کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

بررسی خرابی سازه های فولادی مس سرچشمه (شکست اتصالات سیستم نگهدارنده لوله های انتقال آب)

اختصاصی از کوشا فایل بررسی خرابی سازه های فولادی مس سرچشمه (شکست اتصالات سیستم نگهدارنده لوله های انتقال آب) دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

بررسی خرابی سازه های فولادی مس سرچشمه (شکست اتصالات سیستم نگهدارنده لوله های انتقال آب)


بررسی خرابی سازه های فولادی مس سرچشمه (شکست اتصالات سیستم نگهدارنده لوله های انتقال آب)

• پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش سازه با عنوان: بررسی خرابی سازه های فولادی مس سرچشمه (شکست اتصالات سیستم نگهدارنده لوله های انتقال آب) 

• دانشگاه شهید باهنر کرمان 

• استاد راهنما: دکتر محمدجواد فدایی 

• پژوهشگر: علیرضا حبیبی 

• سال انتشار: بهمن 1379 

• فرمت فایل: PDF و شامل 158 صفحه

 

چکیــــده:

ارزیابی ایمنی و مقاوم سازی سازه‌های موجود پس وقوع خرابی در سازه‌ها، برای بهره برداری مجدد ضروری می‌باشد. این سازه‌ها عمدتاً توسط آئین نامه‌های قدیم طراحی شده است. کم و بیش به دلیل تاریخچه کوتاه تحقیقات درباره این موضوع هنوز هیچ روش مشخصی برای ارزیابی ایمنی و مقاوم سازی سازه‌ها پایه گذاری نشده است. آئین نامه‌های طراحی نیز ضوابطی را برای طرح سازه‌ها ارائه می‌دهد ولی ضابطه مشخصی را برای پیش بینی تحلیلی انهدام سازه تعیین نمی‌کند.

وقوع خرابی در سازه‌ها تابع عوامل مختلفی می‌باشد که به دقت باید مورد بررسی قرار گیرد. پیش بینی رفتار و چگونگی بروز خرابی در سازه‌ها امری پیچیده و مشکل است و نیاز به تحقیقات و آزمایش‌های وسیع دارد.

در این پایان نامه خرابی در سازه‌های نگهدارنده خطوط لوله برافراشته (Elevated) بررسی می‌گردد. خطوط لوله برافراشته یکی از انواع خطوط انتقال سیالات است که در بالای سطح زمین و در یک ارتفاع مشخص عبور می‌نماید. در این تحقیق ابتدا علل ممکن برای خرابی در این نوع سازه‌ها بیان گردیده و سپس با بررسی دقیق و موردی علل سعی می‌شود علت یا علت‌های واقعی خرابی مشخص گردد.

علل خرابی مورد مطالعه در این پایان نامه شامل ضعف در اجرا، اشتباه در محاسبات، وقوع بارهای اضافی و پدیده خستگی در اثر بارهای دینامیکی می‌باشد.

در ارائه راه حل جهت تعمیر سازه پارامتر تعیین کننده هزینه تعمیر می‌باشد. در صورت توجیه پذیر بودن تعمیر سازه از لحاظ اقتصادی، اعضا و اتصالات خسارت دیده با اعضا و اتصالات جدید جایگزین یا تقویت می‌گردد.

بعنوان یک نمونه کاربردی، "سازه نگهدارنده لوله های انتقال آب و باطله" در مجتمع معدنی مس سرچشمه که دچار گسیختگی اتصالات انتهای بادبندی‌ها در محل اتصال به تیر و ستون شده است مورد مطالعه قرار می‌گیرد. نتایج بدست آمده از بررسی‌ها نشان می‌دهد که علت خرابی سازه، ضعف در اجرا، اشتباه در محاسبات، وقوع بارهای اضافی بدلیل عدم پیش بینی دقیق بارها و عدم کفایت ضوابط آیین نامه‌های زلزله موجود در مورد سازه‌های خاص مثل "سازه نگهدارنده خطوط لوله برافراشته" می‌باشد. نهایتا بعد از مشخص شدن علت گسیختگی اتصالات، راه حل مناسبی برای تعمیر اتصالات یا اصلاح طرح ارائه می‌شود.

در ارائه طرح یا ترمیم اتصالات بهترین راه حل (از لحاظ هزینه و روش) پیشنهاد می‌گردد.

______________________________

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

** توجه: در صورت مشکل در باز شدن فایل PDF ، نام فایل را به انگلیسی Rename کنید. **

** درخواست پایان نامه:

با ارسال عنوان پایان نامه درخواستی خود به ایمیل civil.sellfile.ir@gmail.com پس از قرار گرفتن پایان نامه در سایت به راحتی اقدام به خرید و دریافت پایان نامه مورد نظر خود نمایید. **


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.