کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود مقاله کامل درباره نگاهی به زندگی مولانا جلال الدین محمد بلخی

اختصاصی از کوشا فایل دانلود مقاله کامل درباره نگاهی به زندگی مولانا جلال الدین محمد بلخی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 16

 

نگاهی به زندگی مولانا جلال الدین محمد بلخی

نفس عارفی،نفس حماسی،عشق شورانگیزی متمایز از هر عشقی؛سرشته در وجود کسی،که از هر سویش همه چیز و همه اشیاء به ناگهان به رقص و ترنم در می آید؛همه چیزی که از او زنده گی میافت،و به همه چیز جهان نیرو و شکوه میبخشید و بعد آنرا در پای معبود می ریخت؛به هر چیزی که دست می زد اسم پیدا می کرد و به هر چیزی که به زبان می آورد،شعر- چکامه و چامه می شد،که چنین ویژگی را می توان در شخصیت و روح مولانا یا خداوندگار بلخ در یافت .

مولانا جلال الدین محمد بلخی که به تاریخ ششم ربیع الاول 604 هـ .ق در شهر بلخ پا به عرصه وجود گذاشت،مگر در زادگاهش همه روزگاران زنده گی خود را بسر نبرد.هنوز سیزده سال از بهار زنده گی اش سپری نشده بود،پدرش بهاالدین مشهور به بهاولد رخت کوچیدن از میهن را به دوش بربست .پهن شدن فساد اخلاقی،سیاسی در دستگاه حکومت محمدخوارزمشاه تیره گی مناسبات بهاولد با خوارزمشاه،گسترش بسترهای داغ تشنج اجتماعی – سیاسی که به هویدا شدن وضع در جهت یورش مغولان منجرشد،پدر مولانا را به هجرت واداشت .در نیمه راه هجرت بهاولد را باشیخ فریدالدین عطار اتفاق افتاد.درین برخورد او کتاب " اسرارنامه" خود را به مولانا هدیه داد و بهاولد را به تفاول از پسرش گفت :(( زود باشد که این پسر تو آتش در سوختگان عالم زند.)) گویی که دیگر سرنوشت مولانا را از همان آستانه جوانی اش به پیش گویی گرفته باشد.اما پدر مولانا و خانواده اش با بسر بردن سالهای چندی در شهرهای متعدد،رخت اقامت همیشگی را در شهر قونیه به سال 626 هـ .ق بگسترد و همانجا پدرش نیز زنده گی را بدرود گفت . پس از درگذشت بهاولد،مولانا مسولیت ارشاد تدریس و مدرسهء پدر را بدوش گرفت و در ضمن با آموزش و فراگیری دانش متداول آن عصر از فقه،حدیث،تفسیر،زبان،فلسفه اسلامی و یونانی،حساب،منطق،فزیک،متافزیک و فلسفه اخلاقی با پیمودن برق آسای آن به یک آموزگار،دانشمند و اندیشور بزرگ دست یازید به گفته خودش :(( من تحصیل ها کردم،در علوم رنجها بردم- که نزد من فضلا و محققان و زبرگان و نغول اندیشان آیند تا برایشان چیزهای نفیس و غریب و رفیق عرض کنم.))چندی بعد سیدبرهان الدین ترمذی از یاران پدرش به دیدار خانواده مولانا می شتابد.مولانا از دیدار با آن برای کسب آموزش سود برده و به جامهء تصوف رو می آورد و با پیمودن کامل سیرسلوک تصوف به پیشوایی و رهبری این اهل طریقت دست می یازد.ترمذی همچنان مولانا را برای تحصیل به حلب و دمشق می فرستد و در آنجا مدت هفت سال به آموزش و فراگیری دانش می پردازد.پس از برگشت به قونیه،به عنوان یک مرد بلیغ،فصیح و آموزگار ارشد به تعالیم آموخته ها و اندیشه های خود می پردازد.به گفته پسرش :((درین آوان شمار مریدان مولانا بیش از ده هزار نفر می رسید که درین حلقه،درباریان و اعضای خانواده حکومت سلجوقی نیز شامل بودند.در بیست وششم جمادی الاخر 642 برحسب اتفاق مولانا با شمس الدین محمد تبریزی برمی خورد و این برخورد همان سرآغاز انقلاب بزرگ در روح و اندیشه مولاناست و همان اخگری که آتش در سوختگان عالم زد.خلوت نشینی و تبادل افکار با شمس تبریزی مولانا را از زاهد سجاده نشین به سردسته بزم باده جویان دگرگون کرد .

