کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

پایان نامه بررسی عوامل فردی موثر بر رفتار خرید مصرف کننده

اختصاصی از کوشا فایل پایان نامه بررسی عوامل فردی موثر بر رفتار خرید مصرف کننده دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

پایان نامه بررسی عوامل فردی موثر بر رفتار خرید مصرف کننده


پایان نامه بررسی عوامل فردی موثر بر رفتار خرید مصرف کننده

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بیمه با عنوان بررسی عوامل فردی موثر بر رفتار خرید مصرف کننده به صورت کامل و با فرمت ورد 

چکیده:

در دنیای رقابتی امروز شرکت‌ها برای کسب مزیت رقابتی باید توجه ویژه‌ای به مشتریان و رفع نیازهای آنان در مقایسه با رقبا، داشته باشند. از طرفی متقاضیان در خرید بیمه در انتخاب محصولات، دارای گرایش­های مختلفی هستند که باید آن‌ها را در مطالعه رفتار مصرف‌کننده موردتوجه قرارداد. بدون شک، فروشنده‌ی خدمات بیمه‌ای که بتواند رفتار مشتریان خود را درک کند و به خواسته‌ها و سلیقه‌های آن‌ها توجه کند، از موقعیت رقابتی بهتری در بازار برخوردار خواهد بود. با توجه به اهمیت این موضوع لذا این پژوهش باهدف بررسی عوامل فردی مؤثر بر رفتار خرید مصرف‌کننده صورت گرفته است.

در تحقیق حاضر سعی گردیده است شش مؤلفه‌ی عوامل فردی شامل:سن، جنسیت، شغل، وضعیت اقتصادی، سبک زندگی و شخصیت، مورد ارزیابی قرار گیرند. جامعه آماری شامل کلیه خریداران بیمه عمر شرکت بیمه کارآفرین در شهر مشهد می‌باشد .پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش نمونه‌گیری بر مبنای شیوه­ی نمونه‌گیری تصادفی ساده می‌باشد که از طریق طراحی پرسشنامه محقق ساخته اقدام به جمع‌آوری اطلاعات به‌منظور بررسی رابطه بین متغیرهای مستقل و وابسته و بر اساس طیف پنج گزینه لیکرت تبیین گردیده است؛ جامعه مورد نمونه­گیری متشکل از 372 نفر می‌باشد؛ در این پژوهش از آزمون­های پارامتریک ضریب t تک نمونه‌ای و فریدمن استفاده‌شده است.

یافته‌های پژوهش بیانگر ارتباط معنی‌داری بین شش مؤلفه­ی عوامل فردی با رفتار مصرف‌کننده می‌باشد؛ به‌طوری‌که سن افراد، جنسیت، شغل، وضعیت اقتصادی، سبک زندگی و شخصیت آنان بر خرید بیمه‌نامه عمر مؤثر بوده و با میزان تقاضا رابطه معنی‌داری دارد.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.