کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

گزارش کارآموزی اجرای مجتمع اداری-آموزشی

اختصاصی از کوشا فایل گزارش کارآموزی اجرای مجتمع اداری-آموزشی دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

گزارش کارآموزی اجرای مجتمع اداری-آموزشی


گزارش کارآموزی اجرای مجتمع اداری-آموزشی

 

 

 

 

 

 

 


فرمت فایل : WORD + PDF

تعداد صفحات:57

مقدمه

در این گزارش کار آموزی سعی شده است کلیه عملیات اجرایی یک مجتمع مسکونی از آجر چینی تا نازک کاری و سفید کاری به طور مفصل بر مبنای شواهد و آمخته ها به صورت گزارش در آید و نحوه صحیح مدیریتی که بیش از هر چیز در سامان دهی یک عملیات ساختمانی مهم است و در این پروژه به کار گرفته شده بود ، بیان گردد .
در سر تا سر کشور هزاران  واحد آموزشی در طرح ساختمان سازی قرار دارد که بخشی از آنها  در کشور برای احداث مدرسه صرف  می شود .
این مجتمع آموزشی در حال اجرا شش کلاسه می باشد که هر کلاس آن حدود 20 متر است.
معرفی  مفصل کارگاه و تجهیز کارگاه :
دفتر سرپرست کارگاه که نقشه های اجرایی و مدارک اداری و فرمهای اداری و برنامه زمانبندی در آن نگهداری می شود . اجرای مهندسی فنی نیز در این دفتر توسط مهندس فنی صورت می گیرد.
دفتر نظارت که وظیفه نظارت در انجام کارهای اجرایی در کارگاه در آن صورت می گیرد . توسط مهندس ناظر و منهدس کمک ناظر انجام می شود .
دفتر حسابداری کارگاه که در آن کارهای حسابداری توسط حسابدار کارگاه صورت می گیرد و وظیفه او ثبت قیمت های خرید مصالح و اجناس دیگر که در این کارگاه استفاده می شود ، می باشد ( تهیه لیستی از قیمتهای خرید) .
درب ورودی کارگاه نگهبانی موجود است که کار نگهبان ثبت ساعت ورود و خروج کارگران و اکیپ های مهندسی و سایر افراد کادر می باشد . مصالح ساختمانی با توسط بازدید نگهبانی وارد کارگاه می شود .
این کارگاه شامل سه نگهبان می باشد که در سه نوبت یا سه شیفت نگهبانی می دهند . نگهبان روزکار که از ساعت 5/7 صبح تا 5/4 عصر کار می کند و نگهبان شبکار که از ساعت 5/4 عصر تا 12 شب از کارگاه نگهبانی می کند . و نگهبان نیمه شب که از ساعت 12 تا 5/7 صبح از کارگاه نگهبانی می کند .
نماز خانه کارگاه برای خواندن نماز مهندسین و سایر افراد کادر می باشد .
سرویس دستشویی و حمام کارگاه برای مهندسین و سایر افراد کادر می باشد .
سلف کارگاه برای استفاده مهندسین و افراد کادر ، که در آنجا صبحانه و نهار توسط گاز گرم کرده و می خورند .در این مکان چایی نیز میل می شود .
انبار مصالح در کارگاه که محل نگهداری مصالحی نظیر ، کیسه های گچ – کاشی – سرامیک – موزایک – لوله های تاسیساتی – سیم های برق و … می باشد .
کارگاه تیرچه زنی که در آنجا توسط کارگران تیرچه های دستی ساخته می شود و سپس برای آببندی تیرچه های را در آب می خوابانند که تیرچه ها زنجاب شوند و سپس آنها را دپوکرده تا خشک شده و برای استفاده آماده گردد .
چاه عمیق حفر شده ، برای انتقال آب های زیر زمینی به سطح زمین می باشدکه این چاه ، عمق بیش از 33 متر دارد (بین 33تا 36 متر) و آب توسط پمپ به منبع می کشد و بعد آن را توزیع می کند . این کار مانع میشود تا در انجام عملیات بنایی مشکل ایجاد نشود.
سیلو واقع در کارگاه ، که سیمان در آن نگهداری می کنند و بعد توسط فرقون و با دامپر ، آن را به محل ساختمان سازی هدایت (منتقل) می کنند .
تانکرهای نفت و گازوئیل برای نگهداری آنها و انجام عملیات های گوناگون می باشد .