روزی شمس از مولانا پرسید:" غرض از مجاهدت ریاضت و تکرار و دانستن علم چیست؟مولانا گفت :روش سنت و آداب شریعت .شمس گفت : اینها همه از روی ظاهر است .مولانا گفت : ورای این چیست ؟ شمس گفت : علم آنست که به معلومی رسی .برخورد و روابط مولانا با شمس تبریزی بازتاب ناگواری بر خانواده و به ویژه بر مریدان اش بجا گذاشته،بسیاری از مریدانش از او پیوند خود را گسستند و بر او سرزنشها و نکوهشها فرستادند.شمس تبریزی چنان هنایش ژرف بر هستی معنوی مولانا بجاگذاشت که به آفرینش بزرگترین آثار ادبی _ فلسفی عرفانی جهان پرداخت و از مولانای متصوف به یک مولانای شاعر سترگ که در همه حالش شاعر بود،درست کرد.شاعری که در شعراش تصاویر به اوج بالندگی می رسد و انتخاب واژه ها و یا شیء که برای برخی از شاعران مهم است،برای او ارزش نداشت و همه چیز را شعری ساخت و روح عارفانه و حماسی خود را در کالبد اشعار می سپوخت و در سرودن شعر آهنگین خود هیچگاه زور نزده و در تصنع الفاظ،قواعد و آرایش زبان نپرداخته است و برای وانمود سازی قدرت تخیل خود زمانها و مکانهای مختلف را درهم آمیخته و حضور امروزی یا همیشگی به آن میداد.مولانا با داشتن شور و شعف و عشق بزرگ و بر اثر شناخت،ارتباط و دلبستگی به شمس تبریزی از سال 642 هـ.ق به سرایش شعر پرداخت،و با موسیقی و سماع که در شعرش بازتاب دارد،الفت ناگسستنی پیدا کرد.

مولانا از طریق سمبولها،علامات و اشارات دنیای کثرت؛ راه را بسوی تصویر بزرگ یعنی حقیقت وجود حق می گشاید که از دید عرفانی مولانا؛وحدت وجود حق با تمام جهات خدایی نه داخل در اشیاء و نه برون از آن بلکه از جهت فعل در اشیاء و از جهت ذات برون از اشیاء است .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره نگاهی به زندگی مولانا جلال الدین محمد بلخی

تحقیق مدیریت ناب درس تئوریهای پیشرفته مدیریت

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق مدیریت ناب درس تئوریهای پیشرفته مدیریت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق مدیریت ناب درس تئوریهای پیشرفته مدیریت


تحقیق مدیریت ناب درس تئوریهای پیشرفته مدیریت

دانلود تحقیق مدیریت ناب درس تئوریهای پیشرفته مدیریت

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 20

 

 

 

 

بخشی از متن:

مدیریت ناب به چه معنی است؟

  • کل ارزش خلق شده در هر سازمان اینست که نتایج نهایی در سکانس بلندی از مراحل جریان دارد.
  • جریانی از ارزش مشتری بصورت افقی است در طول سازمان.
  • تمام سازمانها (شامل تویوتا، بصورت عمودی سازماندهی شده با بخشها (مهندسی – خرید – تولید – فروش و غیره) آنها میشد وجود دارند . زیرا این بهترین شیوه خلق و تولید دانش اغلب به شیوه تجربی در کار راهة شغلی است.
  • هر شخصی، نیازهایش را احساس می کند ، اداره می کند و بهبود می بخشد تمام فرایند را از خلق ارزش افقی.
  • اغلب سازمانها واقعاً پاسخگو نیستند برای جریان افقی از ارزش بوسیله تولید اگر چه مدیران ارشد آنرا بررسی می کنند. تولید دیسک سازمان بی پدر و مادر است (مسئولی ندارد)
  • اغلب مدیران سازمانها در هر سطحی درجه ای دارند اگر چه آنها در بخش تخصصی شمارش می شوند متغیر اینها معمولاً حالی است با بهترین سطح مدیران می کوشد تا تمام داراییها و کنترل در سازمان را مورد استفاده قرار می دهند.

