کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود مقاله قاچاق و اعتیاد

اختصاصی از کوشا فایل دانلود مقاله قاچاق و اعتیاد دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود مقاله قاچاق و اعتیاد


دانلود مقاله قاچاق و اعتیاد

زندگی آدمی را به یک معنا میتوان نوعی مبارزه و درگیری دانست .مبارزه هایی که ابعاد و عرصه های متعدد و متفاوتی دارد . ذو ابعاد بودن این مبارزه معلول عوامل و مولفه های متنوع تشکیل دهنده حیات بشری است.در این پهنه گسترده وفراخ دامن،طبیعی است که انسان از یک طرف نیازمند طرح وتد بیری سازوار و منسجم برای حال ،وگذر به آیندهای معلوم و روشن است و از طرف دیگر درگیر رفع موانع و حل مشکلات است.

در این جهدو دلمشغولی  دو وجهی،طبعا مشکلاتی پیش خواهد آمدکه شاید در وهله اول اراده آدمی درمقابلشان احساس ضعف نماید.

در این جاست که اگر تدبیر عقل با حس مسوولیت توام گردد رفع مانع و حل مساله،ممکن میگردد.

این البته امریست که تمرین و ورزیدگی می خواهد و پر پیداست که ورزیدگی و آمادگی از آداب انکار ناپذیر زندگی است.

از مساله تفنن که و فزون خواهی که بگذریم،سیطره مشکل میتواند یکی از اساسی ترین علل پدیده اعتیاد باشد.اگر اراده در برابر مشکلات کم بیاورد،انسان در چنین وضعیتی پناهگاهی می جوید ،تا در پناه  آن از هجوم نا ملایمات در امان بماند.

اینجاست که یکی از مهمترین رسالت های هر موسسه، دستگاه ، یا سازمانی که به نحوی با مساله اعتیاد و مواد مخدر درگیر است ،؛آگاهی بخشی و تمهید مقدمات برای تقویت بنیه روحی و روانی و اخلاقی افراد است.

این اقدام خطیر را باید در عرصه و سطح پیشگیری،عملی نمود.

مساله مواد مخدر امروزه به یکی از مشکلات عمده غالب جوامع انسانی تبدیل شده است.سالانه حجم عظیمی از منابع انسانی و مالی کشورهای جهان صرف مبارزه با عوامل ترویج و گسترش این گونه مواد میشود.

پیشرفت تکنولوژی تولید و استحصال و انتقال و جابجایی مواد مخدر در گوشه و کنار جهان،هزینه های مبارزه با آن را بالا برده است.

امروزه تجارت مواد مخدر به محور اقتصاد جنایی جهان تبدیل شده است.سودهای باد آورده و سر شاری که از این راه نصیب تبهکاران میشود آنان را به داد و ستد این کالای شوم ترغیب و وسوسه می نماید.

طبعاً کار این تبهکاران در این حد متوقف نمیماند بلکه آنان با کسب ثروت های نجومی ازاین راه ،قدرتهای سیاسی را به شدت تهدید میکنند و با همین قدرت تهدید گری،دولت ها را به تسلیم و یا سکوت در برابر خود وا میدارند.

 تاریخچه مواد مخدر
مفهوم اعتیاد
عوامل مخاطره آمیز:
علل و عوامل موثربراعتیاد
اعتیاد جرم یا بیماری :
نتیجه گیری :

 

شامل 15 صفحه فایل word


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.