کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق درباره راجع به دو بسته نرم افزاری به نام Tk , Tel 100 ص

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره راجع به دو بسته نرم افزاری به نام Tk , Tel 100 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 96

 

راجع به دو بسته نرم افزاری به نام Tk , Tel

(1-1) این کتاب راجع به دو بسته نرم افزاری به نام Tk , Tel می باشد. که با همدیگر یک سیستم برنامه نویسی برای گسترش و استفاده از واسط گرافیکی کاربرد (GUI) را فراهم می کند. Tel بیانگر زبان ابزار فرمان است و با نام “Tiche” شناخته شده است و یک زبان اسکریپتی ساده برای کنترل و توسعه برنامه های کاربردی می باشد. Tel یک برنامه نویسی کلی و عمومی را با استفاده از ابزارهای سودمند از قبیل متغیرها، حلقه ها و توابع برای برنامه های کاربردی متنوع هم می آورد. بعلاوه Tel به صورت توکا (embeobble) می باشد. یعنی مفسر آن بعنوان کتابخانه ای از توابع “C” که می تواند به راحتی داخل برنامه های کاربردی قرار داده شود پیاده سازی شود. و هر بنامه ای کاربردی می توان خصوصیات بنیادی Tel را با فرمانهای افزودنی بخصوصی با برنامه های کاربردی گسترش دهد.

یکی از مفیدترین ابزارهایی که برای گسترش Tel به کار گرفته شده است Tk می باشد. Tk یک بسته از ابزارهای نرم افزاری برای سیستم های ویندوز با ورژنهای مختلف می باشد. و تلفظ نام آن “TeEkey” می باشد. Tk وسایل و امکانات Tel را با فرمانهای افزودنی برای ساختن واسطه های کاربر گسترش می دهد. بنابراین شما می توانید ساختها واسطه های کاربر را برای استفاده از کدهای زبان C با اسکریپتهای Tcl بنویسید. Tk نیز مانند TCl بعنوان توابع کتابخانه ای C پیاده سازی شده است. بنابراین در خیلی از برنامه های کاربردی گوناگون می تواند مورد استفاده قرار گیرئد. برنامه های کاربردی نیز می توانند براساس خصوصیات Tk با واسطه های اشیاء گرافیکی کاربرد (widgest) و مدیریت هندسی در C گسترش یابند. Tel و Tk با همدیگر 4 مزیت را برای کاربران و توسعه دهندگان کاربردی ایجاد می کنند ابتدا اینکه Tel داشتن یک زبان اسکریپتی قدرتمنمد را برای هر برنامه‌ی کاربردی آسان می کند. تمام چیزی را که یک برنامه کاربردی نیاز است انجام دهد پیاده سازی تعدادی از فرامین Tel است که ویژگی های اصلی برنامه های کاربردی را تامین می کند. پس برنامه کاربردی میتواند با مفسر tel با پروسی جدها، یک تابع کامل زبان اسکریپی که شامل هر دو مورد فرمان های تهیه شده به وسیله Tel (که هسته Tel (Tel Core) نامیده می شوند) شکل 1. 1 را ببینید.

جای شکل

1-2) Figure: برای ایجاد کردن یک برنامه کاربردی جدید براساس Tel، یک گسترش دهنده برنامه کاربردی یک ساختمان داده های ویژه C برای آن برنامه کاربردی طراحی می کند و کدهای C را برای پیاده سازی تعداد کمی از فرامین Tel پیاده سازی می کند. کتابخانه Tel هر امکانی را فراهم می کند در غیر این صورت Tel نیازمند به یک زبان فرمان گرا قابل برنامه نویسی است.

