کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

تحقیق آماده با موضوع نظریه ها در روانشناسی اجتماعی 22 صفحه word

اختصاصی از کوشا فایل تحقیق آماده با موضوع نظریه ها در روانشناسی اجتماعی 22 صفحه word دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

تحقیق آماده با موضوع نظریه ها در روانشناسی اجتماعی 22 صفحه word


تحقیق آماده با موضوع نظریه ها در روانشناسی اجتماعی 22 صفحه word

کتابی که در واقع مقدمه ای بر روانشناسی اجتماعی است می تواند به گزارش مجموعه ای از نتایج تحقیقات تجربی محدود شود. مثلا می تواند از تحقیقاتی نام ببرد که در انها وقتی شخصی در حضور شخص دیگری کار می کند در مقایسه با زمانی که همان کار را به تنهایی انجام می دهد بازده بیشتری دارد. چنین کتابی خالی از فایده نخواهد بود، اما بدیهی است که اگر یافته ها به طور منظم و بر حسب نظریه ها سازمان یابد خواننده بهتر خواهد توانست رفتارهای اجتماعی را درک کند. می تواند تنها آرزو کرد که تنها یک نظریه بزرگ همه رفتارهای اجتماعی را در بر گیرد. در اغاز روانشناسان اجتماعی متخصصان این حوزه بیهوده سعی کرده اند که چنین نظریه های فراهم اورند. امروزه نظریه های خیلی کوچک با این هدف پیش می روند که پدیده های منحصر به فرد و کاملا اختصاصی را تبیین کنند در حالی که سایر دیدگاههای نظری ادعا می کنند که دامنه وسیعی از رفتارهای اجتماعی را تبیین می کنند: از تغییر نگرش گرفته تا روابط صمیمی. برخی از این دیدگاهها در روانشناسی اجتماعی چشم باز کرده، در حالی که برخی دیگر از زمینه های از زمینه های متفاوت روانشناسی به عاریت گرفته شده است. در میان نظریه های متعددی که در طول سالها به وجود امده برخی در مقابل یکیدیگر قرار می گیرند و برخی دیگر یکدیگر را تکمیل می کنند. حال به نظریه هایی استناد می کنیم که روانشناسی اجتماعی اغلب به انها استناد می کند.

 

نظریه نقشها

در نمایش کارگردان نقش های نمایشنامه را بین افراد گروه تقسیم کی کند. از لحظه ای که بازیگران وارد صحنه می شوند، نقشی ایفا می کنند که همه اجزای آن از قبل پیش بینی شده است. عملکرد خوب جوامع انسانی نیز، تا اندازه ای بر توزیع نقش ها بین اعضای آن استوار است. هرچند که خود به خودی و بالبداهه گویی در ان قابل قبول تر از نمایش است، موقعیت هر فرد نسبت به دیگران یعنی موقعیت اجتماعی او به فهرست الگوهای رفتاری ارتباط دارد. برای ساختن این الگوها و اماده کردن انها معمولا به یک دوره درازمدت نیاز است.

همسانی رفتارها با نقشها به فرد اجازه می دهد تا از تصمیم گیری های دائمی درباره رفتاری که باید اتخاذ کند بپرهیزد. در واقع استاندارد بودن رفتارها موجب صرفه جویی قابل ملاحظه در زمان و نیرو می شود و بهای ان محدودیت در زمان و عمل است. نقش مربوط به یک موقعیت با انتظارهای اشخاصی که فرد با انها تعامل دارد همراه است. مثلا برخی رفتارها برای دانشجو مناسب تشخیص داده می شود اما در مورد استاد کاملا نامناسب به نظر می رسد.

با این همه هر شخصی در طول زندگی خود بیش از یک نقش ایفا می کند. مثلا استاد دانشگاه درست مث ل دانشجو انبوهی از اجبارها را غیر از انچه به شغل اموزشی او مربوط می شود، بر دوش می کشد. فرزند استاد دانشگاه از پدر خود همان انتظارها را ندارد که دانشجویان او دارند. همچنین این انتظارها همانهایی نیست که همسر استاد از او دارد. گاهی بین نقشهایی که یک شخص معین باید به طور همزمان انجام دهد تعارض پیدا می شود. مثلا فرزندان استاد دانشگاه به حق می توانند از پدر خود به علت عدم توه کافی به انها و اشتغال ذهنی فراوان برای براوردن انتظارهای دانشجویان شکوه کنند. پدر نیز ممکن است شاهد چیزی باشد که اصطلاحا تعارض بین نقشها نامیده می شود. از طرف دیگر ممکن است یک نقش معین اجبارهای متعارض داشته باشد. مثلا استاد دانشگاه از اینکه بتواند در آن واحد هم معلومات انتقال و هم دانشجویان را ازیابی کند دشواری داشته باشد. اینجاست که او به تعارض درون نقشی مبتلا می شود.

 

 برای دانلود کل مطلب به لینک زیر مراجعه کنید.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.