کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر کاهش میزان رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ایران

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر کاهش میزان رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ایران دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر کاهش میزان رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ایران


دانلود پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر کاهش میزان رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ایران

بررسی عوامل مؤثر بر کاهش میزان رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ایران (نمونه موردی کارکنان حوزه 6 منطقه غرب تهران)

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:43

فهرست مطالب :

مقدمه و کلیه واژه
ارائه مدل تحقیق
پیشگفتار
چکیده تحقیق
رئوس مطالب
نتیجه
منابع – مآخذ و پیوست‌ها

چکیده :

1-1) قلمرو زمانی و مکانی تحقیق

قلمرو زمانی تحقیق سال 1387 بوده و قلمرو مکانی تحقیق بانک صادرات ایران حوزه 6 منطقه غرب تهران می‌باشد.

5-1) روشها و ابزار گردآوری اطلاعات

به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز این تحقیق از دوروش ذیل استفاده گردیده است:

الف) روش کتابخانه‌ای : توضیح مفاهیم اصلی کلید واژه‌ها از کتابهای معتبر موجود رفتار سازمانی اخذ گردیده است.

ب ) پرسشنامه : یکی از متداولترین روشهای جمع آوری اطلاعات استفاده از پرسشنامه است. برای گردآوری اطلاعات مورد نیاز در مورد تعیین میزان رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات و سایر فاکتورهای مورد پرسش و موثر در بیان مسئله از پرسشنامه استفاده شده است.

6-1) روش نمونه گیری

جامعه آماری در این تحقیق حوزة 6 منطقه غرب بانک صادرات ایران در شهر تهران بوده و روش نمونه گیری تصادفی ساده است.

 

7-1) روش تجزیه و تحلیل داده‌ها

در این تحقیق از روش توصیفی از نوع پیمایشی استفاده شده است.

1-1 مقدمه

در ابتدا رضایت شغلی را تعریف می‌کنیم که عبارتست از واکنش‌های عاطفی یا احساسی خود نسبت به جنبه‌های مختلف شغل.

این تعریف بدان معناست که در مورد رضایت شغلی یک مفهوم واحد وجود ندارد، یک فرد می‌تواند از یک جنبة شغل، نسبتاً راضی باشد و از یک یا چند جنبة دیگر ناراضی باشد.

2-1 کلید واژه

تعریف دیگر از رضایت شغلی این است: مقصود از رضایت شغلی نگرش کلی فرد دربارة کارش است، کسی که رضایت شغلین او در سطحی بالاست نسبت به شغل یا کار خود نگرش مثبت دارد کسی که از کار خود راضی نیست (رضایت شغلی ندارد) نگرش منفی نسبت به شغل خود دارد. هنگامی که دربارة نگرش کارکنان بحث می‌شود غالباً مقصود چیزی جز رضایت شغلی آنان نیست. در واقع در این زمینه معمولاً این دو «رضایت شغلی» و «نگرش» را بجای یکدیگر بکار می‌برند.

عوامل تعیین کننده رضایت شغلی عبارتند از: معارضه یا گیرایی کار، سیستم پاداش بر اساس عدل و مساوات، شرایط کاری که فرد را حمایت کنند، ارضای نیازهای مادی و معنوی، کسب ارزش و تفاوت. تفاوت بدین معنا که آنچه یک فرد انتظار دارد از شغل خود دریافت کند، از قبیل درآمد مناسب، فرصت‌های ارتقاء و پیشرفت و آنچه که بطور واقعی دریافت کرده است می‌باشد.

آنچه که در بالا ذکر شده معنی و مفهوم نسبتاً جامعی از رضایت شغلی کارکنان شاغل در سازمان می‌باشد همچنین عوامل موثر بر میزان رضایت شغلی ذکر شده است.

3-1 بیان مسئله تحقیق

آنچه که در پیش رو خواهد آمد تحقیق و بررسی نسبتاً مختصری از بخش کوچکی از کارکنان بانک صادرات ایران در خصوص عوامل موثر بر میزان کاهش رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات (حوزه 6 منطقه غرب تهران) می‌باشد، امید است توانسته باشیم گام کوچکی در جهت شروع انجام یک کار عملی مختصر برداشته باشیم.