برنامه کاربردی می تواند با نوشتن اسکپریپتهای TCl اصلاح شده و گسترش یابد. برای مثال، یک برنامه کاربردی برای خوداندن تابلوهای اعلانات (بولتن) الکترونیکی ممکن است شامل کدهای C باشد. که یک فرمان ‏Tel را برای جستجو و کاوش در تابلو اعلانات و صدور یک پیغام جدید برای این کار و یک فرمان دیگر را برای پیغام داده شده پیاده سازی می کند. زمانی که از این فرمان ها خارجی می شویم اسکریپتهای Tel می توانند برای تکرار این چرخه در لابه لای پیغام های جدیدی از تمام تابلوهای اعلانات نوشته شوند و همه آنها را در یک زمان نمایش دهند یا فایل پیغامهایی که خوانده شده اند یا خوانده نشده اند را بر روی دیسک ذخیره کرده و نگهداری کنند. و یا اینکه یک یا چند تابلو اعلانات را برای موضوع ویژه ای جستجو کنند.

برنامه کاربردی تابلو اعلانات نیازی نیست هر یک از توابع افزودنی را در C پیاده سازی کند. بلکه همه این توابع می توانستند به عنوان اسکریپتهای Tel پیاده سازی می شوند و کاربران این برنامه های کاربردی می توانستند اسکپریپتهای افزودنی Tel را برای افزودن توابع بیشتر به برنامه کاربردی بنویسند.

مزیت دوم Tel و Tk قابلیت توسعه و گسترش سریع آن می باشد. برای مثال فیلمی از برنامه های کاربردی پنجره ای جالب می توانند تماماً به وسیله اسکریپتهای Tel نوشته شوند. بدون اینکه ابداً از کدهای C استفاده شود. این کار با استفاده ای یک واسط کاربرد (Shell) پنجره ای که Wish نامیده می شود انجام می شود. این کار به شما اجازه می دهد که در سطح بالاتری نسبت به وقتی در C یا ++C هستید برنامه نویسی کنید و خیلی از جزئیاتی که برنامه نویسان باد مخاطب آن باشند و از شما پوشیده است. در مقایسه ای نسبت به ابزارها وقتی شما تماماً در C برنامه نویسی می کنید یادگیری استفاده از Tel و Tk آسانتر است و نیاز به کدنویسی کمتری دارد. کاربران مبتدی Tel و Tk می توانند فقط چند ساعت پس از یادگیری آن واسطه های کاربر جالبی ایجاد کنند. و به گفته خیلی از کاربران وقتی آنها Tel و Tk را جایگزین دیگر ابزارهای نرم افزار کرده اند با کاهش قابل ملاحظه ای تا ده برابر در حجم کد و زمان لازم برای گسترش برنامه روبرو شده اند. دلیل دیگری برای توسعه سریع Tel/Tk مفسری بودن زبان Tel می باشد. وقتی شما یک برنامه کاربردی Tel از قبیل Wish را استفاده می کنید می توانید اسکریپتهای جدیدی تولید و اجرا کنید بدون اینکه لازم باشد آن برنامه کاربردی مجدداً اجرا یا کامپایل شوند. این کار به شما اجازه می دهد خیلی سریع آن را تست کنید. و خطاهای (باس) آن را مشخص سازند. زمانی که Tel تفسیر می شود خیلی کندتر از کدهای کامپایل شده C اجرا می شود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره راجع به دو بسته نرم افزاری به نام Tk , Tel 100 ص

تحقیق درباره بررسی وضعیت تحقیقات اجتماعی در دانشگاههای کشور

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره بررسی وضعیت تحقیقات اجتماعی در دانشگاههای کشور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 30

 

بررسی وضعیت تحقیقات اجتماعی در دانشگاههای کشور

چکیده : درجهان امروز، پژوهش و میزان اعتبارات اختصاص یافته به آن در هر کشوری، یکی از شاخص های توسعه یافتگی آن کشور بشمار می رود. در دهه های اخیر درکشورما هرچند که گامهای مؤثری دراین زمینه برداشته شده است اما هنوز با استاندارهای جهانی فاصله زیادی وجود دارد. 

دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از دیر باز نقش آموزش و پژوهش را توامأ به عهده داشته اند بگونه ای که بزرگترین تحقیقات وتتبعات علمی درسطح جهانی ونیز در ایران از سوی مراکز آموزش عالی و بوسیلۀ دانشگاهیان صورت گرفته است . با این وجود در انجام تحقیقات بطور اعم و تحقیقات اجتماعی بطوراخص مشکلات و موانعی جدی وجود دارد که بدون رفع آنها ، بهینه سازی و کارآیی پژوهش های علمی در فرایند توسعه ، ناممکن می نماید . در این مقاله سعی بر این است که ضمن مروری گذرا بر تاریخچۀ پژوهش های اجتماعی درایران ، عمده ترین نارسایی های آنرا از جنبه های مختلف روش شناختی ، سازماندهی ، اعتبارات و نیروی انسانی مورد ارزیابی قرارداده و پیشنهادات کاربردی دراین زمینه ها ارائه نماید .

واژگان کلیدی :  پژوهش دردانشگاهها ، اعتبارات پژوهشی ، موانع ومشکلات در امر پژوهش ، تحقیقات اجتماعی ، نقش پژوهش در فرایند توسعه ، امکانات پژوهشی

مقدمه : درآستانۀ قرن بیست ویکم کشورهای مختلف جهان بطورفزاینده ای به سمت پیشرفت و توسعه گام برمی دارند و دراین راه هرروز بررقابت درکسب شاخص های توسعه یافتگی گوی سبقت را ازیکدیگرمی ربایند. این درحالی است که کشورما دربسیاری ازمعیارهای تعیین کننده درامرتوسعه دروضعیت نامطلوبی قرارگرفته است . یکی از شاخص های توسعه یافتگی رامیزان توجه به تحقیق وسرمایه گذاری درآن می دانند . هرچند به نظرمی رسد که تحقیقات درزمینه های صنعت وتکنولوژی و علوم پایه است که بطور مستقیم نتایج خود را در توسعه اقتصادی و صنعتی  نشان می دهد ، اما تجربه نشان داده است که حتی اگر بودجه وامکانات کافی درجهت تحقیق وتوسعۀ علوم پایه وفنی درنظرگرفته شود ، بدون تمهیدات ساختاری درعرصه های اجتماعی وانسانی و اتخاذ راهکارهای مناسب سیاسی ، حقوقی و اخلاقی ، این امکانات نمی توانند بازدهی وبهره وری مورد انتظار رادرتوسعۀ پایدارو همه جانبه درپی داشته باشند . بسیاری ازکارشناسان وصاحبنظران معتقدند که تحقیقات درعلوم اجتماعی است که می تواند مشکلات اجتماعی راشناسایی نموده وراه حل های مناسب برای زدودن آنها رابه کارگزاران ، مسئولین ورهبران سیاسی واجتماعی نشان دهد . در این راستا دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی از دیر باز نقش آموزش و پژوهش را توامأ در سراسر گیتی به عهده داشته اند . درقرون اخیر نیز بزرگترین تحقیقات وتتبعات علمی نیز از مراکز آموزش عالی بیرون آمده است . از آن هنگام که " جامعه شناسی " بوسیلۀ اگوست کنت فرانسوی پا به عرصۀ علوم گذاشت و داعیۀ بررسی مسائل و معضلات اجتماعی را از طریق علمی سر داد تا کنون ، این رشته از علوم انسانی نقش زیادی در به عهده گرفتن تحقیقات اجتماعی داشته است .