ماشین آلات و دستگاه های موجوددر کارگاه :
1-لودر ، برای هم سطح کردن زمین و همچنین محل مصالح ساختمانی .
2-دامپر، برای حمل مصالح نظیر ؛ سیمان – گچ – داربست ها – لوله های تاسیساتی و غیره … .
3-میکسر ، برای مخلوط کردن سیمان باشن و ماسه و آب و ساختن بتن .
4-بالابر برقی یا گازوئییلی ، برای حمل مصالح ساختمانی (طبقه همکف) تا ارتفاع بالایی (طبقات مختلف) در ساختمان .
5-فرقون ، برای حمل مصالح ساختمانی تا مسافتهای کوتاه .
6-دستگاه جوش، برای جوشکاری درهای ساختمان .
7-قیچی آهنبری ، برای برش آهن به اندازه های مشخص شده .
8-دستگاه پرنمویس ، برای انجام عملیتهای مختلفی نظیر برش آهن و عایقکاری ساختمان.

معرفی مشروح پروژه و پیمان :
این پروژه ساختمان بصورت یک واحد آموزشی  می باشد که شش کلاس در آن ساخته می شود
چون این مجتمع دارای کلاسهای  مختلفی است بعد از گذشت کار در یکی از کلاس ها به کلاس های  دیگر رسیدگی می شود و نقطه ضعفهای بررسی شده و کارها بر روی روال عادی خودش می افتد و این عمل باعث می شود که پیشرفت کار به نحو قابل توجه ای بالا رود .
برنامه های زمانبندی این طرح بگونه ای می باشد که فرضاُ اکگیپهای گچکار در یک واحد کار خود را آغاز کرده و بعد از گذشت زمان و به پایان رسیدن عملیات به واحدهای دیگر رسیدگی می کنند و به علت کمبود وقت در هر واحدبه انجام چند کار می پردازند تا برنامه های زمانبندی پروژه به تعویض نافتد.
محل این پروژه در حوالی شهرستان ارسنجان می باشد و در مکانی که اکنون در پروژه توسعه شهری است انجام می شود.

 
بررسی شرح وظایف کار آموز در محل کارآموزی :
شخص کارآموز که از طرف دانشگاه به محل کارآموزی اعزام می شود باید در محل کار آموزی حضور یابد و مانند شخص کمک ناظر فعال باشد . تفاوتی که بین شخص کارآموز در کارآموزی یک با کارآموزی دو در این است که در کارآموزی یک چون اولین مرتبه ای است که در یک پروژه اجرایی حاضر می باشد ، برایش خیلی از مسائل اجرایی تازگی دارد و فقط می تواند نظاره گر عملیات اجرایی باشد و به تجربیات فنی خود بیافزاید اما شخص کارآموز در کارآموزی دو می تواند به وسیله تجربیات فنی که در کارآموزی یک اندوخته است پیشنهادات و نظرات قابل قبولی را به سرپرست خود ارائه دهد و به عنوان یک کمک ناظر فعال انجام وظیفه نماید .  «منظور از کارآموزی یک ، کارآموزی دروه ی هنرستان می باشد»
 کار آموز وظیفه دارد که به کارهای کارگران در اکیپ های مختلف نظارت کند و در صورت مختلف و اشتباه کارگران ، سرپرست کارگاه را آگاه سازد و او را در جریان قرار دهد . و طبق عملیات اجرایی در طول هفته گزارشی از نحوه کارهای انجام شده تهیه کند و بعد در پایان کار آموزی این گزارشات را به سرپرست کارگاه ارائه دهد .

