستان‌ جاهل‌، قرآن‌ این‌ کتاب‌ سرنوشت‌ساز، نقشی‌ جز در گورستانها و مجالس‌ مردگان‌ نداشت‌ و ندارد و آنکه‌ باید وسیلة‌ جمع‌ مسلمانان‌ و بشریت‌ و کتاب‌ زندگی‌ آنان‌ باشد، وسیلة‌ تفرقه‌ و اختلاف‌ گردید و یا بکلی‌ از صحنه‌ خارج‌ شد، که‌ دیدیم‌ اگر کسی‌ دم‌ از حکومت‌ اسلامی‌ برمی‌آورد و از سیاست‌، که‌ نقش‌ بزرگ‌ اسلام‌ و رسول‌ بزرگوار ـصلی‌الله علیه‌ و آله‌ و سلم‌ ـ و قرآن‌ و


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره زندگینامه امام خمینی رحمه الله علیه