در واقع تفکر جامعه شناسی به  دنبال تفکر اجتماعی و فلسفۀ تاریخ تحت شرایط و ضرورتهای خاصی پدید آمد. هرچند تفکرات اجتماعی و تحقیق در مورد مسائل جامعه درشرق بوجود آمد اما شرایط خاص اجتماعی غرب پس از رنسانس ، انقلاب صنعتی و تحولات اجتماعی و سیاسی و توسعۀ مؤسسات علمی و مراکز آموزشی و پژوهشی در اروپا بود که باعث بوجود آمدن رشتۀ جامعه شناسی و بدنبال آن انجام تحقیقات اجتماعی به روش علمی شد . در قرون نوزدهم و بیستم تحقیقات اجتماعی در کشورهای غربی نقش بسزایی در شناخت مسائل اجتماعی ناشی از مدرنیسم و نظام صنعتی داشته اند . در این کشورها ، دانشگاهها که همواره هم تولید کنندۀ پژوهشگران اجتماعی  وهم مرکزی برای پژوهش های اجتماعی بوسیلۀ اساتید با تجربه و متخصص در رشته های علوم اجتماعی هستند ، همواره بزرگترین آثار تحقیقی علمی را به ثمر رسانده و راهنمای مجریان و تصمیم گیرندگان اجرایی بوده اند . درکشورهای توسعه نیافته ازجمله ایران که از حدود نیم قرن پیش ، گام درمسیر توسعه یافتگی و استقرار  نهادهای متناسب با زندگی مدرن و نظام صنعتی گذاشته است نیز طبعأ مراکز آموزش عالی و دانشگاهها  نقش تعیین کننده ای درانجام تحقیقات اجتماعی دارا می باشند . در این مقاله سعی خواهدشد تا ضمن بررسی وضعیت تحقیقات  اجتماعی در دانشگاههای کشور در دهه های گذشته ، وضعیت را درحال حاضر مطالعه نموده و پیشرفتها و کاستی ها ی آنرا از جنبه های مختلف از نظر بگذرانیم . اهمیت و  ضرورت تحقیقات اجتماعی در فرایند توسعه  کشورما از یک طرف به عنوان یکی از کشورهای درحال توسعه ، دارای مسائل و مشکلات خاص این کشورهاست که ناشی از پشت سر گذاشتن نظام سنتی و پیش رو داشتن نظام صنعتی و مدرن می باشد . همانگونه که کشورهای غربی درقرن نوزدهم مسائل اجتماعی ناشی از ورود به دنیای مدرن  را داشتند ، کشورما نیز همچون سایر کشورهای جهان سوم در نیم قرن اخیر با این مشکلات مواجه بوده است . مسلمأ وظیفۀ پژوهشگران و دانش آموختگان علوم اجتماعی است که این مسائل را شناسایی نموده و رهنمودهای لازم را به مجریان و تصمیم گیرندگان ارائه دهند . از طرف دیگر پس از انقلاب اسلامی درکشورمان درسال ۱۳۵۷، نهادهای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی درایران دارای تحولاتی شدند  که  متعاقب آن مواجه با بروز مسائل اجتماعی زیادی بوده ایم . تحقیقات اجتماعی می توانند نقش عمده ای درشناخت تغییرات حاصل از انقلاب و وقایع بعد از آن در کشورمان داشته باشند . مسلمأ دانشگاهها در کشور ما وظیفۀ مهمی از این نظر دارا می باشند . با گسترش نظام آموزش عالی در دهه های اخیر درکشور، دانشگاه ها علاوه بر نشر دانش و تربیت نخبگان در رشته های مختلف ، وظیفۀ تولید علم را از طریق پژوهش و تحقیق نیز به عهده دارند ؛ چه اینکه دراین نهاد علمی است که اساتید با تجربه و دانش آموخته و مجهز به روشهای علمی مشغول به کار می باشند و می توانند از آموخته های خود علاوه بر نشر دانش و انتقال آنها به دانشجویان ، با اجرای پروژه های تحقیقی و بکار بستن روشهای علمی ، معضلات اجتماعی را مورد بررسی قرار داده و نقش خود را درهدایت جامعه و مسئولین ایفاء نمایند . امروزه مسائل اجتماعی ازچنان پیچیدگی برخوردارند که بدون آگاهی و تجهیز به دست آوردهای علمی نمی توان راه به شناخت وبررسی اینگونه مسائل برد . دراین مقاله برآنیم که نقش دانشگاه و دانشگاهیان را در انجام تحقیقات اجتماعی برشمرده و وضعیت اینگونه تحقیقات را درشرایط موجود ایران بررسی نمائیم .هدف از بررسی دراین مقاله سعی خواهد شد تا با مطالعۀ آمار و اسناد و مدارک موجود و نیز نظرات کارشناسان و پژوهشگران درامر تحقیقات اجتماعی ، به شمه ای از اهداف ذیل نائل گردید : ۱- وضعیت تحقیقات اجتماعی درایران دردوران پیش ازانقلاب


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی وضعیت تحقیقات اجتماعی در دانشگاههای کشور

تحقیق درباره تأثیر کار زنان بر زندگی خانوادگی

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره تأثیر کار زنان بر زندگی خانوادگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 29

