کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق آماده با موضوع سلامتی و زندگی اجتماعی 33 صفحه word

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق آماده با موضوع سلامتی و زندگی اجتماعی 33 صفحه word دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق آماده با موضوع سلامتی و زندگی اجتماعی 33 صفحه word


تحقیق آماده با موضوع سلامتی و زندگی اجتماعی 33 صفحه word

مطالعه نشان می­دهد که علاوه بر بیولوژیکی و محیط زیست شاخص­های سلامت از قبیل طول عمر، مرگ و میر و بیماری با وضع اجتماعی – اقتصادی از قبیل طبقات اجتماعی (بر اساس میزان درآمد خانواده، شغل و میزان آموزش)، محل زندگی (شهری – روستایی) مسکن و امکانات خدمات بهداشتی – درمانی و استفاده از آنها رابطه دارد. در حقیقت این ضوابط از جمله عواملی است که امکان اندازه­گیری جوامع پیشرفته را از لحاظ اجتماعی و اقتصادی در مقایسه با کشورهای در حال توسعه ممکن می­سازد.

 

طول عمر

یکی از مهمترین شاخص­های بهداشتی طول عمر جمعیت یا گروه­های اجتماعی و بالاخره جامعه است. انسان قبل از قرون وسطی به طور متوسط 20-30 سال عمومی کرده است. در قرن 17 این میزان تا 32 سال بوده است با انقلاب صنعتی و کشاورزی اروپا و تأثیرات تدریجی آن در وضع زندگی مردم در کشورهای اروپای غربی، در سال 1850 میانگین طول عمر به 40 سال و در حال حاضر در حدود 80 سال می­باشد.

با توسعه و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی، مخصوصاً توسعه خدمات بهداشتی درمانی در کشورهای در حال توسعه، میانگین طول عمر با سرعت رو به افزایش گذاشته است. در حالی که در اروپای غربی پس از انقلاب صنعتی مدت زمان (حدود یک قرن) طول کشید تا میانگین عمر از 30 تا 40 سال افزایش یابد، در کشورهای در حال توسعه مدت یک دهه برای این افزایش کافی بود. برای مثال میانگین طول عمر در ایران در دهه گذشته از 50 به 60 سال افزایش یافته است.

اختلافات میزان طول عمر در کشورهای پیشرفته در مقایسه با کشورهای در حال توسعه در ارتباط با نحوه­ی زندگی مردم، درآمد خانواده و درامد سرانه کشور، امکانات رفاهی از جمله خدمات بهداشتی درمانی می­باشد. حتی می­توان گفت که در مورد عوامل غیرطبیعی ژنتیکی و بیولوژیکی که امکان دارد شانس زندگی در افراد را کاهش دهد نیز با مراقبت­های پزشکی امکان زنده ماندن و افزایش طول عمر وجود دارد. بطور خلاصه هرچه امکانات و شرایط اجتماعی – زیستی جامعه­ای پیشرفته­تر باشد شانس اینکه مردم آن بیشتر عمر کنند زیادتر می­شود.

 

 برای دانلود کل مطلب به لینک زیر مراجعه کنید.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.