کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان ولیعصر

اختصاصی از کوشا فایل دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان ولیعصر دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان ولیعصر


دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان ولیعصر

دانلود پاورپوینت تحلیل فضای شهری میدان ولیعصر

72 اسلاید آماده ارائه در قالب word

 

 

 

فهرست

فصل اول (شناخت)

  • مشخصات جغرافیایی
  • اقلیم شهر تهران
  • موقعیت میدان
  • تعریف فضای شهری
  • تقسیم بندی فضاها
  • تاریخچه
  • وجه تسمیه

فصل دوم (نقشه‌ها)

  • تهران
  • محدوده میدان
  • بلوک بندی ها
  • کاربری ها
  • تراکم
  • مسیرهای عبور

فصل سوم (سیمای‌شهر)

  • مطالعات لینچ
  • راه
  • لبه
  • نشانه
  • تسلسل نشانه ها
  • گره
  • نشانه های محلی
  • ناحیه
  • محله

فصل چهارم

(تحلیل ابعاد شکلی)

  • نفوذ پذیری
  • دسترسی پذیری

فصل پنجم (سرزندگی)

  • سرزندگی

 

فضای شهری

فضای شهری به عنوان یکی از زیرمجموعه های مفهوم فضا، از مقوله ی فضا مستثنی نیست. بدین معنی که ابعاد اجتماعی و فیزیکی شهر رابطه ای پویا با یکدیگر دارند. در واقع فضای شهری مشتمل دو فضای اجتماعی و فیزیکی می شود.

یک فضای شهری را می توان بر مبنای رویکردهای مختلف محیطی، جغرافیایی، معماری و … مطالعه و بررسی کرد. فضای شهری، عرصه ی ایفای نقش بازیگرانی است که هریک به عنوان کنشگرانی ازجامعه ی خود محسوب می شوند. نقش های مثبت و گاهی منفی، نقش های پررنگ وگاهی کمرنگ، نقش های عام و گاهی خاص. فضای شهری به مفهوم صحنه ای است که فعالیت های عمومی زندگی شهری در آن‌ها به وقوع می پیوندند.

خیابان ها، میادین وپارک های یک شهر فعالیت های انسانی را شکل می دهند. این فضاهای پویا در مقابل فضاهای ثابت و بی تحرک محل کارو سکونت اجزای اصلی و حیاتی یک شهر را تشکیل داده است. شبکه های حرکت، مراکز ارتباطی، و فضاهای عمومی بازی و تفریح را در شهر تأمین می کنند.

تقسیم بندی فضاها

فضاهای عمومی : شامل محدوده ها و مکان ها و فضاهای شهری که در کل (عموماً) برای استفاده توام اقشار مردم آزاد و قابل استفاده اند محدودیتی برای مخاطب گزینی ندارند و عدم محدودیت در انتخاب مخاطب ندارند.  مهمترین و گسترده‌ترین فضاهایی هستند که قابل طراحی و پیشنهاد می باشند. این گستردگی باعث گستردگی در طراحی وجامعیت طراحی نگاه جامع در طراحی و نگاه کلان که دلیل آن همان گستردگی طیف مخاطب است.

فضاهای نیمه عمومی : شامل محدوده ها و مکان ها و فضاهایی شهری می شوند که برای اقشار نسبتاً مشخص از طیف عام طراحی و پیشنهاد می شوند. مانند مدارس، دانشگاه ها، ادارات و …

ویژگی این فضا دارا بودن یک شاخصه برای انتخاب قشر مخاطب عام است مانند : سن یا جنس. شاخصه کاری یا فعالیت این شاخصه ها خود جزء شاخصه های عام اند اما دارای دسته بندی هستند. محدودیت شاخصه در قشر باید طراحی منطبق برآن ویژگی یا با تأکید برآن ویژگی باشد. سن فضاهای محدود برای قشر سن خاص.

فضاهای نیمه خصوصی : محدوده ها یا فضاهایی هستند که برا قشری خاص انتخاب و طراحی می شوند. ویژگی این فضاها بحث اختصاصی بودن فضا بیشتر از جنبه عام بودن آن است.

فضاهای خصوصی : محدوده ها و مکان هایی که برای قشری خاص و کاملاً اختصاصی طراحی می شود، مانند مسکن.

و……

 


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.