 

تأثیر کار زنان بر زندگی خانوادگی

چکیده: روابط خانوادگی، تحت تأثیر پویایی نهادهای اجتماعی، با تحول دائم روبه‌روست. با تحول شرایط زیستی و به تبع آن، بروز نیازهای جدید، پیوسته نقش‌ها در حال تغییرند، به طوری که از اعتبار نقش‌های سنتی روزبه‌روز بیشتر کاسته شده و موجبات دگرگونی آنها فراهم می‌شود. همراه با تغییرات ساختاری جامعه و بر اثر تحولات زندگی خانوادگی، زن خانه‌دار در عین مسئولیت‌های متعارف خود، بیش از پیش، مجبور به کار در خارج از خانه شده است. در عین حال، اشتغال زن در سطح وسیع جامعه، به رغم تعهدات دوگانه‌اش الزاماً‌ به معنی بردگی و استثمار او نیست و نباید به چنین تحولی به دیده انکار نگریست؛ زیرا آثار مثبت مادی و معنوی این اشتغال غالباً‌ علاوه بر وضع خود زن، که ضمن کسب درآمد به استقلال و اعتبار اجتماعی بیشتری دست می‌یابد، متوجه همسر و فرزندان او نیز می‌شود. تأثیر اجتماعی عمده این تغییر، دگرگونی روال سنتی در نقش زنان و تقسیم کار درون خانواده است. هر چند که، به رغم پذیرش وسیع اشتغال زنان از جانب طبقات متفاوت اجتماعی ایران، هنوز آن تغییرات فرهنگی که لازمه هماهنگی میان اشتغال زن و تقسیم وظایف و مسئولیت‌ها در خانواده است به طور کامل روی نداده است، بررسی روابط و مناسبات درون خانواده چنین نشان می‌دهد که با زیر سؤال رفتن پاره‌ای از ارزش‌ها و هنجار‌های سنتی، نقش زن با تغییراتی روبه‌رو شده است و حاصل این تغییرات بسط و توسعه زمینه فعالیت‌های اجتماعی اوست. رو آوردن زنان به اشتغال در خارج از کانون خانوادگی تأثیری بسزا در ابعاد هویت اجتماعی آنان داشته و این امر، به نوبه خود، موجب افزایش اعتماد به‌نفس جامعه زنان شده است. احراز موقعیت اجتماعی بهتر با تأثیری که از نظر شخصیتی به جا می‌گذارد، تا حدودی، معضلات ناشی از اشتغال دوگانه را هموار ساخته است. البته نه تنها راه این تحول همیشه هموار نیست، احتمال هم دارد که در اثر تضاد ارزشی، در ایفای نقش‌ها تعارضاتی پدید آید. خطر بروز چنین حالتی بیشتر در مواقعی است که فعالیت‌ شغلی زن با الگوی سنتی همخوانی نداشته باشد. بویژه آنکه، در زندگی سنتی، با تقسیم کار براساس جنسیت، تحت هر شرایطی، اداره امور خانگی به عهده زن پنداشته می‌شود و براساس همین ارزش‌های سنتی، فعالیت وی در خارج از خانه به معنی تضعیف انسجام خانواده تلقی می‌گردد. تفکیک مشاغل بر حسب جنسیت و پذیرفتن تفاوت در توانایی‌های زن و مرد طرز تفکری است که در بیشتر مواقع بر ذهنیت خود زنان نیز اثر می‌گذارد و موجب دامن زدن بر تعارضات موجود می‌شود.

روابط خانوادگی، تحت تأثیر پویایی نهادهای اجتماعی، با تحول دائم روبه‌روست. با تحول شرایط زیستی و به تبع آن، بروز نیازهای جدید، پیوسته نقش‌ها در حال تغییرند، به طوری که از اعتبار نقش‌های سنتی روزبه‌روز بیشتر کاسته شده و موجبات دگرگونی آنها فراهم می‌شود.

