کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

کوشا فایل

کوشا فایل بانک فایل ایران ، دانلود فایل و پروژه

طرح جامع شهر ایذه ، طرح توسعه و عمران ایذه

اختصاصی از کوشا فایل طرح جامع شهر ایذه ، طرح توسعه و عمران ایذه دانلود با لینک مستقیم و پرسرعت .

طرح جامع شهر ایذه ، طرح توسعه و عمران ایذه


طرح جامع شهر ایذه ،  طرح توسعه و عمران ایذه

 

 

 

 

 

 

خلاصه طرح جامع شهر ایذه برای ارائه به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارائه شده است که این خلاصه را به همراه چهار نقشه پهنه بندی حریم و تأسیسات تجهیزات پیشنهادی، کاربری وضع موجود، کاربری پیشنهادی و موقعیت شهر ایذه در نظام تقسیمات سیاسی را می توانید از لینک داده شده دانلود کنید.

ایذه انزان یا انشان، از شهرهای بختیارینشین استان خوزستان و مرکز شهرستان ایذه در جنوب غرب ایران است که پیشینه تاریخی آن بنابر پژوهش‌های انجام شده و وجود آثار و سنگ نبشته‌های باستانی مربوط به دوران عیلامیان می‌باشد. تقریبا بیشتر باستان شناسان بر پیشینه تاریخی ۱۰۰۰۰ ساله ایذه اتفاق نظر دارند. ایذه، شهر نگارکنده‌های سنگی و صخره‌ای ایران نام نهاده شده‌است. به محلی این شهر مال امیر نیز نامیده می‌شود.

شهر ایذه مرکز سیاسی شهرستان ایذه در شمال شرقی استان خوزستان واقع گردیده است. ارتفاع متوسط شهر از سطح دریای آزاد ۸۴۰ متر می باشد. این شهر در دشت نسبتاً وسیعی واقع گردیده که گرداگرد آن را کوه ها و ارتفاعات احاطه نموده است. در شمال و مشرق این شهر کوه گژ کرد و کوه سفید واقع شده که دامنه مشرف به دشت ایذه دارای شیب بسیار تندی است. ارتفاع قله این کوه ۲۲۰۰ متر از سطح دریا می باشد. در غرب شهر ایذه کوه گنجانک واقع گردیده است که ارتفاع چندان زیادی نداشته (۱۲۹۶ متر) و دامنه رو به شهر آن شیب ملایم تری دارد. در جنوب این شهر نیز کوه تنوش واقع گردیده که آن نیز ارتفاع قابل ملاحظه ای دارد و جاده ارتباطی ایذه – اهواز از تنگ های واقع در بین این کوه می گذرد. در قسمت شمال، شمال شرقی و شرق شهر به دلیل وجود حریم های دو تالاب میانگران و آب بندان امکان توسعه شهر وجود ندارد. در قسمت جنوب غربی و جنوب شرقی نیز به دلیل توپوگرافی و شیب زیاد امکان توسعه وجود ندارد یا بسیار محدود می باشد. تنها در قسمت جنوب غربی و شمال غربی شهر امکان توسعه وجود دارد.


دانلود با لینک مستقیم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.