مدیریت ناب و مدیریت توسط فرآیند:

جستجوی برتری و تغییر ( گروه های کاری ، غنی سازی شغلی و ... ) در سازمان کاری که توسط نمونه تولید ناب پیشنهاد می شود، به پذیرش مدیریت توسط فرآیند منجر می شود در اصل مدیریت توسط فرآیند انتخاب می شود زیرا در اینجا نیازی جهت مرتبط ساختن تمامی فعالیتها به منظور جستجوی یک هدف واحد و عملکرد کلی وجود دارد که از یکپارچگی و همکاری فعالیتها ناشی می شود.

سازمان مدیریت توسط فرآیند همواره کار محوری بوده و توسط توانایی های بسیار و فعالیتها برآورد می شود. مسئولیت نیز مرتبط با نقش بوده و به سطح بستگی ندارد و شغل مربوطه نیز متقاطع می باشد. این سازمان به شکل افقی بوده و هدف واحد نیز یک مکانیسمی از یکپارچگی است که یادگیری را تسهیل کرده و باعث انعطاف پذیری میشود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق مدیریت ناب درس تئوریهای پیشرفته مدیریت

تحقیق در مورد اساس طراحی اجرای پی 20 ص

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق در مورد اساس طراحی اجرای پی 20 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 20

 

3-42: اساس طراحی و اجرای پی

3-3-4- متغیرهای آماری - مقاومت فشاری و کنترل کیفیت

به دلیل تاثیر عوامل مختلف، در مقاومت بتن اغلب تغییراتی وجود دارد. تغییرات در تمام حالتهای بارگذاری از جمله فشار، گسیختگی کششی، خمش، برش و پیچش رخ می‌دهد. در بسیاری از تکنیک‌های اجرا از تغییرات مقاومت فشاری برای کنترل کیفیت استفاده می‌شود. بنابراین در اینجا فقط تغییرات مقاومت فشاری و پیگیری مراحل آن مورد بحث قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در کفها، مقاومت خمشی ملاک است و برای تضمین کیفیت استفاده می‌شود. این روش آماری برای مقاومت فشاری استفاده شده و می‌توان آنرا در مورد مقاومت خمشی نیز به کار برد.

بطوریکه در بخش 3-2-1 ذکر شد، تغییرات مقاومت فشاری معمولا از توزیع نرمال پیروی می‌کند. ویژگی‌های منحنی نرمال، میانگین نمونه و انحراف معیار نمونه. برای محاسبه‌ی مقاومت فشاری متوسط استفاده می‌شود تا مقاومت موردنظر را ایجاد کند. از این رو در آغاز پروژه، ردة مقاومت بتن بر اساس برآورد میانگین مقاومت متوسط لازم تولید می‌شود. این مقاومت تولید بر اساس این فرضیه است که تأثیر متغیرهای مقاومت بتن در آینده همچون گذشته خواهد بود. طبق اطلاعات موجود میانگین واقعی مقاومت تولید جایگزین میانگین مقاومت فرضی و انحراف معیار خواهد شد. در صورتی که میانگین و انحراف معیار بدست آمده در طول پروژه برابر با مقادیر حاصل از محاسبات باشد، باید میانگین مقاومت پروژه به دقت حفظ شود.