معرفی فعالیتهای در حال اجرا انجام :
در این پروژه انجام عملیات آجرچینی صورت گرفت و بعد روی دیوارهای آجر چینی یک لایه گچ کاری آماده کش انجام شده بعد از پایان آماده کشی نمای بیرون ساختمان را داربست بسته و عملیات آجر کاری صورت پذیرفت و بعد توسط کارگران طی چند روز این آجر کاری آبپاشی شد و دور پنجره ها توسط ابزارهای پنجره طراحی شد و بعد از آجر کاری  نمای بیرون ساختمان مرحله سفید کاری صورت پذیرفت .
دیوارهایی که گچکاری بصورت آماده کشی برروی آن انجام شده بود برش داده شده و مسیرهایی برای عبور لوله های خرطومی در آن ساخته شد. و عملیات تاسیساتی صورت پذیرفت . بعد از انجام این عملیات در راه یله ها لوله هایی نمایان بودند که برای پوشش این نما دیوار را بیتز اجرا شد و بعد از بستن ورقهای رابیتز روی آن سیمان کاری گشت و بعد چهار چوب پنجره و در در جای خود نصب شد .
بعد از پایان این عملیات بتنهای سخت توسط میکسر ساخته شد. و این بتن روی لوله های تاسیساتی و کف واحد های ساختمان ریخته شد، و توسط کارگر شنریزی تراز شده و روی آن لیسه زده شد. و بعد از پایان این عملیات کارگران تا چند روز روی کف واحد ها را آبپاشی کرده ، بتواند زودتر حالت خود را بدست آورد .
پس از به پایان رسیدن شنریزی اکیپ های عایق کاری به مرحله اجرا وارد می شوند . کار این اکیپ عایقکاری سرویس بهداشتی دستشویی و آبدار خانه  می باشد . عایقکاری آبدار خانه بگونه ای اجرا می شود که از طرفین یا دور تا دور آبدار خانه  به اندازه 30 تا 40 سانتی متر عایق به دیوار هم چسبیده می شود و عایق مصرفی به صورت ایزوگام است .در دستشویی عایقکاری تا ارتفاع1متر و یا بیشتر به دیواره ها چسبیده می شود باید دقت شود که ورقه های  ایزوگام بر روی هم سوارشده و بصورت اورلپ (Overlep) باشد .
اکنون اکیپ کاشیکار وارد مرحله اجرا می شود . و دور تا دور دیوار های آبدارخانه را تا ارتفاع 120 تا 140 سانتی متر کاشیکاری می کند و دستشویی ها را تا انتهای سقف کاشیکاری می کند . سقف دستشویی 220 متر ارتفاع دارد .
و بعد از کاشیکاری کف آبدارخانه انجام می شود . کف دستشویی بعد از قرار دادن سیفون کاشیکاری می شود
بعد از پایان این مرحله عملیات برقکاری توسط اکیپ برق کاری صورت می گیرد و سیمهای فاز و نول توسط استادکار از لوله های خرطومی عبور داده می شود و قاب کلیدها  چراغها و پریزها در داخل دیوار قرار داده می شود .
پس از انجام برقکاری ، اکیپ سنگکاری وارد کار می شوند . وظیفه این اکیپ سنگکاری کف تراسها می باشد بگونه ای که ملات دوغابه ای تهیه کرده و بعد از قرار گرفتن کف تراسها توسط این ملات سنگی مرمر را در کنار هم دیگر می چینند و بعد دور تا دور دیوار کلاس ها و راهرو را توسط سنگها و معمولاً به ارتفاع 100 سانتی متر قرنیز می کنند . بعد راه پله ها را توسط سنگها به ضخامت تقریباً 5 سانتی متر و طول 120 سانتی متر و عرض 30 سانتی متر و ارتفاع معمولاً 5/17 تا 18 سانتی متر سنگکاری می کنند و باید دقت کنند که این پله ها تقریباً 2 درجه شیب  داشته باشند که در هنگام شستشوی راه پله آب بر روی آن قرار نگیرد. گروه سنگکار قسمت زیرین چار چوب پنجره ها را توسط سنگها سنگکاری می کنند و پس از پایان این کار اکیپ گچکاری حدوداً وارد عمل می شوند و عملیات کشته کشی روی دیوارها را توسط گچ انجام می دهند و زیر سقف گلویی زنی می کنند سفید کاری می کنند .


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.