همراه با تغییرات ساختاری جامعه و بر اثر تحولات زندگی خانوادگی، زن خانه‌دار در عین مسئولیت‌های متعارف خود، بیش از پیش، مجبور به کار در خارج از خانه شده است. در عین حال، اشتغال زن در سطح وسیع جامعه، به رغم تعهدات دوگانه‌اش الزاماً‌ به معنی بردگی و استثمار او نیست و نباید به چنین تحولی به دیده انکار نگریست؛ زیرا آثار مثبت مادی و معنوی این اشتغال غالباً‌ علاوه بر وضع خود زن، که ضمن کسب درآمد به استقلال و اعتبار اجتماعی بیشتری دست می‌یابد، متوجه همسر و فرزندان او نیز می‌شود.

تأثیر اجتماعی عمده این تغییر، دگرگونی روال سنتی در نقش زنان و تقسیم کار درون خانواده است. هر چند که، به رغم پذیرش وسیع اشتغال زنان از جانب طبقات متفاوت اجتماعی ایران، هنوز آن تغییرات فرهنگی که لازمه هماهنگی میان اشتغال زن و تقسیم وظایف و مسئولیت‌ها در خانواده است به طور کامل روی نداده است، بررسی روابط و مناسبات درون خانواده چنین نشان می‌دهد که با زیر سؤال رفتن پاره‌ای از ارزش‌ها و هنجار‌های سنتی، نقش زن با تغییراتی روبه‌رو شده است و حاصل این تغییرات بسط و توسعه زمینه فعالیت‌های اجتماعی اوست.

رو آوردن زنان به اشتغال در خارج از کانون خانوادگی تأثیری بسزا در ابعاد هویت اجتماعی آنان داشته و این امر، به نوبه خود، موجب افزایش اعتماد به‌نفس جامعه زنان شده است. احراز موقعیت اجتماعی بهتر با تأثیری که از نظر شخصیتی به جا می‌گذارد، تا حدودی، معضلات ناشی از اشتغال دوگانه را هموار ساخته است. البته نه تنها راه این تحول همیشه هموار نیست، احتمال هم دارد که در اثر تضاد ارزشی، در ایفای نقش‌ها تعارضاتی پدید آید.

خطر بروز چنین حالتی بیشتر در مواقعی است که فعالیت‌ شغلی زن با الگوی سنتی همخوانی نداشته باشد. بویژه آنکه، در زندگی سنتی، با تقسیم کار براساس جنسیت، تحت هر شرایطی، اداره امور خانگی به عهده زن پنداشته می‌شود و براساس همین ارزش‌های سنتی، فعالیت وی در خارج از خانه به معنی تضعیف انسجام خانواده تلقی می‌گردد.

تفکیک مشاغل بر حسب جنسیت و پذیرفتن تفاوت در توانایی‌های زن و مرد طرز تفکری است که در بیشتر مواقع بر ذهنیت خود زنان نیز اثر می‌گذارد و موجب دامن زدن بر تعارضات موجود می‌شود.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره تأثیر کار زنان بر زندگی خانوادگی

پکیج کامل جزوه + ویدئوهای پرسش ها و مسائل فصل چهارم فیزیک 2 نظام قدیم ( کار و انرژی)

اختصاصی از کوشا فایل پکیج کامل جزوه + ویدئوهای پرسش ها و مسائل فصل چهارم فیزیک 2 نظام قدیم ( کار و انرژی) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پکیج کامل جزوه + ویدئوهای پرسش ها و مسائل فصل چهارم فیزیک 2 نظام قدیم ( کار و انرژی)


پکیج کامل جزوه + ویدئوهای پرسش ها و مسائل فصل چهارم فیزیک 2 نظام قدیم ( کار و انرژی)

پکیج کامل جزوه + ویدئوهای " پرسش ها و مسائل فصل چهارم فیزیک 2 نظام قدیم"
در بسته آموزشی حاضر کلیه پرسش ها و مسائل آخر فصل چهارم کتاب حاضر (4 پرسش و 19 مساله) در مدت زمان  155دقیقه تدریس شده است. دانش آموزانی که قصد دارند مطالب حاضر را امتحان دهند یا قصد شرکت در کنکور سراسری رشته تجربی و ریاضی را دارند می توانند از این بسته بهره فراوان ببرند. چرا که در حل مسائل و پرسش های حاضر نکات کنکوری مهم و ظریفی تدریس شده اند و مشابه این مسائل بارها در کنکور به صورت سوال تستی مطرح شده است.