البته ممکن است در گذشته نیز بررسی‌هایی در خصوص علل کاهش رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات در جاهای مختلف انجام گرفته باشد، لیکن با تحلیل و بررسی وضعیت حال امیدواریم بتوانیم با نتیجه گیری درست و صادقانه و ارائه نقطه نظرات پیشنهادی افقی روشن برای آیندة همکاران ارجمند و پر تلاش تصور نمائیم.

                                  ان شاء الله


پیشگفتار : preface

مطالبی که در صفحات آینده خواهد آمد نتیجه تلاش مشترکی است در بررسی عوامل موثر بر کاهش رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات ایران (حوزه 6 منطقه غرب تهران). در این تحقیق کوشیده‌ام تا با تهیه نمونه آماری و استخراج نتایج آن و تعمیم آن به کل کارکنان بانک صادرات و نیز استفاده از صحبت‌های افراد شاغل از طریق ارتباطات افقی سازمان غیر رسمی عوامل موثر بر کاهش رضایت شغلی شامل پارامترهای مادی و معنوی از قبیل اعطاء وامهای مختلف، تسهیلات گوناگون، آموزش ضمن خدمت و ارتقاء شغلی را بررسی نمائیم و اثرات متغیرهای ذکر شده را پس از بررسی بسنجیم. کوشش شده است که گفته‌ها و داده‌ها بر اساس مستندات و آمارهای نسبتاً دقیق باشد تا از اصل مطلب دور نشویم و نتیجه گیری نهائی واجد استانداردهای لازم باشد.

فصل دوم

مرور ادبیات و پیشینه تحقیق

  • مرور و ارائه چکیده 3 تحقیق مرتبط با موضوع
  • اصل تحقیق

2-1) اهمیت پیشینه یا تاریخچة تحقیق

هدف ما از پیگیری و جستجوی پیشینة تحقیقهای دیگر مرتبط با این تحقیق در حقیقت جلوگیری از دوباره کاری و سپس استفاده از تجربیات گذشته در جهت انجام عمل صحیح و همچنین نوآوری احتمالی می‌باشد و در این راه باید سه گام مهم برداریم:

الف – شناسائی

ب – مطالعه نقادانه

ج – تهیه گزارش و تحقیق

بررسی پیشینه تحقیق معمولاً نقدی از دانش موجود درباره موضوع مورد پژوهش است.

2-1) چکیده تحقیق اول

در تحقیقی که در یکی از بانکهای دولتی (بانک ملت) انجام شده است تأثیر یک سری از عوامل مؤثر بر رضایت شغلی را مورد بررسی قرار داده و نتایج حاصل از این تحقیق به شرح زیر است.

1- نوع استخدام (رسمی و قرار دادی) بعنوان متغیر مستقل و رضایت شغلی بعنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده است. تحلیل و واریانس داده‌ها نشان می‌دهد که بین دو گروه رسمی و قرار دادی از نظر میزان رضایت شغلی تفاوت معناداری وجود دارد و بطور کلی میانگین رضایت شغلی کارکنان رسمی از کارکنان غیر رسمی بیشتر است.

2-3) چکیده تحقیق دوم

در تحقیقی که توسط یکی از کارمندان کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با مدرک کارشناسی ارشد صورت گرفته است.

عوامل موثر بر میزان رضایت شغلی کارکنان با توجه به متغیرهای مستقلی مانند امنیت شغلی و نحوه مدیریت افراد ملفوق بررسی گردید، و نتایج زیر اخذ گردیده است.

  • امنیت شغلی که بعنوان یک متغیر مستقل و رضایت شغلی بعنوان یک متغیر وابسته در نظر گرفته شده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که ضریب همبستگی بین آنها مثبت، مستقیم و معنی دار است بعبارتی کسانیکه احساس امنیت شغلی بیشتری اظهار میدارند. همزمان احساس رضایت شغلی بیشتری ابراز می‌دارند.
  • یافته‌های تحقیق فوق نشان می‌دهد که کارمندانی که شیوه مدیریت را پدرانه درک می‌نمایند رضایت شغلی بیشتری دارند و میان مدیریت خود کامه و رضایت شغلی رابطه معکوس و همبستگی منفی وجود دارد.

و...

NikoFile


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.