اگر مقاومت متوسط پروژه کمتر از مقاومت متوسط لازم باشد، در حالی که با انحراف معیار هم اندازه است، درصدی از کاهش آزمایشات مقاومت مشخص شده، بیشتر از مقدار معقول خواهد بود و مقاومت متوسط بتن در آن مرحله باید افزایش یابد.

در صورتی که انحراف معیار پروژه بیشتر از انحراف معیار فرضی باشد، مقاومت متوسط نیز باید افزایش یابد. به عبارت دیگر، اگر میانگین پروژه بالاتر یا انحراف معیار پائین‌تر باشد، مقاومت متوسط کاهش می‌یابد.

به منظور اطمینان از اینکه بتن در سطح مناسبی از مقاومت موردنیاز قرار دارد، تداوم ارزیابی ضرورت دارد. تعیین مقاومت متوسط و انحراف معیار مطابق با زمان می‌تواند معیاری را برای کنترل کیفیت مراحل کار فراهم کند. هنگامی که درصد تقریبی پایین‌تر از مقاومت تعیین شده آمد، برای محاسبه می‌توان از معادله استفاده کرد.

(3. 11)

عامل احتمال = P

میانگین مقاومت =

مقاومت مشخص شده =

انحراف معیار

توجه کنید که معادله‌ی (3. 11) مدل بدست آمده از معادله (3-1) است. متغیرهایی که دچار تغییر شوند، امکان استفاده از مقاومت توسط و انحراف معیار پروژه S را فراهم می‌کنند.

در معادلة (3. 11) اگر 33/2 = P، احتمال مقاومت استوانه (میانگین دو استوانه) نزول می‌کند و %1 است. احتمال دیگر مقادیر را میتوان با استفاده از جدول آماری موجود در کتابهای آمار یا جدول‌های ACI ارزیابی کرد.

برای اینکه میانگین و انحراف معیار پروژه در معادله‌های ACI تعریف شود، باید در این دو مساوی زیر تعریف شود.

(12. 3) or

(13. 3) or

نمودار کنترل کیفیت اغلب اوقات برای تصویر بصری عملکرد بتن استفاده می‌شود. سه نوع نمودار کنترل کیفیت در صنعت استفاده می‌شود که در تصویر 9.3 آمده است. شکل‌های مختلف نمودارهای دیگر هم استفاده می‌شود. با پیدایش رایانه‌های میزی گسترش، حفظ و به روز در آوردن نمودارها کار ساده‌ایی است. همچنین می‌توان نمودارها را از جایی به جای دیگر انتقال داد.

شکل 3-9 a- متغیرهایی از (1) مقاومت مشخصه استوانه، (2) میانگینی از دو استوانه و (3) میانگین مقاومت مشخصه لازم را نشان داده است. تعداد آزمایشهای پایین را می‌توان براحتی از نمودار جدا کرد. توجه کنید که تعداد ازمایش پایین با استفاده از میانگین دو استوانه محاسبه شده است. (خط پر). اگر حجم بتن تولید شده بیش از روزی یک آزمایش نیاز داشت می‌توان میانگین همه آزمایشها را برای آن روز ترسیم نمود. این نمودار را نیز می‌توان با استفاده از روزهای تقویم رسم نمود.

شکل 3-9 (b) و (c) با استفاده از مقادیر شکل 3-9 (a) رسم شده است. هر نقطه در شکل 3-9 (b) میانگین 5 آزمایش پیشین را ارائه می‌کند. تعداد آزمایشها به منظور محاسبه‌ی این میانگین مؤثر مربوط به نوع کار و تعداد آزمایش در هر روز استفاده می‌شوند. در شکل 3-9 (b) برخی از تغییرات مشخصه آزمایش بی‌تأثیر شدند. این نمودار می‌تواند تاثیر عوامل اصلی مانند، تغییرات مفصل و تغییرات مواد را شناسایی کند. شکل 3-9 (c) میانگین موثر 10 گروه قبلی استوانه را نشان داده است. تغییر قابل توجه در این نمودار، شاخصی از قابلیت تنظیم بالا است.