مزایای بسته آموزشی
- تدریس جامع کلیه ی مطالب مربوط به عناوین نامبرده
- ارائه نکات ریز و ظریف کنکوری
- استفاده از نمودار و تصاویر آموزشی و رنگی زیبا جهت بالا رفتن کیفیت آموزش
- قابل پخش بودن ویدئوها با کامپیوتر ، لب تاب و تلویزیون

ویژگی های بسته آموزشی

- تعداد پرسش ها: 4
- تعداد مسائل: 19
- زمان آموزش: 2 ساعت و 35 دقیقه
- جزوه: 18 صفحه
- حجم فایل اصلی: 191 مگابایت

قابل استفاده برایِ دروسِ
- فیزیک پایه دهم
- فیزیک دوم دبیرستان
- فیزیک پیش دانشگاهی
- فیزیک پایه دانشگاه (برای دانشجویان فیزیک و مهندسی)
و برای داوطلبان کنکور

ویدئوها و جزوات طبقه بندی شده سایر فصل ها و سرفصل های درسی کتاب حاضر و دروس سایر مقاطع و رشته ها را می توانید از همین سایت دانلود کنید.

در صورت بروز هر گونه مشکل احتمالی ، سوال درسی و غیردرسی ، انتقاد یا پیشنهاد با ما تماس بگیرید. 09386178303 (همه روزه 8 صبح تا 11 شب - حتی روزهای تعطیل)


دانلود با لینک مستقیم


پکیج کامل جزوه + ویدئوهای پرسش ها و مسائل فصل چهارم فیزیک 2 نظام قدیم ( کار و انرژی)

تحقیق درباره بخشهای مختلف پروتکل پشته TCPIP (Protocol Stack) 15 ص

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق درباره بخشهای مختلف پروتکل پشته TCPIP (Protocol Stack) 15 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 16

 

بخشهای مختلف پروتکل پشته TCP/IP (Protocol Stack)

لایه دسترسی شبکه عملیات لایه فیزیکی و لایه پیوند داده مدل OSI را با هم تلفیق می کند . این لایه دربرگیرنده رسانه ارتباطی و پروتکل های ارتباطی برای انتقال فریم ها روی آن رسانه است .

 

پشته TCP/IP شامل چهار لایه است ( از بالا به پایین ) : ـ لایه دسترسی به شبکه ـ لایه ارتباطات اینترنتی ـ لایه ارتباطات میزبان به میزبان ـ لایه سرویس های کاربردی

