کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پروژه بررسی پل های قدیمی مازندران

اختصاصی از کوشا فایل پروژه بررسی پل های قدیمی مازندران دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پروژه بررسی پل های قدیمی مازندران


پروژه بررسی پل های قدیمی مازندران

دانلود پروژه بررسی پل های قدیمی مازندران 24 ص با فرمت WORD

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

با تکیه بر مدارک باستان شناسی ، قدیمی ترین پل شناخته شده در ایران پلی است که اورارتورها بر رود ارس ساخته بودند، بقایای بسیاری از پل های دوره هخامنشی نیز در سرزمین ایران مورد شناسایی و بررسی قرار گرفته اند. هرچند آگاهی ما نسبت به پل های پارتی بسیار اندک است اما توجه به نتایج بررسی انجام شده درباره ی تکنیک بالای ساخت این گونه بناها در اوایل دوره ساسانی ، نشان از پیشینه ی این فن آوری در دروه پارتی است. از دوره ساسانی و خصوصاً در مرزهای فعلی ایران ، بقایای بسیاری از پل ، بند، پل بند تحقیق و شناسایی قرار گرفته است.

وجود رودهای پر آب و زمین های حاصلخیز در استان مازندران ، سبب شد تا پلهای زیادی از دوره اسلامی به یادگار بماند. با توجه به تداوم معماری دوره ساسانی در دوره اسلامی ، شکل و ساختار پل های این دوره به هم نزدیک می باشد. لذا در دوره اسلامی ( خصوصاً  صفوی ) بعد از دوره ساسانیان بیشترین توجه به پل سازی شده است و ابعاد ، طراحی ، استحکام ، شیوه معماری و تزئینات در پلهای این دوره بسیار جالب توجه و کم نظیر می باشد.

بیشترین توجه این تحقیق به بررسی پل های مازندران در دوران اسلامی خصوصاً دو دوره صفوی و قاجار می باشد و با توجه به ساخت و معماری به خصوص پل سازی در این منطقه ، نشان دهنده پیشرفت چشمگیر پل سازی در دوره های صفوی و قاجار است.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.