نمودار کنترلی ابزار ارزشمندی است، نه فقط برای این پروژه بلکه در مورد پروژه‌های آتی نیز کاربرد دارد. طبق مباحث قبلی، حد نصابهای خوب می‌تواند برای محاسبة و خصوصیات ترکیبی به جای ترکیب آزمایش بکار رود، بنابراین مقدار قابل توجهی در وقت و تلاش صرفه‌جویی می‌کند. تغییراتی که در مراحل آزمایش ایجاد شود همواره واحدی درکنترل کیفیت است. که همیشه برای تفکیک تغییرات ایجاد شده در مراحل آزمایش از تغییرات ایجاد شده در اثر عوامل دیگر مانند، تغییر خصوصیات مواد مناسب است، زیرا تغییرات در آزمایش، تغییرات واقعی در مقاومت بتنی که ساخته شده را ارائه نمی‌دهد. مراحل بعدی در ارزیابی شدت تغییرات تحت اثر آزمایش بکار می‌رود.

یک آزمایش شامل همه استوانه‌هایی است که در شرایط یکسان ساخته شده‌اند. استوانه‌ها باید با استفاده از نمونه بتن مشابه، در شرایط عمل‌آوری مشابه ساخته شوند و در زمان یکسانی آزمایش شوند.

 

شکل 3-9 نمودار کنترل کیفیت برای تولید و ارزیابی بتن. (A) آزمایشهای مقاومت مشخصه (B) میانگین مقاومت موثر. (C) میانگین محدوده تغییر موثر (از کمیته 214 ACI).

اگر فرض کنیم که دو یا بیش از دو استوانه آزمایش شده از نمونه بتن مشابه ساخته شدند و در زمان مشابه مشابه آزمایش شدند، باید مقاومت مشابهی داشته باشیم، تغییرات در مقاومت این استوانه‌ها در مراحل آزمایش بستگی دارد. اگر چه اختلاف در بتن‌ریزی و عمل‌آوری نیز تفاوت ایجاد می‌کند، با این حال بخش اعظم، (به 100%) از تغییرات به آزمایش بستگی دارد. تفاوت میان بتن‌ریزی استوانه نسبت به نمونه مشابه واریانس آزمایش نامیده می‌شود. انحراف معیار آزمایش از معادله زیر محاسبه می‌شود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد اساس طراحی اجرای پی 20 ص

تحقیق در مورد اجزاء ساختمان (پی نواری) 11 ص

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق در مورد اجزاء ساختمان (پی نواری) 11 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 17

 

دانشگاه آزاد اسلامی (واحد قزوین)

دانشکدة عمران و معماری

اجزاء ساختمان (پی نواری)

استاد :

آقای مهندس زندی

دانشجو :

بنیامین سامانلو

شماره دانشجویی : 82432309

پائیز 1383

مقدمه :

عکس های آورده شده در این مجموعه از بنایی واقع در کرج ، میدان والفجر ، زمین‌های خانم انصاری گرفته شده است . در این مکان آپارتمانی هفت طبقه در دست احداث می باشد که دارای یک طبقه زیرزمین برای پارکینگ و هفت طبقه بر روی آن می باشد که طبقه همکف تجاری بوده و بقیه طبقات مسکونی می باشند ، پی این ساختمان از نوع نواری می باشد که چون در هر دو محور طولی و عرضی به صورت نواری اجرا شده است . تشکیل پی مشبک را داده است . فنداسیون های کناری این ساختمان از نوع نواری باسکولی می باشند که در صفحات آینده دربارة آنها توضیحاتی داده خواهد شد و نحوة محاسبة آنها نیز به اختصار آورده شده است .

پی های باسکولی :

پی باسکولی (یا طره‌ای) برای اتصال یک پی ، که تحت بار خارج از مرکز قرار دارد ، به یک پی داخلی بکار می رود . بدین ترتیب یک پی باسکولی متشکل است از دو پی منفرد و یک تیر رابط . تیر رابط برای انتقال لنگر ناشی از خروج از مرکز ستون خارجی به پی ستون داخلی بکار می رود به طوری که در زیر هر دو پی تنش یکنواخت ایجاد شود . در واقع تیر رابط همان نقشی را دارد که قسمت میانی یک پی دو ستون داراست ، اما برای صرفه جویی در مصالح بسیار باریکتر ساخته می شود .