▪ لایه دسترسی به شبکه

لایه دسترسی شبکه عملیات لایه فیزیکی و لایه پیوند داده مدل OSI را با هم تلفیق می کند . این لایه دربرگیرنده رسانه ارتباطی و پروتکل های ارتباطی برای انتقال فریم ها روی آن رسانه است . لایه دسترسی به شبکه در TCP/IP می تواند پروتکل های استاندارد صنعتی مثل اترنت ۱۰ Base –T را استفاده کند . ولی در بعضی از پشته ها این دسترسی به روشهای متفاوتی پیاده سازی خواهد شد . پشته NDIS (Network Driver Interface Specification ) که در ویندوز NT و شبکه های LANMAN استفاده شده ، اجازه می دهد که پروتکل های دسترسی به شبکه مختلفی بصورت قابل تعویضی با یک پشته TCP/IP استفاده شوند . ▪ لایه ارتباطات اینترنتی لایه ارتباطات اینترنتی مسئول ایجاد ارتباط بین میزبانها است ، بدون توجه به لایه دسترسی به شبکه ای که بکار گرفته شده است . این لایه می بایست قادر به ارتباط برقرار کردن بین میزبانهای شبکه محلی و شبکه های گسترده باشد . بنابراین در این لایه باید یک آدرس بندی و پروتکل ارتباطی قابل مسیردهی داشته باشیم . لایه ارتباطات اینترنتی از IP برای آدرس دهی و انتقال داده ها استفاده می کند . بنابراین این لایه ذاتاً غیر اتصالی است و متناظر با لایه شبکه (Netwoek Layer) مدل OSI است . بعلاوه لایه ارتباطات اینترنتی مسئول فراهم آوردن همه اطلاعات لازم برای لایه دسترسی به شبکه به مـنـظور فرستادن فریمهایش به مقـصـد مـحـلی است ( یا مقـصد میـزبـان دیـگری یا مسیـریـاب) . بـنـابرایـن ، ایـن لایـه بـایـد پروتکل ARP ( Address Resolution Protocol) را هم در بر داشته باشد . پروتکل دیگری به نام RARP ( Reverse Address Resoulation Protocol ) برای آدرس دهی ایستگاههای بدون دیسکت (diskless) نیز وجود دارد که براین لایه تکیه دارد . بعلاوه این لایه می بایست قادر به مسیریابی داده ها از طریق Internetwork به مقصدهای خود باشد . بنابراین ، این لایه دربرگیرنده پروتکل RIP (Routing Informatio Protocol) نیز می باشد که می تواند از ابزارهای روی شبکه پرس وجو هایی انجام دهد تا تعیین کند که بسته ها به یک مقصد مشخص چگونه باید مسیریابی شوند . همچنین لایه ارتباطات اینترنت شامل قابلیتهایی برای میزبانها به منظور تبادل اطلاعات درباره مشکلات یا خطا ها در شبکه می باشد . پروتکلی که این ویژگی را پیاده سازی می کند ، ICMP (Internet Control Message Protocol ) نام دارد و در نهایت ، لایه ارتباطات اینترنتی ویژگی Multicast را دربردارد (ویژگی که کار ارسال اطلاعات به چندین مقصد میزبان را در هر لحظه خواهیم داشت ) . این فرآیند توسط پروتکل (Internet Group Management Protocol) پشتیبانی می شود. لایه ارتباطات میزبان به میزبان : لایه ارتباطات میزبان به میزبان سرویسهای مورد نیاز برای ایجاد ارتباطات قابل اعتماد بین میزبانهای شبکه را پیاده سازی می کند و مطابق با لایه حمل و قسمتی از لایه جلسه مدل OSI است و در ضمن در برگیرنده قسمتی از کارهای لایه های نمایش و کاربردی نیز می باشد . لایه میزبان به میزبان شامل دو پروتکل است . اولین آن TCP (Transimission Control Protocol) می باشد . TCP توانائی برقراری سرویس ارتباط گرا بین میزبانها را فراهم می کند . آن شامل ویژگیهای زیر می باشد : ▪ قسمت بندی داده ها به بسته (Packets) ▪ ساخت رشته های داده از بسته ها ▪ دریافت تائید ▪ سرویس های سوکت برای ایجاد چندین ارتباط با چندین پورت روی میزبانهای دور ▪ بازبینی بسته و کنترل خطا ▪ کنترل جریان انتقال داده ▪ مرتب سازی و ترتیب بندی بسته سرویس های TCP سرویس های ارتباط گرای قابل اعتمادی با قابلیتهای زیبای کشف خطا ها و مشکلات را فراهم می کنند . پروتکل دوم در لایه میزبان به میزبان ،UDP (User Datagram Protocol) نام دارد . UDP برای فراهم کردن یک مکانیزم کاهش سرزیری شبکه در انتقال داده ها روی لایه های پائین تر طراحی شده است . هـر چند که این لایه هم مدیریت بسته و سرویس های مرتب سازی را ارائه می دهد ولی UDP نیاز به سرویس های قدرتمند ارتباط گرای TCP مثل تائید ، کنترل جریان داده و مرتب سازی مجدد بسته ها برای انجام کارهای خود را دارد . UDP برای کاهش سرریزی پشته در برنامه های طراحی شده که سرویس های ارتباط گرای خود را توسط TCP پیاده سازی می کند . برای پیاده سازی پروتکل های TCP و UDP ، لایه میزبان به میزبان


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بخشهای مختلف پروتکل پشته TCPIP (Protocol Stack) 15 ص