کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود مقاله مروری بر مزایای کشاورزی ارگانیک

اختصاصی از کوشا فایل دانلود مقاله مروری بر مزایای کشاورزی ارگانیک دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود مقاله مروری بر مزایای کشاورزی ارگانیک


دانلود مقاله مروری بر مزایای کشاورزی ارگانیک

چکیده:

استفاده از کودهای شیمیایی به اندازه زیاد و به کارگیری بی رویه آفت کش های شیمیایی باعث آلودگی آب، هوا و خاک می شود. طی این فرایند آفت های موجود نسبت به سموم شیمیایی مقاوم شده و آفت های جدیدی نیز ظاهر می شوند. سلامتی خاک نیز در این روند تحت تاثیر قرار می گیرد و مقدار قابل جذب بعضی از ریز مغذی ها مانند روی ،مس و آهن پس از مدتی در خاک کاهش می یابد.در این تحقیق : مزایای کشاورزی ارگانیک برای محیط زیست، کشاورزی ارگانیک و تنوع زیستی، معیار سبزیجات، میوه ها و حبوبات وفرآورده های حیوانی ارگانیک ، ، مدیریت تلفیقی عناصرغذایی /آفات و بیماری های گیاهی/آب و خاک ، کود های مورد نیاز محصولات ارگانیک ، ذخیره انرژی ، جلوگیری از فرسایش خاک ، حفظ آب مصرفی/گیاهان و جانوران بررسی شده است. نتایج نشان داد که اعمال سیستم کشاورزی ارگانیک، مزایای بسیار گسترده ای را درحفظ اکوسیستم های زیستی، فعالیت بیولوژیکی، جلوگیری ازورود آقات وسموم به بافت محصول و تغذیه سالم دربرخواهد داشت.

کلمات کلیدی: ارگانیک، کود،آفت کش، کشاورزی

مقدمه:

کشاورزی ارگانیک یعنی استفاده از اطلاعات سنتیو علمی برای کاهش استفاده از سموم و مواد شیمیایی در تولید محصولات. سیستم های کشاورزی ارگانیک بر پایه مدیریت اکوسیستم استوار است و به نهاده های خارج از مزرعه وابسته نیست . در این نوع از کشاورزی از نهاده های سنتز شده مانند کودهای شیمیایی، آفت کش ها ، داروهای دامپزشکی، گیاهان اصلاح شده ژنتیکی و نژادی و مواد نگهدارنده، مواد افزودنی و از تابش اشعه ها استفاده نمی شود

کشاورزی ارگانیک مدیریت تولید مناسب است که باعث تقویت و توسعه سلامت اکوسیستم های زیستی ، چرخه های زیستی و فعالیت بیولوژیکی خاک می شود. این نظریه تاکید دارد که از نهاده های داخل مزرعه استفاده گردد و از نهاده های بیرونی استفاده ای نشود. و برایاین منظور احتیاج به سیستم های تطابق پذیری در هر منطقه داریم . این کار باعث استفاده از روشهای کشاورزی زیستی و مکانیکی و بدون استفاده از نهاده های خارجی سنتز شده صورت می گیرد. یکی از مشکلاتی که امروزه گریبان جوامع بشری را گرفته افزایش سرطان ها بیماری های مزمن و اختلالات کبدی است که در نتیجه ورود سموم دفع آفات نباتی و دیگر آلودگی های شیمیایی که از خاک وارد مواد غذایی می شوند ایجاد می شود. از آنجا که سموم دفع آفات نباتی که در زمین باقی می ماند توسط دام هایی که از علوفه تازه استفاده می کند به انسان می رسد متخصصان توصیه می کنند به دلیل محلول در چربی بودن این سم ها ذخیره آنها در چربی بدن حیوانات کمتر از منابع حیوانی استفاده شود. بر هم خوردن دانه بندی خاک یکی دیگر از مسائل مطرح شده در این خصوص است.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.