کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پایان نامه مزایای استفاده از پوشش داخلی برای لوله های انتقال نفت و گاز

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پایان نامه مزایای استفاده از پوشش داخلی برای لوله های انتقال نفت و گاز دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پایان نامه مزایای استفاده از پوشش داخلی برای لوله های انتقال نفت و گاز


دانلود پایان نامه مزایای استفاده از پوشش داخلی برای لوله های انتقال نفت و گاز

هدف از این مطالعه بررسی و معرفی پوششها داخل لوله کاربردهای آنها، مواد و روش های متداول اعمال آنها و بررسی مزایای اقتصادی استفاده از پوشش داخل است. در این مطالعه پس از معرفی کلی و گذرای انواع مختلف پوشش داخل سعی شده تا ورای مساله جلوگیری از خوردگی و حفاظت در برابر آن که در مقالات متعددی بررسی شده است به سایر مزایای پوشش داخل من جمله تاثیر پوشش داخل بر بهبود ویژگی های هیدرولیکی لوله پرداخته شود. این مطالعه سپس بر روی یکی از روشهای پوشش داخلی یعنی flow coating متمرکز شده و یک مقایسه اقتصادی بین استفاده از پوشش داخل و به ویژه flow coating ارائه می دهد.

سابقه استفاده از پوشش داخل برای لوله های انتقال نفت و گاز به سالهای 1940 بر می گردد. ایده اولیه استفاده از پوشش داخل به منظور جلوگیری از خوردگی تسهیل نگهداری و بهبود جریان سیال درون لوله بوده است.

پوشش داخل از سالهای 1950 با موفقیت در خطوط لوله گاز به کار رفته است با این وجود این تکنولوژی امروزه نیز تکنولوژی روز محسوب می شود. برای مثال پوشش داخل لوله در عرض 4 الی 5 سال گذشته در خطوط لوله انتقال گاز طولانی با قطر بالا در اروپا مورد استفاده قرار گرقته است خطوط لوله انتقال گاز در دریای شمال به طول 3000 کیلومتر و هزاران کیلومتر دیگر خطوط لوله انتقال در خاورمیانه و خاور دور از پوشش داخلی استفاده کرده اند و در آینده نیز استفاده خواهند کرد. در حال حاضر بیش از 100 هزار کیلومتر خط لوله با پوشش داخل در سراسر دنیا وجود دارد.

پوشش داخلی لوله برای خطوط زمینی انتقال گاز بصورت استاندارد در بسیاری از کشور ها اعمال می شود. پوشش داخلی لوله نبایستی بصورت یک هزینه اضافی محسوب گردد چرا که در دراز مدت باعث صرفه جویی های اقتصادی فراوانی می شود.

انواع پوشش داخلی و استاندارد ها

رنگ های مورد استفاده در پوشش داخل عمدتاً بر پایه رزین های اپوکسی ساخته
می شوند. طبق استاندارد (ASTM D 897) مقدار چسبندگی کششی پوششهای حاصل از رزینهای اپوکسی، 3000 پوند بر اینچ مربع است. رنگهای اپوکسی در مقایسه با رنگهای دیگر دارای چسبندگی بسیار خوبی هستند که البته تمیزی سطح در میزان این چسبندگی تاثیر دارد. فیلم حاصل از این نوع رزین نسبت به مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. این نوع رزینها نسبتاً گران قیمت هستند ولی در مواردی که حفاظت و کیفیت در کار ضرورت دارد استفاده از آنها پیشنهاد می شود.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.