در طرح پی های باسکولی ابعاد پی زیر ستونها به نحوی تعیین می شود که فشار خاک در زیر هر دو پی یکنواخت و مساوی باشند . برای این منظور باید برآیند بار ستونها بر مرکز سطح دو پی منطبق باشد . در این صورت ، برآیند فشار خاک در زیر هر پی بر مرکز سطح آن منطبق خواهد بود . از این نتیجه ساده می توان برای تعیین ابعاد پی‌ها استفاده کرد . بدین ترتیب که با معلوم بودن بار ستونها ( و ) عکس العمل فشار خاک در زیر پی های نظیر ، با استفاده از تعادل نیروها برابر خواهد بود با :

 

 

از یک پی باسکولی می توان به جای یک پی دو ستون (مستطیل یا ذوزنقه شکل) استفاده کرد بشرطی که فاصلة بین دو ستون نسبتاً زیاد باشد


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد اجزاء ساختمان (پی نواری) 11 ص

تحقیق ژئوپلیتیک مرز ایران وکشور آذربایجان

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق ژئوپلیتیک مرز ایران وکشور آذربایجان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق ژئوپلیتیک مرز ایران وکشور آذربایجان


تحقیق ژئوپلیتیک مرز ایران وکشور آذربایجان

 

 

 

 

 

 

 

تحقیق ژئوپلیتیک مرز ایران وکشور آذربایجان

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 50

مقدمه

بخش اول:

گفتار اول:

مرز ومرزبانی

گفتار دوم

برخی تعاریف واصطلاحات مرزی

الف) تعاریف واصطلاحات عمومی مرزی

ب)تعاریف واصطلاحات مربوط به رودخانه های مرزی

ج)تعاریف واصطلاحات مربوط به معاهدات مرزی

 

بخش دوم

گفتار اول

الف)وضعیت کلی مرزهای جمهوری اسلامی ایران

ب)اطلاعاتی از مرز کشور جمهوری اسلامی ایران با کشور اذربایجان

ج)اطلاعات کلی راجع به کشور جمهوری اسلامی ایران

د)مرز ایران وجمهوری آذربایجان

هـ)اطلاعات کلی راجع به کشور جمهوری آذربایجان

 

گفتار دوم

مروری بر ژئوپلتیک استانهای آذربایجان شرقی،اردبیل و گیلان

الف)موقعیت جغرافیایی

ب)سابقه تاریخی و مذهبی و ویژگیهای ژئوپلتیکی

ج)جغرافیای طبیعی

د)جغرافیای انسانی

هـ)شبکه ارتباطی

و)بررسی نظامی

 

بخش دوم

رژیم حقوقی رودخانه ارس و رژیم حقوقی دریای خزر

گفتار اول

رژیم حقوقی رودخانه ارس

گفتار دوم

رژیم حقوقی دریای خزر

الف)پیشینه رژیم حقوقی

ب9مواضع کشورهای ساحلی

بخش چهارم

گفتار اول

ناپیوستگی آذربایجان بانخجوان

گفتار دوم

بحران قره باغ

گفتار سوم

حضور امریکا در منطقه وگسترش ناتو به شرق

بخش پنجم

گفتار اول

دلایل همگرایی واگرایی اقوام ترک آذری زبان،باج 1.ایران

گفتار دوم

ادعای ارضی قفقاز نسبت به مناطق پیرامونی

گفتار سوم

وضعیت دفاعی آذربایجان


گفتار چهارم

مشکلات امنیتی آذربایجان

گفتار پنجم

بررسی دلایل اهمیت کشور آذربایجان برای ایران

بخش ششم

نتیجه گیری وپیشنهادات

فهرست منابع

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق ژئوپلیتیک مرز ایران وکشور آذربایجان